شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: روابط عمومی با سازماندهی تشکیلاتی و مدیریت علمی و برنامهریزی ویژه برای رهبران فکری جامعه با استفاده از ابزار و فنون نوین ارتباطی و اطلاعاتی، به هدایت صحیح افکار عمومی میپردازد.
به گزارش شارا، مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی که همزمان با فرارسیدن روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی سخن می گفت با بیان این مطلب و ضمن تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات به تمامی دست اندرکاران و فعالین این حوزه، گفت: روابط عمومیها با بهره گیری از شیوههای ارتباطی واقعی، اصولی و صمیمانه بین ملت و دولت ، میتوانند خواستههای آحاد مردم را به اطلاع سیاستگزاران و برنامهریزان کشور برسانند و با ایجاد این ارتباط دو سویه ، اتحاد و همبستگی را در جامعه ایرانِ اسلامی نهادینه کنند.
محمد علی ایمانی تصریح کرد: ضروری است فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی با توجه به مسئولیتی که بر عهده دارند، در عملی کردن شعار سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده و نیز اجرایی شدن برنامه های دولت تدبیر و امید ،جدیتر از گذشته اهتمام ورزند.
وی افزود؛امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است و وظایف استراتژیک روابط عمومی، تصمیم سازی و اثرگذاری بر روند تصمیم گیری های سازمانی است.
وی ادامه داد: در پی طرح پیشنهاد تعیین یک روز در تقویم رسمی کشور به عنوان روز روابط عمومی ، روز بیست و هفتم اردیبهشت همزمان با روز جهانی ارتباطات در تقویم رسمی کشور روز روابط عمومی تعیین شده است.
وی با بیان اینکه این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی مرور شود، خاطر نشان ساخت: نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت های حرفه ای، علمی و الکترونیکی، از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است؛ بنابراین، از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است.
وی ادامه داد: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاعرسانی در همه عرصهها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمانها، ادارات و شرکتها و دوامشان در عرصهها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومیهای آنها وابسته است.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان ، اظهار داشت: نگاه حاضر به روابط عمومی و جایگاه روابط عمومی در کشور با اجرایی شدن این توجهات میتواند گامهای بلندی را در حرکت روبه رشد نظام ارتباطی و روابط عمومی درکشور بردارد و این حرفه و فن تخصصی را در جایگاه و مرتبه و منزلت واقعی خویش قرار دهد و روزملی ارتباطات و روابط عمومی میتواند نقطه عطفی را در توسعه و تحول واحدهای روابط عمومی در ایران ایجاد نماید.
ایمانی، تصریح کرد: امروزه روابط عمومی از یک طرف با سازماندهی تشکیلاتی و مدیریت علمی، ضمن برنامهریزی ویژه برای رهبران فکری جامعه و ارائه اطلاعات مشاورهای به مدیریت سازمانها ، با استفاده از ابزار و فنون نوین ارتباطی و اطلاعاتی، به هدایت صحیح افکار عمومی میپردازد. و از طرفی دیگر با توسعه فعالیتهای افکارسنجی و ارتباطات مردمی و تولید فرآوردههای فرهنگی، به مبادله پیام بین سازمان و مخاطبان می پردازد و از این طریق، آثار مثبت و سازنده ای در سطح سازمان و توسعه ملی کشور بر جای میگذارد.
وی اذعان داشت: در یک سازمان باید پذیرفته شود مدیران روابط عمومی، مشاوران فرهنگی مدیران ارشد هستند، از این روی لازم است مدیران و کارشناسان روابط عمومی نیز خود را باور داشته و روز به روز بر سطح معلومات خود در ابعاد مختلف علم ارتباطات بیفزایند و به مسئولان ثابت کنند میتوانند به عنوان مشاوران امین آنان در بخش ارتباطات و اطلاعرسانی، بازوی قوی و محکمی برای سازمان مربوطه باشند و جلوی بسیاری از بحرانها را در این زمینه بگیرند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با فراهم شدن بیش از پیش زمینه فعالیت روابط عمومی در سازمان های مختلف شاهد رشد کمی و کیفی هنر ارتباطات و روابط عمومی در تمامی سطوح باشیم .
منبع:راوبط عمومی استانداری