درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 11:24   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10731صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 28 اردیبهشت 1393 - 06:37
به بهانه 27اردیبهشت؛ روز ارتباطات و روابط عمومی
پیشنهاد تشکیل کارگروه صاحب نظران در روابط عمومی وزارتی
چند سالی است که به مناسبت روز روابط عمومی که در تقویم سالانه نیز درج شده همایشی برگزار می گردد، اگرچه طی سال های اخیر نیز چند سمپوزیم تخصصی به منظور توسعه کیفی امر روابط عمومی برگزار شده است. در این میان با نگاهی منصفانه و به دور از جهت گیری های شخصی، می توان گفت روابط عمومی ها در دستگاها جایگاه واقعی و اصلی خود را نه تنها پیدا نکرده اند، بلکه به صراحت می توان گفت که در بعضی از دستگاه ها، اندک جایگاه خود را نیز از دست داده اند؛ چرا که متولیان عرصه اطلاع رسانی نتوانسته اند این حوزه مهم را مدیریت و مهندسی کنند.
  

پیشنهاد تشکیل کارگروه صاحب نظران در روابط عمومی وزارتی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  چند سالی است که به مناسبت روز روابط عمومی که در تقویم سالانه نیز درج شده همایشی برگزار می گردد، اگرچه  طی سال های اخیر نیز چند سمپوزیم تخصصی به منظور توسعه کیفی امر روابط عمومی برگزار شده است.

 

در این میان با نگاهی منصفانه و به دور از جهت گیری های شخصی، می توان گفت روابط عمومی ها در دستگاها جایگاه واقعی و اصلی خود را نه تنها پیدا نکرده اند، بلکه به صراحت می توان گفت که در بعضی از دستگاه ها، اندک جایگاه خود را نیز از دست داده اند؛ چرا که متولیان عرصه اطلاع رسانی نتوانسته اند این حوزه مهم را مدیریت و مهندسی کنند. این در حالی است که با توسعه رسانه های جدید ارتباطی، فرصت مناسبی برای نقش آفرینی روابط عمومی ها فراهم شد، ولی آیا روابط عمومی ها توانسته اند نیازهای ارتباطی جامعه هدف را تامین کنند.

 

با اندکی تامل متوجه می شویم که پاسخ منفی است. چراکه راهبرد مشخص و علمی پیش روی این حوزه وجود ندارد و تدابیر بالا دستی نیز اتخاذ نگردید، و هنوز هم این اتفاق نیفتاده است .

 

آنچه مهم است انسجام بخشی، همگرایی و تعیین راهبرد واز همه مهم تر از خودگذشتگی در این حوزه است، هر چند در سال های اخیر انجمن های شکل گرفت، ولی این انجمن ها نیز ماموریت های خود را اجرایی نکردنند و فقط برای برخی تبدیل به یک "برند اجتماعی "شد.

نباید فراموش کنیم روابط عمومی ها بایستی در برنامه عمل خود راهبرد اصلی را برمبنای مردم مداری قرار دهند، به عبارت دیگر بکارگیری عناصر مهم از جامعه هدف را سرلوحه کار خود قرار دهند، این عناصر، رهبران فکری و افراد تاثیر گذار هستند.

 

منظور از رهبران فکری نیز اشخاصی هستند که دارای نفوذ و پایگاه اجتماعی مطلوب در سطح مخاطب هستند و از طریق این شاخص می توان به اطلاع رسانی کمک کرد، پس شناخت ویژگی های مخاطب ازالزامات روابط عمومی است. به دنبال این موضوع بایستی به دنبال برجسته سازی ظزفیت ها و توانمندسازی باشیم، برجسته سازی فراگردی است که به واسطه آن رسانه ها اهمیت نسبی موضوع ها و تاثیرات گوناگون را به مخاطب منتقل می کند.

 

به همراه افزایش انتشار اطلاعات توسط رسانه های جمعی که از طریق روابط عمومی تامین می گردد، بخش هایی از جامعه که دارای پایگاه اجتماعی بالاتری هستند سریع تر و بیشتر از بخش هایی که پایگاه پایین تری دارند اطلاعات را کسب می کنند و این افراد به دیگران منتقل می کنند که متاسفانه تاکنون در این حوزه ها کاری انجام نشده است.

 

روابط عمومی در حوزه وزارتی که به نوعی اتاق فرماندهی محسوب می گردد. بایستی نظام مند کردن روابط عمومی ها را با دستور العمل ها و آیین نامه های اجرایی و علمی یکپارچه کند و به شیو ه های گوناگون، چابکی و نشاط را در بدنه ایجاد کند. فقط یادمان باشد ممیزی و ارزیابی کمی و کیفی روابط عمومی ها در زیر بخش ها و حتی استان ها می تواند ایجاد رقابت سالم را مهیا کند و دانستن این که بدانیم  کجاییم، ابتدای موفقیت است.

 

به زعم نگارنده بایستی برای احیاء روابط عمومی، کارگروه صاحب نظران در روابط عمومی وزارتی تشکیل گردد تا نقشه راه تهیه و اجرایی گردد. امروز روابط عمومی ها نیز نیاز به عزم ملی ومدیریت جهادی دارنند.

 

منبع: ایانا

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد