درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:29   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10746صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 28 اردیبهشت 1393 - 08:33
چالش جدی عنوان وبسایت در سئو پی آر
روابط عمومی در ارتباط با تکنولوژی با سختی هایی مواجه می شود که گاهی اوقات چون به آنها فکر نمی کنیم، طرح نیز نمی شوند. اما این سختی ها بسیارند و بیشتر آن ناشی از محدودیت های کامپیوتر می شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نویسنده: عادل میرشاهی (مدرس روابط عمومی اینترنتی و سئو پی آر)- روابط عمومی در ارتباط با تکنولوژی با سختی هایی مواجه می شود که گاهی اوقات چون به آنها فکر نمی کنیم، طرح نیز نمی شوند. اما این سختی ها بسیارند و بیشتر آن ناشی از محدودیت های کامپیوتر می شوند.


سئو پی آر که آخرین حوزه تکنولوژیکی روابط عمومی در جهان به شمار می رود این روزها با یکی از بزرگترین چالش های خود روبروست. اینکه موتورهای جستجو مهمتر هستند یا مخاطبان سازمان؟


قطعا هر کارگزار روابط عمومی می داند که مخاطبان در یک سازمان به منزله هوا هستند. یک سازمان بدون مخاطب، یک موجود مرده است. بنابراین ما تمرکز خود را در تمام اقدامات روابط عمومی معطوف به مخاطب می کنیم. مخاطبی که این روزها درگیر دو پدیده بسیار مهم در فضای وب است:
1. شبکه های اجتماعی
2. موتورهای جستجو
این دو محور، از بحث های اساسی هستند که در سئو پی آر مورد بررسی قرار می گیرند. شبکه های اجتماعی تنها تریبون ها و تخته سیاه هایی هستند که امروز مردم با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. فضاهایی که تنها انتقال دهنده هستند و روابط عمومی نیاز بسیاری به این انتقال دهنده ها دارد. در کنار این انتقال دهندگی برخی از این شبکه ها نظیر فیسبوک، موتور جستجوی قوی دارند که به کاربران این اجازه را می دهند، به دنبال محتوای مورد نظرشان بگردند. در هیچ جای تاریخ مخاطب تا این اندازه برای سازمان و خدمت دهنده مهم نبوده است. اما مشکل در موتورهای جستجو، الگوریتم هایی است که طبقه بندی محتوا را بر عهده دارند.


الگوریتم موتور جستجو چیست؟
الگوریتم در واقع یک فرمول پیچیده است که به موتور جستجو این امکان را می دهد که در میان میلیاردها صفحه وب، گزینش کند و بهترین و مرتبط ترین گزینه ها را به ترتیب اولویت نشان دهد. یکی از معضلاتی که الگوریتم ها با آن موجه هستند، کیفی بودن اطلاعات فضای وب است.
تبدیل کیفیت به کمیت وظیفه اصلی الگوریتم های موتور جستجو است که البته امروز همین موضوع برای بسیاری از روابط عمومی ها دردسر آفرین شده است.


• موضوع چیست؟
یکی از شاخص هایی که در این الگوریتم ها به آن اشاره شده و برای موتور جستجو اهمیت زیادی دارد، عنوان یا نام سایت است که به زبان انگلیسی به آن title می گویند. معمولا شرکت ها و موسسات نام سایت خود را بر اساس نام شرکت و سازمان قرار می دهند. به عنوان مثال، فرمانداری استان اصفهان، نام سایت خود را «فرمانداری استان اصفهان» قرار می دهد.


اما مساله تنها به اینجا ختم نمی شود. فرض کنید شرکت شما بازارپسند ایرانیان است و همین عنوان را برای سایت خود برگزیده اید. تا اینجای کار هیچ مشکلی نیست. حال شروع به تولید محتوا می کنید. از آنجا که حوزه فعالیت شما محصولات دیجیتالی است، مقالاتی در مورد کالاهای دیجیتالی که می خواهید در سایت خود بفروشید قرار می دهید. باز هم مشکلی نیست.
حال باید به سایت گوگل بروید و ببینید که اگر واژه «گوشی آیفن» را در آنجا جستجو می کنید، در چه جایگاهی قرار می گیرید؟
مشاهده می کنید که با اینکه شما محتوای زیادی را در مورد گوشی آیفن منتشر کرده اید، اما سایتی که در ابتدای نتایج موتور جستجو قرار می گیرد، یک وبلاگ است که عنوانش «گوشی آیفن» می باشد. و این یعنی مرگ دیجیتال برای شما و شرکت بازارپسند ایرانیان!


• مساله چیست؟
مساله اینجاست که اساسا اینترنت باید به سمت تخصصی شدن پیش برود. یعنی شما اگر گوشی آیفن می فروشید، فقط باید تخصصی همین یک کار را انجام دهید و برای آن سایتی درست کنید و تنها محتوای مرتبط با همان را در سایت خود قرار دهید. در غیر این صورت کار شما تقلب و جعل شناخته می شود و نام سایت شما در نتایج گوگل در ابتدای صفحه دیده نمی شود.


• راه حل چیست؟
این یکی از مهمترین مسائلی است که روابط عمومی ها با آن روبرو هستند و هیچ راه قطعی نیز نمی توان برای آنها ارائه کرد. مگر اینکه از سایر گزینه هایی که الگوریتم های گوگل بر روی حساس است، استفاده کنند. برای این منظور رعایت موارد ذیل ضروری به نظر می رسد:


1. عنوان سایت خود را کوتاه انتخاب کنید. هرچه به سمت تک سیلابی شدن پیش بروید، موفقیت بیشتری در انتظار شما خواهد بود.
2. عنوان سایت خود را در متن خود به کار ببرید. می توانید در قسمت تگ ها نیز برای تمام مطالب برچست نام خود را هم به سایر برچسب ها بیافزایید.


3. از حذف عنوان سایت به هر دلیل جدا خودداری کنید. بسیاری از سایت ها تنها به قرار دادن گرافیکی که نام سایت آنها رویش قرار گرفته بسنده می کنند و عنوان سایت را خالی می گذارند؛ این ها ضرر کنندگان واقعی هستند. برای نمونه می توانید عبارت «Untitle Page» را در گوگل جستجو کنید تا ببینید چه تعداد از سایت ها مرتکب این اشتباه شده اند.


4. سعی کنید برند خود را طوری بسازید که مردم بدون نیاز به جستجوی محتوا، به جستجوی برند شما که همان نام سایت است بپردازند. به عنوان مثال امروز بسیاری از جستجو کنندگان روابط عمومی، برند شارا را می شناسند و برای یافتن آدرس سایت نام «شارا» را جستجو می کنند.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد