شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-سید محمد حسینی فوق لیسانس مدیریت دولتی و با 17 سال سابقه کار مستمر در روابط عمومی از چهره های سرشناس این حوزه به شمار می رود.
وی هم اکنون به عنوان مدیر روابط عمومی صدا وسیمای مرکز کرمان مشغول به فعالیت است.
عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه کار روابط عمومی هانسبت به گذشته بسیار متفاوت است، گفت: روابط عمومی مبتنی بر فن آوری اطلاعات و ارتباطات نیاز ضروری هر سازمان است.
وی ادامه داد: امروزه با استفاده از روش های جدید ارتباطی، شبکه های الکترونیکی و دیجیتالی و سرویس های اینترنتی می توان بسیاری از خدمات مرسوم در دولت و شرکت های بخش خصوصی را از طریق شبکه های مذکور به مردم ارائه داد و از این طریق ضمن صرفه جویی در وقت وانرژی و هزینه ها باعث جلب رضایتمندی مردم شود که چنین امکانی در روابط عمومی سنتی وجودنداشته است .
وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی دانشی است که توسط آن سازمانها آگاهانه می کوشند به مسئولیت اجتماعی خویش عمل کنند تا بتوانند تفاهم و حمایت کسانی را که برای موسسه یا سازمان اهمیت دارند به دست آورند اما در تعریف کلی و عمومی روابط عمومی می توان گفت : روابط عمومی ها نهادیهایی هستند که در جهت تفاهم و شناخت بهتر میان سازمان و موسسه خود با دیگر موسسات و سازمانها تلاش می کنند.
وی عنوان کرد: در نگاه کلی تر می توان گفت : روابط عمومی علم برقراری ارتباط میان افراد و سازمانها می باشد که هدف اصلی ان اقناع وتبلیغ درجهت شناساندن هر چه بیشتر نهاد مربوطه می باشد.
وی درباره برنامه های پیشنهادی خود به انجمن روابط عمومی ها، عنوان کرد: امکان شناخت روابط عمومی های شرکت ها، سازمانها و موسسات اروپایی و دیگر کشورهای آسیایی برای اعضا از نزدیک و آشنا کردن اعضا و مدیران روابط عمومی های سازمانها با انواع دستگاههای ارتباطی روز دنیا در کارگاه های آموزشی توسط استادان با تجربه از جمله این موارد است.
وی اظهارداشت:روز روابط عمومی، روز پاسداشت تلاشهای دلسوزان حوزه فرهنگ و ارتباطات و روز قدردانی از کوشش های کسانی است که در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم بین کارکنان هر مجموعه ومخاطبان آن تلاش می کنند .
وی با تاکید بر این مطلب که روابط عمومی مغز هر سازمان و هنر آن یافتن رمز نفوذ در دلهاست، بیان کرد: بهترین فعالیت هایی که در حوزه روابط عمومی صدا و سیمای مرکز کرمان در سال گذشته انجام شده، راه اندازی باشگاه مخاطبان، ارتباط تنگاتنگ با جراید محلی و سایت ها، پیگیری مشکلات مردمی که از طریق سامانه ارتباطی 162 ، تلاش مستمر برای حل مشکلات مردم، ارتباط با ادارات و سازمان های دیگر استان و اقناع آنها در جهت شرکت در برنامه زنده تلویزیونی شبهای کرمان برای بیان فعالیت ها و عملکردشان و برگزاری نشست های تخصصی با قشرهای مختلف جامعه با هدف ارتقا فرهنگ جامعه بوده است.
حسینی تصریح کرد: روابط عمومی ها زمانی می توانند توسعه یابند که همپایه با تکنولوژی ارتباطی روز دنیا پیش روند .
وی خاطرنشان کرد: مجهز شدن روابط عمومی ها به وسایل نوین ارتباطی از جمله وب سایت ها ، کاربرد پادکستها، تبلیغات اینترنتی در روابط عمومی الکترونیکی، استفاده از تابلوهای دیجیتال، کاربرد تکنیک های روابط عمومی تکنیک پژوهش، تکنیک طرح و برنامه ریزی، تکنیک برقرار ی ارتباطات ، آشنایی با مفاهیم کلی در ارتباط، عناصر ارتباط ، ارتباط درون و برون سازمانی در راستای توسعه فعالیت روابط عمومی ها تاثیرات به سزایی دارد.
مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز کرمان درباره نقش روابط عمومی در توسعه سازمان، گفت:روابط عمومی ها می توانند با استفاده از وسایل ارتباطی نوین، ارتباط بیشتر با سازمانها و نهادهای دیگر ، برگزاری اموزشهای مرتبط با سازمان، برگزاری جلسات هم اندیشی و شفاف سازی عملکرد دستگاهها در توسعه سازمان موثر باشند.
|