شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - بر مبنای تحقیقات انجام شده در موسسه CMO بریتانیا کبیر، اعتماد در اثربخشی بازاریابی محتوا به طور سالانه باعث ترغیب بیش از 60% از بازاریابان برای اختصاص افزایش بودجه ترویجی شان شده است. در این یادداشت به این موضوع می پردازیم که چرا بازاریابی محتوا بایستی بخشی لاینفک از استراتژی کمپین ارتباطات باشد.
با ظهور رسانه دیجیتال، کمپین ها و برندها و استفاده آنها یک ضرورت برای وبسایت های شرکت ها به منظور ارائه محصولات و خدماتشان در بازار فروش شده است. گسترش کانال های رسانه ای جدید به طور قابل توجهی فشار را برای پوشش همه پایگاه های ارتباطی بازاریابان افزایش داد.
برخی از پایگاه هایی که نیازمند پوشش توسط بازاریابان به منظور تقویت برند ها بود عبارتند از:
• بازاریابی ایمیلی و خبرناهای های الکترونیکی
• مطالعه موردی و انتشار محتوای برند
• مقالاتی در وبسایت های ثانویه
• محتوای همزمان
• کانال های رسانه اجتماعی
• قابلیت ارزیابی
«Bizcommunity» به عنوان یکی از خدمات پخش برتر محتوا بازاریابی در افریقای جنوبی شناخته شده است که به بازاریابان اجازه می دهد هزینه های خود را موثر کرده و اهرم هوشمندانه ای را در زمینه تمام موضوعات فوق از طریق محصول 360 با نام «Biz Press Office» درجه به کار گیرند. این بکارگیری بدین اشکال انجام می شود:
• بازاریابی ایمیلی: گزارش های خبری ارائه شده از طرق یک «Biz Press Office» میان 292 هزار مشترک در سراسر 20 صنعت مرتبط از طریق 3.1 میلیون گزارش مطبوعاتی که ماهانه منتشر می شود، دسترسی بی بدیلی را برای محتوای شرکت ایجاد می کند.
• مطالعه موردی و انتشار محتوای برند: گزارش های خبری که از طریق «Biz Press Office» ارائه شده اند، نه تنها در صفحه اصلی نمونه کارهای «Bizcommunity» به نمایش در می آیند، بلکه همچنین حضور مستحکم برند در دیگر رابط های استراتژیک سایت نشان می دهند که ماهانه بیش از 301 هزار بازدیدکننده دریافت می کنند.
• مقالات در سایت های ثانویه: گزارش های خبری شرکت، تصاویر و ویدئو از جهان آفلاین و وبسایت موجود شرکت یا وبلاگ آگهی ها را تقویت می کند و به طور همزمان سئوی سایت شما نیز در وبسایت های جامعه صنعتی «Bizcommunity» تقویت می شود.
• محتوای همزمان: وسیع ترین دسترسی ممکن برای محتوای شرکت شما بهترین دفاع برای شرکت می باشد. گزارش های ارائه شده از طریق «Biz Press Office» میان سایر نشریات کسب و کار از قبیل فاین ویک، گزارش کسب و کار و سایرین پخش می شود و شما مطمئن می شوید که محتوای برند نه تنها برای وبلاگ شرکت ارائه شده، بلکه اکنون بیشترین آگاهی را در میان نشریات کسب و کارتان ایجاد می کند و شما به اهداف استراتژیک اطلاع رسانی تان نزدیک می شوید.
• رسانه های اجتماعی و بازاریابی موبایل: راه حل کامل استراتژی تولید محتوا: سهولت در طراحی، نصب، پخش گسترده تا حد ممکن، به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی و گزارش آمار ماهانه، از محصولاتی هستند که «Biz Press Office» به شما ارائه می دهد.
تمام ویژگی های فوق و مواردی که در فوق نیامده باعث می شوند که «Biz Press Office» به عنوان ابزاری نهایی برای ترویج محتوای جوامع کسب و کار بین المللی و افریقایی ما درآید.
[یادداشت بالا یک متن اقناعی بود که محصولی توسط روابط عمومی سازمان در آن معرفی شده بود. نوعی یادداشت که امروز کمتر در نشریات ایرانی دیده می شود. در واقع روابط عمومی های شرکت های خصوصی و حتی دولتی می توانند از این سبک نوشته ها که به آن داستان نیز می گویند برای بهبود آگاهی از برند خود استفاده کنند.- مترجم]
|