درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 3 خرداد 1403 - 09:36   

هوشمندتر کار کنید - یاد بگیرید، رشد کنید و الهام بگیرید.

  هوشمندتر کار کنید - یاد بگیرید، رشد کنید و الهام بگیرید.


ادامه ادامه مطلب یک

رشد قارچی کارخانه‌های کاغذ؛ علم در معرض خطر!

  رشد قارچی کارخانه‌های کاغذ؛ علم در معرض خطر!


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

افسانه های شکسته اقتصاد جهانی: بررسی عمیق

  افسانه های شکسته اقتصاد جهانی: بررسی عمیق


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه یک طرح کسب‌وکار اساسی بنویسیم
  درس‌هایی از نقل قول الیور وندل هلمز برای روابط‌عمومی: خطرات بدفهمی در روابط‌عمومی
  مرکز تحقیقات پیو: اینترنت در حال ناپدید شدن است
  رشد قارچی کارخانه‌های کاغذ؛ علم در معرض خطر!
  هوش مصنوعی گوگل: نمایش تبلیغات را در کادرهای خلاصه نتایج جستجو خود آغاز می‌کند
  سام آلتمن چه کسی است؟ نگاهی به درون مردی که پشت پرده اوپن‌ای‌آی است
  هوشمندتر کار کنید - یاد بگیرید، رشد کنید و الهام بگیرید.
  5 استراتژی برای بهبود سلامت روان در محل کار
  دیپ‌فیک و فیک: بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌ها
  درس‌هایی از نقل قول مارتین لوتر کینگ برای روابط‌عمومی: ترس از تغییر، مانعی برای پیشرفت در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10742صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 28 اردیبهشت 1393 - 08:16
روابط عمومی و اقتصاد مقاومتی
منصور شیخ الاسلامی سرپرست اداره کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد - روابط عمومی باید با نقش آفرینی خود در تنظیم ارتباطات درون و برون سازمانی همواره افکار عمومی را رصد کرده و با جامعه و افکار عمومی تعامل سازنده ای ایجاد نماید و با ترویج اخلاق و فرهنگ و مبانی اندیشه اسلامی به عنوان یک الگو، نقش خود را در دستیابی به بالاترین معیارهایی اقتصادمقاومتی ایفا کند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- جایگاه روابط عمومی در اسلام وقرآن برای برقراری رابطه اجتماعی، داشتن شکیبایی و در پیش گرفتن تقوای الهی برای رسیدن به رستگاری مورد تاکید قرار گرفته است. در سوره مبارکه آل¬عمران آیه شریفه 200 با زیبایی هرچه تمام¬تر در این خصوص بیان و اشاره شده است. لذا علاوه بر آیات نورانی قرآن کریم، سیره عملی و نظری پیامبر اعظم(ص) سرتاسر مردم داری، مردم-یاری و تکریم ارباب رجوع است. فرامین حکومتی و سیره عملی امام علی(ع) نیز مبین و گواه خوبی بر اهمیت بخشیدن به مباحث روابط عمومی است که در همین موضوع امام علی(ع) در فرمان مشهور خود خطاب به مالک اشتر درباره اهمیت به افکار عمومی می¬فرمایند: تکیه¬گاه دین، اجتماع مسلمین و نیروی ذخیره برای دشمنان تنها توده مردم( افکار عمومی) هستند. پس گوش تو بسوی افکار روابط عمومی و گرایش تو به جانب آنان باشد. در این خصوص ده¬ها و صدها مورد از این دست در فرهنگ اسلامی از جمله نکات ارزنده در مباحث روابط عمومی وجود دارد که متولیان امر روابط عمومی در کشور عزیزمان باید به تبیین آن اهتمام جدی نمایند.

سال 1393 از سوی مقام معظم رهبری(مدظله¬العالی) به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین شد. پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی امری مهم و ضروری برای روابط عمومی¬ها در سال جدید می¬باشد به دلیل اینکه دشمنان ملت ایران تلاش دارند تا به درهم ریختگی اقتصاد ایران اقدام کنند و از ناحیه اقتصاد ضرباتی به کشور وارد کنند بنابراین اقتصاد مقاومتی و یا مقاومت در اقتصاد نسخه¬ای کارساز برای عبور از این مرحله است.


روابط عمومی باید با نقش¬آفرینی خود در تنظیم ارتباطات درون و برون سازمانی همواره افکار عمومی را رصد کرده و با جامعه و افکار عمومی تعامل سازنده¬ای ایجاد نماید و با ترویج اخلاق و فرهنگ و مبانی اندیشه اسلامی به عنوان یک الگو، نقش خود را در دستیابی به بالاترین معیارهایی اقتصادمقاومتی ایفا کند.


اقتصادمقاومتی کم مصرف کردن نیست، کم هزینه کردن نیست بلکه درست مصرف کردن و درست هزینه کردن است لذا روابط عمومی باید برای جامعه خود الگو بوده و با رعایت درست مصرف کردن و درست هزینه کردن از منابع و قابلیت¬هایی که در اختیار دارد برای سازمان و کشور خود در حوزه اقتصاد مقاومتی ارزش آفرینی نماید.


رعایت انصاف، ایجاد فرصت¬های برابر برای همه، وجدان کاری، مسئولیت¬پذیری، مصرف بهینه در حوزه انرژی و منابع در اختیار، پاسخگویی و شفاف و به موقع یکی از وظایف و مسئولیت¬های مهم روابط عمومی در امر اقتصاد مقاومتی است و می-بایست این مفاهیم در قالب¬های گوناگون در سطح جامعه برای مردم توسط روابط عمومی¬ها اطلاع رسانی و تبیین شود.


پس در این برهه از زمان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله¬العالی) تاکید می¬شود برای دفاع همه جانبه در برابر تهاجم اقتصادی دشمن، فهم صحیح از مسئله، شناخت کافی از راه¬های مشارکت و نیز منافع مشارکت در اقتصاد مقاومتی شاخص-های مختلفی وجود دارد، اما «جهاد ارتباطی و اطلاع¬رسانی فرهنگ اقتصاد مقاومتی» کلیدی¬ترین شاخص در این فرآیند به شمار می¬رود که روابط عمومی باید با مدیریت جهادی در حوزه تخصصی خود نقش¬آفرینی موثری داشته باشد.


بنابراین روابط عمومی نماد توسعه هر سازمانی است. دو عنصر روابط عمومی و رسانه از خانواده ارتباطات هستند و می¬توانند مقاومت را به یک گفتمان تبدیل کنند و با اطلاع رسانی درست و ترویج این گفتمان، تلاش نمایند تا در جای¬جای جامعه واقعیت پیدا کند.


امروزه نقش روابط عمومی در کمک به تصمیم گیریهای مدیریتی و استراتژیک یک سازمان، نقشی قابل توجه است. از مشخصه-های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات، اجرای فعالیت¬های حرفه¬ای علمی و الکترونیکی به عنوان ابزار مدیریتی سازمان است. بنابراین از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تاکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع، منظور از وظایف استراتژیکی روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است.


روز ارتباطات و روابط عمومی، فرصتی است مبارک تا همه با هم برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی و ارزشی این حرفه اندیشمند، با تقویت مدیریت دانایی محور و تحول طلب از یک سو و رعایت اخلاق حرفه ای در عملکرد خود از سوی دیگر تلاش نموده و جایگاه روابط عمومی را در جامعه آرمان خواه و اسلامی خود تثبیت نماییم.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  جایگزینی متن: افزایش بهره‌وری و ارتقای روابط‌عمومی


  دیکتاتوری‌ها در جنگ اطلاعاتی پیروز می‌شوند


  افسانه های شکسته اقتصاد جهانی: بررسی عمیق


  جمینی: ابزار هوش مصنوعی همه کاره برای روابط‌عمومی


  کتاب "برنامه‌ریزی ارتباطات بحران" منتشر شد


  دکتر قربانعلی تنگ شیر، گواهینامه تقدیر از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را دریافت کرد


  موتور رسانه‌ها را روشن کنید: راهنمای روابط‌عمومی برای صنعت خودرو


  سایدر 4V هوش مصنوعی در خدمت روابط‌عمومی


  ماشین عدم پاسخگویی - چرا سیستم‌های بزرگ تصمیمات بدی می‌گیرند؟


  دیپ‌فیک و فیک: بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد