شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- "محسن عباسپور" در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: روابط عمومی ها می توانند نقش راهبردی خود را در بکار گرفتن ارتباطی دو جهته در سطح سازمان و سطح مخاطبان با ایجاد یک حلقه ارتباطی متمرکز تاثیر گذاری فعالیت های سازمان را افزایش دهند.
عباسپور، روابط عمومی را هنر و علم نایل آمدن به هماهنگی با محیط از طریق درک متقابل مبتنی بر حقیقت و اطلاعات کامل توصیف کرد و ادامه داد: روابط عمومی، حرفه ای است که در آن نباید به فکر دستکاری افکار مردم به سمت خاص بود بلکه باید در راستای تنویر افکار عمومی نهایت تلاش را به کار گرفت.
وی به تعریف پروفسور معتمد نژاد درباره روابط عمومی پرداخت و گفت: این استاد گرانقدر روابط عمومی را چنین تعریف کرده است که روابط عمومی، ضرورت است و در خود مدیریت است و نه در بیرون آن و روابط عمومی در متن است نه در حاشیه و در یک کلام روابط عمومی، کارهای خلاق و هوشمندانه و مفرح است.
عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی استان کرمان، تفاوت روابط عمومی سنتی و نوین را در کارکردها، نیروی انسانی و ابزار کار دانست و افزود: روابط عمومی های نوین، فعالیت در عرصه روابط عمومی را با گذشته بسیار متمایز کرده است.
وی، انجمن روابط عمومی را یک سرمایه معنوی خوب توصیف و بیان کرد: انجمن روابط عمومی می تواند به پیشبرد سیاست ها و اهداف روابط عمومی ها کمک کرده و آنها را در زمینه تخصصی و حرفه ای کردن از طریق برنامه های آموزشی، همراهی کند و در مجموع بازوی مشورتی توانمندی برای روابط عمومی ها باشد.
وی با بیان این مطلب که انجمن روابط عمومی می تواند چشم انداز روابط عمومی ها در یک برهه کوتاه مدت را مشخص کرده و در جهت رسیدن به آن حرکت کند، اظهارداشت: روابط عمومی ها نیز باید به انجمن روابط عمومی اعتماد و اطمینان داشته باشند و در برنامه های انجمن مساعدت کنند زیرا این انجمن می تواند چراغ راه روابط عمومی ها باشد.
وی به اقدامات یکساله در حوزه کاری خود اشاره و بیان کرد: در راستای توسعه روابط عمومی الکترونیک پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی برق منطقه ای کرمان با نام افشان راه اندازی کردیم که مجزا از پرتال و سایت شرکت است و تمامی اخبار و گزارشات بروز شرکت از طریق این سایت اطلاع رسانی می شود و از طریق آدرس www.afshankrec.ir قابل دسترسی است و اولین روابط عمومی در میان شرکت های برق هستیم که سایت مجزا داریم و بقیه روابط عمومی ها در واقع در همان سایت شرکت خود جایگاهی دارند.
عباسپور پیشنهاد کرد: انجمن روابط عمومی با همکاری روابط عمومی استانداری با تشکیل یک کمیته تخصصی و با تعیین چند شاخص و محور روابط عمومی های استان را ممیزی کنند زیرا این اقدام، حرکت خوبی برای ترقی روابط عمومی ها خواهد بود.
عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی استان کرمان عنوان کرد: از همه روابط عمومی ها به عنوان موتورهای انتقال دهنده اطلاعات و عوامل موثر در تغییر نگرش ها، باور ها و رفتار های مردم تقاضا دارم که زمینه ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی که عنصر مهم فرهنگی در توسعه کشور است، همکاری بیشتری داشته باشند
منبع: ایسنا
|