![مسئولان سازمانی به اهمیت روابط عمومی واقف نیستند](/media/image/PR/shara%20-8992639273.jpg)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عبدالرضا عزیزی در خصوص کارکردهای روابط عمومی در یک سازمان، اظهار داشت: همانطور که اورژانس یک بیمارستان برای آن حکم یک بخش مهم و ضروری را دارد، روابط عمومی نیز چشم و چراغ یک سازمان و اداره است، به شرطی که مسئولان به اهمیت آن واقف باشند.
وی ادامه داد: اگر یک سازمان روابط عمومی خوب و موفق داشته باشد، به تبع تشکیلات موفقی نیز خواهد داشت؛ روابط عمومی میتواند رابطه خوبی میان کارمندان، مردم و مسئولان ایجاد و بازخوردهای مثبت و منفی را به سازمان منتقل کند، تا تصمیمگیریها بهتر انجام شود.
رئیس فراکسیون روابط عمومی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در جنگ جهانی دوم و در زمان صلح نیز رئیس جمهور آمریکا در سفر به مناطق دیگر جهان، مسئولان روابط عمومی را با خود میبرد تا آنچه مدنظرشان بود به جهان مخابره کنند.
وی افزود: در کشور ما مسئولان بالادستی به اهمیت حوزه روابط عمومی واقف نیستند و آن را یک عنصر اضافه میپندارند، در صورتی که اگر فعالیتهای روابط عمومی قوی باشد میتواند کمک حال خود مسئولان سازمان باشد.
عزیزی تأکید کرد: روابط عمومی باید مانند سایر علوم به روز باشد و از طریق انجام دادن فعالیتهایی مانند نظرسنجی اینترنتی بازخورد مخاطبان نسبت به سازمان را کسب کند، نکته مهم دیگر انتصاب افراد تحصیلکرده و متخصص برای فعالیتهای روابط عمومی است چرا که در حال حاضر به این موضوع اهمیت لازم داده نشده و نتیجه آن پایین آمدن سطح کیفی فعالیت روابط عمومیها در حد انتشار اطلاعیه است؛ اگر انتصاب افراد بجا باشد خلاقیتها نمایش داده میشود.
منبع: تسنیم
|