درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 03:56   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10758صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 28 اردیبهشت 1393 - 12:12
مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان همدان:
روابط عمومی یک رسالت مهم اجتماعی است
مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان همدان گفت: به طور کلی روابط عمومی ها با دو انتظار مهم در حرفه خود مواجه هستند که یکی انتظار مدیر از وی و دیگری انتظار مردم از آنها است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  "علیرضا بابایی" با بیان این مطلب افزود: روابط عمومی ای موفق و مطلوب است که بتواند بین این دو انتظار مدیر و مردم از خودش یک توازن و تناسب ایجاد کند به نحوی که هیچ کدام را فدای دیگری نکند.

 

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها باید نهایت تلاش خود را به کار بگیرند تا بتوانند این انتظارات را به شکلی درست و منطقی برآورده سازند، خاطرنشان کرد: روابط عمومی موفق از نظر ما روابط عمومی ای است که بتواند از امکانات و شرایط موجود استفاده بکند برای انجام رسالتی که بر عهده اش گذاشته شده است؛ و بتواند با تخصص و تعهد و امکانات و اختیار لازم، به انجام وظایف محوله بپردازد و از همه مهمتر اینکه توان انجام وظایف مهم خود را داشته باشد.

 

بابایی با اشاره به مشکلات کار در حوزه روابط عمومی اذعان کرد: تنوع اقدامات و کار در این حوزه بسیار زیاد است. اقدامات رسانه ای، سمعی و بصری، اطلاع رسانی، پاسخگویی به مراجعین، گرفتن بازخوردها و انتقال آن به مسئولان سازمان و... از جمله وظایفی هستند که یک مدیر روابط عمومی می تواند با امکانات مورد نیاز و نیروی انسانی معین آنها را انجام دهد.

 

روابط عمومی باید در چارت سازمانی تعریف شود

مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان همدان با اشاره به اینکه مشکلات حوزه روابط عمومی با توجه به گستردگی این حوزه بسیار زیاد است، ادامه داد: مشکلات مالی و نبود نیروی انسانی کافی از جمله مشکلاتی است که بسیاری از روابط عمومی ها با آن درگیر هستند.

 

وی عدم وجود واحد روابط عمومی را در چارت سازمانی فرمانداری شهرستان همدان را یک ضعف دانست و تصریح کرد: روابط عمومی در فرمانداری صرفا یک پست تعریف شده خارج از چارت سازمانی است که با یکی دو تن از کارشناسان در حال انجام وظایف خود است. نوع عملکرد و وظایف وسیع فرمانداری ایجاب می کند که در همه زمینه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... ورود پیدا کند و تعریف واحدی به نام روابط عمومی در چارت سازمانی آن امری بدیهی به نظر می رسد.

 

وی با بیان اینکه بعد از جانمایی حوزه روابط عمومی در چارت سازمانی، باید یک سری وظایف اصولی هم برای آنها تعریف شود افزود: هر سمت و پستی برای خودش دارای وظایفی است و روابط عمومی ها با رسالتی که دارند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

 

برخی روابط عمومی ها صرفا تبلیغاتچی شده اند

بابایی با تاکید بر اینکه نقش روابط عمومی فرمانداری همدان یک نقش مهم و تاثیرگذار است اظهار کرد: این درست که بسیاری از روابط عمومی ها در سازمان ها نقش تبلیغاتچی را به خود گرفته اند اما ما در فرمانداری چنین وضعیتی را نداریم. روابط عمومی فرمانداری شهرستان همدان در نقش یک مشاور همواره در کنار فرماندار در حال فعالیت است و به عنوان دبیر شورای معاونین در جلسات حضور دارد و در واقع گاهی مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان همدان از حیطه وظایف محول شده به خودش پا را فراتر می گذارد و می تواند در سطح وسیعتری فعالیت کند.

 

اعتماد بنفس و خودباوری از مهمترین ویژگی های مدیران روابط عمومی است

وی اعتماد به نفس و خودباوری را مهمترین ویژگی یک مدیر روابط عمومی دانست و گفت: کسی که مدیریت روابط عمومی سازمانی را بر عهده دارد باید با تلاش و پشتکار خودش را ثابت کند و نباید منتظر باشد تا پست و جایگاهی که دارد به او ارزش بدهد. ما اگر به جایگاه و حرفه خود ایمان نداشته باشیم، بدون تردید نمی توانیم عملکرد موثری به جا بگذاریم. روابط عمومی یک کار تخصصی زمانبر و شبانه روزی است که عنصر زمان در آن بسیار موثر است. روابط عمومی صرفا یک شغل نیست و می توان گفت یک رسالت مهم اجتماعی است.

مدیر روابط عمومی شهرستان همدان از روابط عمومی به عنوان یک سیستم خود کنترل نام برد و ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که مسئولیت اجتماعی روابط عمومی ها پاسخگویی است و با توجه به وظیفه خطیری که دارند باید این کار را به درستی انجام دهند و در واقع مسئولیت اجتماعی سازمان مورد نظر آنها باعث می شود که از روابط عمومی با عنوان "وجدان اخلاقی" سازمان نام ببرند. چراکه روابط عمومی مسئول هدفمند کردن درخواست های جامعه هدف خودش است و اگر این کار را به دستی انجام ندهد کل رسالتش زیر سئوال می رود.

 

مدیران روابط عمومی از سواد اطلاعاتی و تکنولوژی های روز بهره مند شوند

وی برخورداری از دو ویژگی مهم "داشتن سواد اطلاعاتی" و "بهره گیری از تکنولوژی های نوین ارتباطی" را از مهمترین معیارهای یک مدیر روابط عمومی دانست و تصریح کرد: یک مدیر روابط عمومی باید توانایی کار در این حوزه را دارا باشد. این توانایی موارد مهمی را شامل می شود که یکی برخورداری از سواد اطلاعاتی است که از سازمانی به سازمان دیگر فرق می کند و دیگری استفاده از تکنولوژی های ارتباطی روز است که بهره مندی از آنها می تواند در پیشبرد کارها و اقدامات روابط عمومی ها بسیار موثر باشد.

 

بابایی دارا بودن سواد علمی و تخصص کافی در حوزه روابط عمومی را از دیگر ویژگی های مدیران روابط عمومی برشمرد و خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر ما در سطح روابط عمومی های استان روند رو به رشدی را شاهد هستیم ولی سیر این روند صعودی خیلی کند است. برای پاسخ به این سئوال دو دیدگاه مطرح است. یکی دیدگاه خوشبینانه و دیگری واقع بینانه.

گاهی مدیران روابط عمومی، روابط خصوصی مدیر سازمان می شوند!

 

وی با اشاره به دیدگاه خوشبینانه در حوزه عملکردی روابط عمومی ها تصریح کرد: گاهی ما در سازمان ها افرادی را داریم که در سازمان خودشان افرادی متخصص هستند و بعد این افراد به عنوان روابط عمومی به کار گرفته می شوند که انتظار می رود این افراد در زمینه روابط عمومی نیز یک سری آموزش های مورد نیاز و ضروری را ببینند و تخصص خودشان را با این وظایف تلفیق کنند که بی تردید فعالیت شان هم موثر خواهد بود. یک وقتی هم می بینیم که فردی در زمینه روابط عمومی تحصیلات دانشگاهی دارد و وارد یک سازمان مثل فرمانداری می شود. اینجا هم فرد اگر در زمینه علوم سیاسی و مطالعات مورد نیاز در فرمانداری یک سری آموزش های مورد نیاز را ببیند بدون شک می تواند موفق عمل کند.

 

بابایی با بیان اینکه دیدگاه واقع بینانه موجود در سازمان های استان همدان اصلا مطلوب نیست، افزود: متاسفانه دیدگاه واقع بینانه این است که در بیشتر موارد فردی از نزدیکان مدیر سازمان در پست روابط عمومی قرار می گیرد یا افرادی که از انگیزه کافی برای کار و فعالیت برخوردار نیستند با عنوان مشاور یا مدیر روابط عمومی در کنار مدیریت سازمان تعریف می شوند، بدون اینکه عملا اقدام قابل توجه و دفاعی انجام بدهند. این افراد صرفا روابط خصوصی مدیران هستند نه روابط عمومی سازمان.

 

مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان همدان عدم انتصاب افراد علمی و متخصص در جایگاه روابط عمومی ها را عامل تنزل جایگاه روابط عمومی ها دانست و تاکید کرد: متاسفانه با این نوع تفکر هم به سازمان مورد نظر خود و هم به جایگاه روابط عمومی ها ضربه می زنیم و باید به یاد داشته باشیم که دود این تفکر تنها به چشم مردم می رود.

 

بابایی در پایان با تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی خاطرنشان کرد: انجمن روابط عمومی شعار امسال روابط عمومی ها را "روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی" قرار داده است و امیدوارم که در این راستا همه مدیران روابط عمومی تمام تلاش خودشان را به کار ببندند تا راهکارهایی را اتخاذ کنند که هم نفع سازمان را در پی داشته باشد و هم بتواند مشکلات مردم را به صورت سیستمی حل کنند و موجبات رضایت مردم و جامعه هدف خود را فراهم کنند.

 

منبع: ایسنا

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد