درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:49   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10770صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 28 اردیبهشت 1393 - 13:19
مدیرعامل انجمن روابط عمومی استان کرمان: توسعه روابط عمومی ها، پیش نیاز توسعه سازمانی و پایدار است
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- محمد بصیریان از چهره های شاخص فرهنگی و از فعالان پرتلاش عرصه روابط عمومی است که حدود هشت سال سابقه فعالیت در روابط عمومی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های کرمان و سمنان و نیز دادگستری استان کرمان را دارد.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  محمد بصیریان از چهره های شاخص فرهنگی و از فعالان پرتلاش عرصه روابط عمومی است که حدود هشت سال سابقه فعالیت در روابط عمومی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های کرمان و سمنان و نیز دادگستری استان کرمان را دارد.


نویسنده کتاب روابط عمومی، بازوی توانمند مدیریت هم اکنون به عنوان مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان که ارشد دستگاه های قضایی استان می باشد، مشغول به فعالیت است.
مدیرعامل انجمن روابط عمومی استان کرمان، روابط عمومی را مسوولیتی خطیر و امانت داده شده به دست ما توصیف کرد و گفت: توسعه یافتگی بر ساختار، مدیریت و فرهنگ روابط عمومی تأثیر خواهد گذاشت و روابط عمومی نیز متقابلاً بر توسعه و فرآیند آن، مؤثر خواهد بود.


وی اظهارکرد: در عرصه روابط عمومی باید به شعار «کاری نکنیم که بمانیم، کاری بکنیم که بماند» تاکید داشته باشیم و در واقع کارهای ماندگار و اساسی انجام دهیم نه کارهای ظاهری و زودگذر.


وی با اشاره به اینکه رابطه بین روابط عمومی و توسعه از دو دیدگاه خرد و کلان قابل بررسی است، گفت: از یک سو روابط عمومی نهادی وابسته به دستگاه به حساب می آید که اهداف و برنامه های خاصی دارد و در چارچوب و محدوده سازمانی عمل می کند و از سوی دیگر روابط عمومی جزیی از دولت محسوب می شود که از راه جلب اعتماد مردم، برقراری ارتباط دوسویه، جلب و هدایت افکار عمومی می تواند در جهت توسعه همه جانبه و پایدار قدم بردارد.


مدیر روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان افزود: در تعریف روابط عمومی آمده است که روابط عمومی، تلاش ها و اقدام های آگاهانه ی برنامه ریزی شده و سنجیده برای استقرار و کسب تفاهم متقابل بین یک سازمان و گروه های مورد نظر است؛ پس روابط عمومی قوی با برنامه ها و چشم اندازهای نو، روشن، و واقع بینانه می تواند زمینه توسعه و گسترش آن را فراهم کند.


وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی، انتشار اطلاعات، ارتباطات دو سویه و تعامل، نظرسنجی و جلب افکار عمومی، کسب تفاهم متقابل، ارزش گزاری برای مردم و خواسته ها و نظرهای آنان و توجه به انواع روابط از جمله وظایفی است که انجام درست و دقیق آن، فرهنگ توسعه را ایجاد می کند.


بصیریان بیان کرد: در قرن حاضر، روابط عمومی ها ناگریزند تا خود را با تغییرات و تحولات ژرف تطبیق دهند و از دستاوردهای علمی و فنی برای پیشبرد اهداف و ارتقای خود بهره بیشتری ببرند و ضرورت دارد از روابط عمومی سنتی به سمت روابط عمومی نوین کنند.


وی عنوان کرد: مسوولان و صاحب نظران متوجه شده اند که حرفه و دانش روابط عمومی، حساس، مهم، پر مسوولیت و تعیین کننده است امااین نهاد تا رسیدن به وضع مطلوب، راه درازی در پیش دارد.
وی با تاکید بر اینکه تغیرات ساختاری، مدیریتی و فرهنگی در نهاد روابط عمومی برای انطباق با شرایط جدید از ضروریات کنونی است، اظهارداشت: روابط عمومی ها همچنان وظایف و نقش های کلی مانند کارآمدی، اطلاع یابی و اطلاع رسانی، پاسخگویی، تغییر نگرش، ارتباط با رسانه ها و نقد و اصلاح نظریه ها و عملکرد ها را بر عهده دارند.


وی ادامه داد: ایجاد روابط دوسویه میان مدیران و کارکنان، تشویق مشارکت و افکارسنجی و انعکاس آن برای تصمیم گیری مدیران سه وظیفه بسیار مهم روابط عمومی است و روابط عمومی ها باید در حیطه فعالیت های درون و برون سازمانی خود، فرهنگ مناسب را برای توسعه سازمان وتوسعه پایدار ایجاد کنند.


مدیرعامل انجمن روابط عمومی استان کرمان با اشاره به ارایه چهار نوع الگو و مدل از روابط عمومی، گفت: روابط عمومی انتشاراتی، تبلیغاتی با هدف ایجاد انگیزه و ترغیب، روابط عمومی اطلاع رسانی عمومی با هدف انتقال و انعکاس اطلاعات سازمان به مردم، روابط عمومی دوسویه با هدف ایجاد آشتی و جلب موافقت گروه های اجتماعی به نفع سازمان و روابط عمومی دوسویه همسنگ با هدف کمک به رفع مشکلات سازمان و گروه های اجتماعی مرتبط با آنها به گونه ای که منافع هر دو طرف به طور همتراز تأمین شود، از این جمله هستند.


وی خاطرنشان کرد: تنها روابط عمومی دوسویه همسنگ است که می تواند در خدمت توسعه باشد؛ پس یکی از وظایف بسیار مهم روابط عمومی در برنامه های توسعه، رساندن اطلاعات به کلیه بخش های جامعه است تا همه آنها فرصت مداخله و مشارکت را در توسعه داشته باشند.


وی بیان کرد: اگر بخواهیم توسعه پایدار و هدفمند در زمینه های مختلف از جمله در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را ایجاد کنیم باید توسعه سازمانی صورت گیرد و و برای ایجاد توسعه سازمانی باید روابط عمومی ها با مشارکت رسانه ها به میدان بیایند و برای اینکه روابط عمومی ها در این فرایند مفید به فایده باشند، باید ابتدا توسعه در روابط عمومی ها اتفاق بیفتد.


وی افزود: روابط عمومی ها باید از وضعیت فعلی که سنتی و کم کارآمد هستند، به سمت روابط عمومی نوین تخصصی،خصوصی، الکترونیک پیش رفته و در واقع توسعه روابط عمومی ها، پیش نیاز توسعه سازمانی و توسعه همه جانبه و پایدار است، و اگر روابط عمومی ها به معنای واقعی توسعه یافته شوند در توسعه پایدار و فرآیند آن مؤثر اند.


بصیریان با تشکر از ارائه کنندگان ایده بسیار خوب «مثلث توسعه» پیشنهاد کرد: ابتدا طرح سند توسعه روابط عمومی های استان و سند توسعه رسانه های استان با نگاه به قابلیت ها، فرصت ها، تهدید ها، مشکلات و چالش های اساسی، هدف های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، راه بردها و جهت گیری های، اقدامات کلیدی و اولویت دار و تدوین برنامه عملیاتی و تعریف پروژه ها،تنظیم و پس از توسعه روابط عمومی ها این امکان فراهم شود تا مدیران روابط عمومی به توسعه سازمانی و توسعه پایدار ورود کنند.


وی تصریح کرد: از روابط عمومی تعاریف زیادی ارائه شده است اما به نظر اینجانب روابط عمومی به معنای دانش، فن و هنر موفقیت فرد یا یک مجموعه در حوزه ارتباطات درونی و بیرونی است.
وی ادامه داد: تفاوت بین روابط عمومی سنتی و نوین در بحث شناخت و آشنایی و بهره برداری از افراد متخصص، استفاده از بخش خصوصی و کارآمد و به کار گیری تکنولوزی و استفاده از فضای الکترونیک و دیجیتال است.


وی به برنامه های پیشنهادی برای انجمن روابط عمومی استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: عضویت همه مدیران گذشته و حال روابط عمومی در انجمن، انتصاب مدیر عامل قوی، ایجاد کمیته ها و کمیسیون های مختلف و اهتمام و مشارکت در برنامه ریزی و اجرای فعالیت های بنیادی و اثرگذار از جمله اقداماتی است که در راستای تقویت کارآمدی انجمن روابط عمومی مورد تاکید قرار دارد.


بصیریان به برنامه های انجام شده در دادگستری استان کرمان طی سال گذشته اشاره و بیان کرد: در مجموعه دادگستری همه استان ها با حمایت مسوولان و همکاری همه بخش ها، در دو سال گذشته نشست و هم اندیشی با اصحاب رسانه نشریات محلی، سراسری، سایت های خبری و مدیران رسانه ملی به جهت تعامل بیشتر و برپایی سمینارها و دوره های آموزشی برای مسوولان و رابطان روابط عمومی ها، انجام شده است.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد