درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:37   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10742صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 28 اردیبهشت 1393 - 08:52
روابط عمومی و اقتصاد مقاومتی
منصور شیخ الاسلامی سرپرست اداره کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد - روابط عمومی باید با نقش آفرینی خود در تنظیم ارتباطات درون و برون سازمانی همواره افکار عمومی را رصد کرده و با جامعه و افکار عمومی تعامل سازنده ای ایجاد نماید و با ترویج اخلاق و فرهنگ و مبانی اندیشه اسلامی به عنوان یک الگو، نقش خود را در دستیابی به بالاترین معیارهایی اقتصادمقاومتی ایفا کند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- جایگاه روابط عمومی در اسلام وقرآن برای برقراری رابطه اجتماعی، داشتن شکیبایی و در پیش گرفتن تقوای الهی برای رسیدن به رستگاری مورد تاکید قرار گرفته است. در سوره مبارکه آل¬عمران آیه شریفه 200 با زیبایی هرچه تمام¬تر در این خصوص بیان و اشاره شده است. لذا علاوه بر آیات نورانی قرآن کریم، سیره عملی و نظری پیامبر اعظم(ص) سرتاسر مردم داری، مردم-یاری و تکریم ارباب رجوع است. فرامین حکومتی و سیره عملی امام علی(ع) نیز مبین و گواه خوبی بر اهمیت بخشیدن به مباحث روابط عمومی است که در همین موضوع امام علی(ع) در فرمان مشهور خود خطاب به مالک اشتر درباره اهمیت به افکار عمومی می¬فرمایند: تکیه¬گاه دین، اجتماع مسلمین و نیروی ذخیره برای دشمنان تنها توده مردم( افکار عمومی) هستند. پس گوش تو بسوی افکار روابط عمومی و گرایش تو به جانب آنان باشد. در این خصوص ده¬ها و صدها مورد از این دست در فرهنگ اسلامی از جمله نکات ارزنده در مباحث روابط عمومی وجود دارد که متولیان امر روابط عمومی در کشور عزیزمان باید به تبیین آن اهتمام جدی نمایند.

سال 1393 از سوی مقام معظم رهبری(مدظله¬العالی) به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین شد. پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی امری مهم و ضروری برای روابط عمومی¬ها در سال جدید می¬باشد به دلیل اینکه دشمنان ملت ایران تلاش دارند تا به درهم ریختگی اقتصاد ایران اقدام کنند و از ناحیه اقتصاد ضرباتی به کشور وارد کنند بنابراین اقتصاد مقاومتی و یا مقاومت در اقتصاد نسخه¬ای کارساز برای عبور از این مرحله است.


روابط عمومی باید با نقش¬آفرینی خود در تنظیم ارتباطات درون و برون سازمانی همواره افکار عمومی را رصد کرده و با جامعه و افکار عمومی تعامل سازنده¬ای ایجاد نماید و با ترویج اخلاق و فرهنگ و مبانی اندیشه اسلامی به عنوان یک الگو، نقش خود را در دستیابی به بالاترین معیارهایی اقتصادمقاومتی ایفا کند.


اقتصادمقاومتی کم مصرف کردن نیست، کم هزینه کردن نیست بلکه درست مصرف کردن و درست هزینه کردن است لذا روابط عمومی باید برای جامعه خود الگو بوده و با رعایت درست مصرف کردن و درست هزینه کردن از منابع و قابلیت¬هایی که در اختیار دارد برای سازمان و کشور خود در حوزه اقتصاد مقاومتی ارزش آفرینی نماید.


رعایت انصاف، ایجاد فرصت¬های برابر برای همه، وجدان کاری، مسئولیت¬پذیری، مصرف بهینه در حوزه انرژی و منابع در اختیار، پاسخگویی و شفاف و به موقع یکی از وظایف و مسئولیت¬های مهم روابط عمومی در امر اقتصاد مقاومتی است و می-بایست این مفاهیم در قالب¬های گوناگون در سطح جامعه برای مردم توسط روابط عمومی¬ها اطلاع رسانی و تبیین شود.


پس در این برهه از زمان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله¬العالی) تاکید می¬شود برای دفاع همه جانبه در برابر تهاجم اقتصادی دشمن، فهم صحیح از مسئله، شناخت کافی از راه¬های مشارکت و نیز منافع مشارکت در اقتصاد مقاومتی شاخص-های مختلفی وجود دارد، اما «جهاد ارتباطی و اطلاع¬رسانی فرهنگ اقتصاد مقاومتی» کلیدی¬ترین شاخص در این فرآیند به شمار می¬رود که روابط عمومی باید با مدیریت جهادی در حوزه تخصصی خود نقش¬آفرینی موثری داشته باشد.


بنابراین روابط عمومی نماد توسعه هر سازمانی است. دو عنصر روابط عمومی و رسانه از خانواده ارتباطات هستند و می¬توانند مقاومت را به یک گفتمان تبدیل کنند و با اطلاع رسانی درست و ترویج این گفتمان، تلاش نمایند تا در جای¬جای جامعه واقعیت پیدا کند.


امروزه نقش روابط عمومی در کمک به تصمیم گیریهای مدیریتی و استراتژیک یک سازمان، نقشی قابل توجه است. از مشخصه-های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات، اجرای فعالیت¬های حرفه¬ای علمی و الکترونیکی به عنوان ابزار مدیریتی سازمان است. بنابراین از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تاکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع، منظور از وظایف استراتژیکی روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است.


روز ارتباطات و روابط عمومی، فرصتی است مبارک تا همه با هم برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی و ارزشی این حرفه اندیشمند، با تقویت مدیریت دانایی محور و تحول طلب از یک سو و رعایت اخلاق حرفه ای در عملکرد خود از سوی دیگر تلاش نموده و جایگاه روابط عمومی را در جامعه آرمان خواه و اسلامی خود تثبیت نماییم.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد