درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 17:28   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10696صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 27 اردیبهشت 1393 - 14:28
حذف پست های تخصصی واحد روابط عمومی آغاز کرده اند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد گفت: عدم جامه نگری و آگاهی به وظایف روابط عمومی از سوی مدیران موجب شکل گیری نگاه تک کارکردی در روابط عمومی ها می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد گفت: عدم جامه نگری و آگاهی به وظایف روابط عمومی از سوی مدیران موجب شکل گیری نگاه تک کارکردی در روابط عمومی ها می شود.

 

به گزارش شارا، دادود پاک طینت مدیر کل روابط عمومی استانداری و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد، بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی برنامه های هفته ارتباطات و روابط عمومی با اشاره به اینکه، گرامیداشت مناسبت ها در قالب روز یا هفته ها معمولا جای مناسبی برای بیان دستاوردها و برنامه های آینده یک نهاد است و گله گذاری یا بیان موضوعات چالشی جایی ندارد گفت: روابط عمومی ها از این موضوع مستثنی هستند، زیرا، فعالان روابط عمومی ها در طول سال، درگیر پوشش برنامه های واحدهای مختلف سازمان خود می باشند و کمتر می توانند به مسائل درونی خود بپردازند و به همین جهت هفته ارتباطات و روابط عمومی می تواند فرصت مغتنمی برای بیان برخی از دغدغه های فعالان روابط عمومی ها باشد.

 

وی با اشاره به یک حرکت خزنده که گام به گام واحد های تخصصی را از بدنه روابط عمومی ها جدا می کند و روابط عمومی را به سمت و سوی تک کارکردی، سوق می دهد گفت: رسالت فعالان عرصه روابط عمومی، واکنش منطقی برای جلوگیری از حذف پست های سازمانی این واحد است.

 

پاک طینت با اشاره به دو چالش جدی پیش روی روابط عمومی ها، با موضوع حذف پست های سازمانی روابط عمومی ها و کاهش حیطه ی فعالیت آنها اظهار داشت: نگاه برخی از مدیران به روابط عمومی ها، صرفا به عنوان واحد اطلاع رسانی و تولید اخبار، امروزه به عنوان چالشی جدی در پیش روی فعالان روابط عمومی ها قرار گرفته است، بنحوی که نه تنها در سطح مدیران پایه و میانی، این تفکر به صورت جد وجود داد بلکه رگه هایی از آن را می توان، در سطح برخی از وزارتخانه ها نیز دنبال کرد،

 

وی از یک حرکت خزنده نام برد که گام به گام واحد های تخصصی را از بدنه روابط عمومی ها جدا می کند و روابط عمومی را به سمت و سوی تک فازی شدن سوق می دهد، و شاهد این ادعای خود را تغییرات چارت تشکیلاتی برخی از سازمان ها و حذف پست های سازمانی روابط عمومی عنوان کرد.

 

این مقام مسئول در ادامه افزود: برخی از ادارات، اجرای سیاست چابک سازی را، ابتدا از حذف پست های تخصصی واحد روابط عمومی آغاز کرده اند و شاهد حذف پست ها یا تقلیل جایگاه روابط عمومی های ادارات مرکز استان از کارشناس مسئول به کارشناس هستیم و همین کاهش تعداد نفرات و تقلیل سطح پست سازمانی موجب شده است تا مدیران در اهم و مهم کردنِ توقعات خود از روابط عمومی ها به موضوع اطلاع رسانی و تولید خبر به عنوان یک اولویت نگاه کنند و بعضا اگر مدیری هم با دیگر وظایف روابط عمومی ها آشنا باشد و حتی به دیگر وظایف روابط عمومی هم اعتقاد داشته باشد، به جهت محدود شدن نیروهای سازمانی روابط عمومی ها، توقع خود را تا سطح صرفا پوشش اخبار سازمان، پایین می آورد.

 

پاک طینت همچنین با اشاره به ادارات و سازمان هایی که جایگاه سازمانی روابط عمومی را ارتقا داده اند گفت: به ظاهر اداراتی هستند که واحد روابط عمومی را در حد یک مرکز مستقل بالا برده اند، ولی با کمی دقت و عمیق نگریستن متوجه می شویم که بخش های تخصصی روابط عمومی در این مراکزِ مستقل حذف شده اند و این مراکز در حد یک مرکز اطلاع رسانی صرف، دیده شده اند به نحوی که تنها میراث باقیمانده از روابط عمومی در این مراکز را می توان تولید خبر و پوشش خبری دانست و از بخش های دیگر روابط عمومی اثری نیست.

 

مدیرکل روابط عمومی استانداری، رصد روابط عمومی های استان را خاطر نشان ساخت و افزود: در این مدت کوتاهی که بنا به ضرورتِ موقعیت کاری، موظف به رصد روابط عمومی های استان بوده ام، جملاتی نظیر «روابط عمومی خیلی مهم است»، «مدیری که به روابط عمومی اهمیت ندهد، خودش ضرر کرده است»، « همه بخش های روابط عمومی باید دیده شود» و «روابط عمومی یک واحد تخصصی است و متخصص می خواهد» را از زبان بسیاری از مدیران دستگاه ها شنیده ام! و به حتم می توانم ادعا کنم که مدیری در استان نیست که این جملات را قبول نداشته باشد. لکن هرگاه پای صحبت مسئولان و کارشناسان روابط عمومی می نشینیم، بخش عمده ای از آنان، البته نه همه آنان، گلایه های بحقی دارند که با جملاتی که گفته شد، همخوانی ندارد.

 

پاک طینت که در جمع اعضای ستاد بزرگداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی سخن می گفت، بخش عمده ی گلایه روابط عمومی ها را، بی توجهیِ مدیرشان به واحد روابط عمومی اعلام کرد و افزود: متاسفانه هنوز در استان، ادارات مهم و تاثیر گذاری را داریم که یا مدیر به روابط عمومی بی توجه است یا اگر هم به روابط عمومی توجه دارد، نگاهی جامع به آن ندارد.

 

وی عدم جامع نگری برخی از مدیران نسبت به واحد روابط عمومی و عدم آگاهی آنان از وظایف و مسئولیت های روابط عمومی را موجب شکل گیری نگاه تک کارکردی، به روابط عمومی دانست و گفت: برخی از مدیران، روابط عمومی را صرفا یک واحد اطلاع رسانی می بینند و سطح توقعات خود و البته سطح حمایت خود را صرفا به این حیطه معطوف نموده اند.

 

دبیر شورای اطلاع رسانی استان یزد در ادامه افزود: در اینکه یکی از وظایف روابط عمومی ها اطلاع رسانی است، شکی نیست و امری پذیرفته شده است، ولی چالش وقتی ایجاد می شود که روابط عمومی، صرفا یک مرکز اطلاع رسانی دیده شود و وظیفه روابط عمومی را فقط اطلاع رسانی بدانیم و از بخش های مهم دیگر غافل باشیم.

 

وی داشتن نگاه چند وجهی و تخصصی به روابط عمومی را ضروری دانست و تاکید کرد: ترسیم خطوط مشخص، بین بخش های یک روابط عمومی، در عمل امری غیر ممکن است و اگر در سازمانی این اتفاق رخ داده است از دو حالت خارج نیست یا به صورت واقعی، بخش های دیگر حذف نشده اند و صرفا یک حذف اسمی رخ داده است ( که در جای خودش امیدوار کننده است) یا اینکه بعد از مدت نسبتا کوتاهی خلاء ناشی از عدم وجود بخش های دیگر، خود را نشان می دهد.

 

پاک طینت در ادامه افزود: مثلا اگر افکار سنجی در واحد روابط عمومی یک سازمان حذف شود یا بخش ارتباطات مردمی درون روابط عمومی دیده نشود، در واقع مدیران آن سازمان در یک اطاق تاریک تصمیم گیری می کنند و بدون شناخت افکار عمومی سخن می گویند و روز به روز، شکاف بین مدیران آن سازمان و مخاطبان افزایش می یابد.

 

مدیرکل روابط عمومی استانداری همچنین با اشاره به پیام استاندار یزد به مناسبت بزرگداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی؛ که مسئولیت اجتماعی، صیانت از حقوق مردم و تکریم و جلب مشارکت همه سلایق در پیشبرد امور را از وظایف مهم روابط عمومی ها دانستند گفت: این نگاه می تواند به عنوان سرمشقی برای دیگر مدیران در توجه به روابط عمومی ها باشد.

 

پاک طینت، در ادامه سخنان خود به رسالتی که بر دوش صاحب نظران و فعالان عرصه روابط عمومی ها وجود دارد اشاره کرد و گفت: پیگیری قانونی برای جلوگیری از حذف پست های روابط عمومی در ادارات و توجه به تمامی ابعاد و بخش های روابط عمومی، باید مورد اهتمام متخصصان و صاحب نظران این رشته باشد چرا که اگر به این مهم توجه نشود، متخصصان روابط عمومی، به علت نداشتن جایگاه مناسب در چارت تشکیلاتی سازمان ها، انگیزه های لازم برای فعالیت در این پست را از دست خواهند داد و افراد مستعد، علاقه ای برای ادامه تحصیل در رشته های دانشگاهی مرتبط با روابط عمومی نشان نمی دهند و در کمتر از چند سال ، شاهد کاهش حضور متخصصان در این واحد مهم سازمانی خواهیم بود.

 

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد در پایان سخنان خود تاکید کرد: بر همه متخصصان عرصه روابط عمومی، فرض است تا در حد توان، دو چالش مهمِ «حذف پست های سازمانی روابط عمومی ها» و همچنین «کاهش حیطه ی فعالیت آنها» را به طور جد دنبال کنند و با استفاده از تمام ابزارهای قانونی موجود، اعم از رایزنی با تصمیم گیران، آگاه کردن مسئولان امور و فعال نمودن تشکل های غیر دولتی و شبکه های اجتماعی، افکار عمومی را به سمت این موضوع معطوف نمایند و گام های موثری را در جهت تثبیت جایگاه واقعی روابط عمومی ها بردارند.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد