درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 17:42   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10760صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 28 اردیبهشت 1393 - 11:50
عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی استان کرمان: روابط عمومی یک نهاد ارتباطی متعلق به جامعه مدرن است
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اصغر سهراب بیگ زاده یکی از فعالان فرهنگی استان کرمان و تحصیل کرده در رشته اقتصاد است که به سبب سابقه 25 ساله در مسوولیت مدیریت روابط عمومی و سابقه 30 ساله وی در مسوولیت های فرهنگی و اجتماعی از جمله برگزاری 30جشنواره تئاتر، سینما و همینطور در زمینه های مختلف هنری از چهره های شاخص فرهنگی دیار کریمان است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  اصغر سهراب بیگ زاده یکی از فعالان فرهنگی استان کرمان و تحصیل کرده در رشته اقتصاد است که به سبب سابقه 25 ساله در مسوولیت مدیریت روابط عمومی و سابقه 30 ساله وی در مسوولیت های فرهنگی و اجتماعی از جمله برگزاری 30جشنواره تئاتر، سینما و همینطور در زمینه های مختلف هنری از چهره های شاخص فرهنگی دیار کریمان است.


وی اکنون به عنوان مشاور و مدیر روابط عمومی پیشگامان کویر در حال خدمت به فرهنگ ، هنر و اعتلای این سرزمین است.
سهراب بیگ زاده، روابط عمومی را یک نهاد ارتباطی متعلق به جامعه مدرن توصیف کرد و گفت: این ساختار در بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنعتی در جایگاه واقعی خود قرار گرفته ولی در جوامع در حال توسعه این ساختار بیشتر تقلیدی و دچار روزمرگی و پراکنده کاری شده است.


وی اظهارداشت : روابط عمومی سنتی به شیوه های گذشته وابسته است ولی روابط عمومی مدرن باید بصورت شهروند الکترونیک با ابزارهای روز عمل کند، بنابراین روابط عمومی سنتی دیگر به تنهایی و بدون روابط عمومی مدرن در عصر جدید قادر به ایفای نقش نیست و هر دو آنها مکمل یکدیگرند.


وی در تعریف روابط عمومی، تصریح کرد: روابط عمومی، هنر هشتم و شامل مدیریت بحران و آینه تمام نما و چشم، گوش و زبان هر سازمان است.
سهراب بیگ زاده تاکید کرد: روابط عمومی ها به دلیل جایگاه راهبردی و زیربنایی خود می توانند سازمان های مختلف را در همگامی با پیشرفت و تحولات جهانی یاری دهد، چراکه روابط عمومی یک واحد پویای سازمانی است که هیچ گاه در آن سکون و تعطیلی وجود ندارد.


وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی مانند واحدهایی نظیر امور اداری و مالی نیست که در ساعات و زمان های معینی فعالیت داشته باشد، بلکه مجموعه ای با فعالیت های خطیر، وسیع و شبانه روزی است و حیات سازمانی مستلزم فعالیت مداوم روابط عمومی هاست و سازمان بدون روابط عمومی زنده و پویا، موفق و اثربخش نخواهد بود.


عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی استان کرمان بیان کرد: ماهیت غیر مادی وظایف و مسوولیت های روابط عمومی بسیار حائز اهمیت است زیرا تمامی پیکره سازمان با روابط عمومی در ارتباط است و از سوی دیگر روابط عمومی فعالیتی مبتنی بر فرهنگ، اجتماع، گروه ها، باورها و اندیشه ها به شمار می رود.


وی گفت: مسوولان اجرایی کشور چنانچه می خواهند کشور و دستگاه های اجرایی قوی و پویایی داشته باشند، باید سطح علمی و تشکیلاتی روابط عمومی را بالا برده و در پی تعیین بودجه بیشتر و ابزار های به روزتر در این خصوص باشند.


وی با تاکید بر این مطلب که روابط عمومی در کشور ما نیاز به توسعه همه جانبه و ترقی و تعالی روزافزون دارد، افزود: امروزه کمتر سازمانی را در سطح جهان می توان یافت که فاقد واحد روابط عمومی باشد که این امر نشانگر جایگاه و نقش راهبردی روابط عمومی در زندگی فردی و اجتماعی افراد سازمان هاست و به طور کلی روابط عمومی چشم و گوش و قلب سازمان است که بدون آن حیات سازمانی دوام ندارد.


وی خاطرنشان کرد: کارشناسان روابط‌عمومی، همواره سعی دارند خود را در جریان سیل اخبار و اطلاعات روزانه قرار دهند و به همین دلیل است که این کارشناسان ملزم هستند که ‌مطبوعات را مطالعه کرده و اخبار و وقایع را از طریق سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها زیرنظر داشته باشند.


وی تاکید کرد: یک کارشناس روابط‌عمومی نباید به مطبوعات و خبرگزاری‌ها بسنده کند، چراکه بسیاری از اخبار، گزارش‌ها و تحلیل‌ها در دنیای مجازی از طریق وبلاگ‌ها و شبکه های مجازی منتشر می‌شوند، بدون اینکه مطبوعات چاپی و الکترونیکی به آنها اشاره‌ای داشته باشند.


سهراب بیگ زاده عنوان کرد: کارشناسان روابط‌عمومی باید سعی کنند با بهره‌برداری از تکنولوژی روز دنیای ارتباطات که این روزها بیشتر در فضای مجازی ظهور کرده است در عرصه رقابتی حاضر و حرفی برای گفتن داشته باشند.


وی گفت: ظهور تکنولوژی‌های جدید و مفاهیم تازه‌ای چون شبکه‌های اجتماعی مجازی، و ایجاد ارتباط‌های چندگانه و خارج شدن از مونولوگ و دیالوگ در فضای اینترنت نیز این امکان را به فعالان در حوزه ارتباطات داده است تا با کاربردی کردن آن بر وسعت اجرایی خود بیفزایند.


وی افزود: به این ترتیب با اجرایی شدن فناوری‌های نوین توسط کارشناسان روابط‌عمومی، علاوه بر رصد اخبار و اطلاعات روز، آگاهی از متدها و روش‌های نوین در حوزه ارتباطات از طریق کتاب‌های تخصصی، منبع بی‌پایان اینترنت و همچنین شرکت در همایش‌ها، جلسات سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی و ارتباط با استادان و کارشناسان این حوزه باید از دیگر دغدغه‌های کارشناسان اصلی روابط‌عمومی باشد که همواره باید دنبال ‌کنند.


وی مهم‌ترین بخش و ویژ‌گی کارشناسان روابط عمومی را اتصال مستقیم با اقشار جامعه ذکر و عنوان کرد: براساس نوع نیاز و مشکلات موجود که در حوزه‌های مختلف اجرایی برای قشرهای گوناگون ایجاد شده است، افراد جامعه با فعالان امور روابط‌عمومی ارتباط برقرار می‌کنند و این ارتباط که به مرور زمان به اتصال تبدیل شده، رمز شناخت بیشتر جامعه و نیازهای آن توسط کارشناسان روابط‌عمومی می باشد که در سایر رده‌های تخصصی و غیرتخصصی یک سازمان دیده نمی‌شود.


وی به نقش روابط عمومی در توسعه سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: مدیران ارشد سازمان‌های اجرایی، درگیر مسائل اجرایی هستند و اغلب به‌ دلیل مشکلات موجود کارهای اجرایی، بیشتر وقت خود را صرف برطرف کردن موانع می‌کنند و از این‌رو زمان کمتری برای پیدا کردن یک وسعت دید نزدیک به واقعیت از دنیای اطراف خود دارند.
وی ادامه داد: آشنایی به جزئیات و رخدادهای یک اجتماع و آگاهی از اثرات اقدامات مختلف و شناخت ابزارهای نوین، همه و همه در اختیار کارشناسان روابط‌عمومی است.
سهراب بیگ زاده، افزود: اگر روابط عمومی نقش خود را به درستی انجام دهد، سازمان ها به جای آنکه در جهت حل بحران فعالیت کنند، در زمینه جلوگیری از بروز بحران عمل می کنند و از این رو در توسعه سازمان ها نقش موثری خواهند داشت .
وی بر تدوین برنامه پنج ساله از سوی انجمن و روابط عمومی ها تاکید کرد و اظهار داشت: مدیریت بدون اشتغال به کاری دیگر، تعیین بودجه و ایجاد درآمدزایی و برقراری ارتباط و اعتماد بین همکاران روابط عمومی در دستگاه های اجراسی دولتی و مراکز خصوصی نیز باید مورد توجه ویژه فعالان عرصه روابط عمومی قرار گیرد.


وی ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین سهامداران و مسوولان سازمان متبوع و ایجاد اعتماد و خدمت رسانی به هر دو طرف را از مهمترین فعالیت های خود در سال گذشته ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم شاهد پیشرفت و گسترش روزافزون روابط عمومی در سطح جامعه و دستگاه های اجرایی در سال پیش رو باشیم و یک تغییر نگرش اساسی در مدیران تراز اول و میانه نسبت به نقش روابط عمومی به وجود آید.
وی در پایان گفت: پیشنهادم این است که چنانچه مدیران ارشد کشوری و استانی می خواهند کشور از گزند آسیب های اجتماعی در امان باشد به روابط عمومی توجه شایانی داشته باشند و چنانچه تصمیم به انتصاب مدیری در جایگاهی دارند، به نمره روابط عمومی آن مدیر توجه کنند.

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد