شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رسول هوشیار احمدی به عنوان یکی از فعالان عرصه روابط عمومی استان کرمان که با وجود جوان بودن یکی از روابط عمومی های برتر استان کرمان به شمار می رود، دارای مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی و کارشناس ارشد مدیریت دولتی است.
وی که هم اکنون به عنوان مسوول روابط عمومی اداره کل کار و امور اجتماعی سابق و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعلی مشغول به فعالیت است و حدود 10 سال نیز به عنوان دبیر، خبرنگار و تهیه کننده مجموعه های خبری، افتخار خدمت در معاونت اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز کرمان را داشته است.
عضو علی البدل هیات مدیره انجمن روابط عمومی استان کرمان، روابط عمومی نوین و قدرتمند را نیازمند کارشناسان خبره و متخصص دانست و گفت: انجمن روابط عمومی نیز به عنوان یک تشکل غیر دولتی قدرتمند که در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برمی دارد می تواند فعالیت خود را بر توانمند سازی روابط عمومی ها قرار دهد و با برگزاری دوره های آموزشی، همایش ها و جلسات مختلف در این راستا به شکلی مطلوب گام بردارد.
هوشیار احمدی، افزود: تعاریف مختلف علمی و حتی غیر علمی از روابط عمومی در جامعه رواج یافته است اما به نظر بنده روابط عمومی متشکل از مجموعه فعالیت هایی است که بر بستر برقراری ارتباط مناسب با جامعه هدف شکل می گیرد و خواست و سلایق مخاطبان ایجاب می کند تا روابط عمومی یک سازمان با بهترین ترکیب و البته همراه با نگرش سیستمی به نحوی مطلوب به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و جامعه هدفش فعالیت کند.
وی اظهارداشت: باید به این موضوع توجه داشت که در روابط عمومی سنتی بدون در نظر گرفتن محتوا، روابط عمومی در نقش منفعل ظاهر شده است و فقط مفاهیم را منتفی می کرده است و در بیشتر مواقع حتی در پی دریافت بازخورد فعالیت خود نبوده است.
وی تصریح کرد: در روابط عمومی نوین محور برقراری ارتباط بر اساس مدیریت افکار عمومی شکل می گیرد و یک روابط عمومی قدرتمند سعی می کند با بهره گیری از ابزارهای نوین ارتباطی روابط عمومی الکترونیک ، باورها ، نگرش ها و به تبع آن رفتار جامعه هدف خود را در جهت اهداف سازمانی تغییر دهد.
وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته نیز توجه داشت که روابط عمومی الکترونیک تجهیزات محور است و به شدت از پتانسیل نیروی انسانی متخصص بهره می گیرد و مدیرانی که به روابط عمومی به عنوان بازوی پر توان مدیریت نگاه می کنند باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند که حمایت همه جانبه از روابط عمومی نتیجه ای جز موفقیت در پی ندارد .
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: در روابط عمومی نوین، واحد روابط عمومی و فعالیت های آن به شکل سیستمی منسجم که از سیستم های فرعی مختلفی تشکیل شده است، اداره می شود و این سیستم به یقین یکی از سیستم های فرعی مهم یک سازمان محسوب می شود که به شدت می تواند در راستای اعمال مدیریت قدرتمند و موفق سازمان نقش آفرینی کند.
وی تاکید کرد: باید با روابط عمومی قدرتمند : باورها ، نگرشها و رفتار مردم را در جهت رشد و توسعه همه جانبه جامعه تغییر دهیم .
وی درباره فعالیت های سال گذشته روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: به علت گستردگی حوزه فعالیت، انتخاب بهترین فعالیت روابط عمومی کار آسانی نیست اما می توان به جرأت بگویم که روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان توانسته است با امکانات محدود و چارت سازمانی ناقص در حد توان خود به شکلی مطلوب فعالیت کند.
وی افزود: بدون شک حمایت از بخش روابط عمومی در سازمان های دولتی و خصوصی نتیجه ای جز موفقیت سازمان را در پی ندارد و این حمایت ها می تواند در زمینه نیروی انسانی و امکانات شکل یابد و تا زمانی به روابط عمومی به عنوان یکی از تخصصی ترین فعالیت های سازمانی نگاه نشود، این مهم محقق نمی شود.
|