درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 15:46   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10679صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 27 اردیبهشت 1393 - 10:35
نگاه مدیران به روابط عمومی بسیار سنتی است
بطوریکه در اکثر ادارات و سازمانها ملاحظه میشود که روابط عمومی با سایر پست های سازمانی ادغام شد و نگاه مدیران به روابط عمومی بسیار سنتی است در صورتیکه در دنیای مدرن و غرب از روابط عمومی بعنوان مشاوران برتر و گره گشای مشکلات سازمان یاد میکنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  به مناسبت فرا رسیدن روز سترگ روابط عمومی فرصت را مغتنم شمرده ، این روز پر آوازه را گرامی داشته و به همه مسئولان ومدیران روابط عمومی سازمان ها ونهادهای دولتی و خصوصی و...تبریک و تهنیت عرض نمایم.

 

 نقش مهم ارتباطات و روابط عمومی در پیشبرد اهداف توسعه ای، انتقال اطلاعات و اخبار و مبادله ایده ها و نظرات صاحب نظران برای تحقق رفاه اقتصادی و آرامش اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست و روز به روز بر اهمیت آن افزوده می شود. نقش پررنگ متخصصان و دست اندرکاران این بخش در تحقق اهداف مزبور بیش از پیش ملموس گردیده .برخورداری از ابزارهای ارتباطی روزآمد همراه با نیروی انسانی خبره، متعهد و توانمند، از اولویت های مهم به شمار می آید. ایجاد زیرساخت های فناوری اطلاعات و گسترش ارتباطات از الزامات اساسی روز و توسعه دانش محور می باشد.

 

 مسئولیت اجتماعی، صیانت از حقوق مردم و تکریم و جلب مشارکت همه سلایق در پیشبرد امور، از وظایف مهم روابط عمومی هاست که با بیان متین، شفاف و رسا و در مواردی نقادانه برای هم افزایی و تعامل سازنده با مسئولین و دست اندرکاران بخشهای دولتی، خصوصی و تعاونی ارائه می شود.  روابط عمومی ها به عنوان پل امین ارتباطی میان مردم و مسئولان ، قادرند این نقش را به خوبی ایفا نمایند و به ایجاد نشاط اجتماعی، امیدافزایی و گسترش فضای شاد و انرژی بخش در میان اقشار مختلف مردم، بستر لازم فراهم و فضای خلاق و پویا را فراهم نمایند و موارد اختلافی را کم رنگ و اتحاد و انسجام اجتماعی را تقویت نمایند.اما در خصوص مشکلات روابط عمومی ها     باید گفت : وابستگی صرف روابط عمومی به مدیریت سازمان ،خطر مدیریت مداری  در روابط عمومی یک سازمان را افزایش می دهد و مشاوره جای خود را به تملق گویی های بی اساس میدهد .

 

یکی دیگر از مسایل تشکیلات روابط عمومی در ایران " آمیختگی تشکیلاتی " آن با سایر بخشهای تشکیلاتی سازمان است . بخشهای عمده ای که در سازمانها با تشکیلات روابط عمومی ادغام می شوند. نادیده انگاشتن روابط عمومی در تشکیلات  سازمان و لحلظ نکردن بعضی آن در تشکیلات و عناوین شغلی را باید از مسایل مهم در طراحی تشکیلاتی روابط عمومی دانست

 

بطوریکه در اکثر ادارات و سازمانها ملاحظه میشود که روابط عمومی با سایر پست های سازمانی ادغام شد و نگاه مدیران به روابط عمومی  بسیار سنتی  است در صورتیکه در دنیای مدرن و غرب از روابط عمومی بعنوان مشاوران برتر و گره گشای مشکلات سازمان یاد میکنند.

 

روابط عمومی جزء اعمال مدیریت است و جایگاه خاص روابط عمومی نیز در رده یکی از کارهای مدیریت قرار دارد . نکته مهم در اینجا اینست که کار روابط عمومی خدمت به مدیریت است نه مدیر ؛ برای آنکه محور اساسی کار روابط عمومی تحصیل منافع برای کل سازمان است نه برای شخص واحد که در رأس هرم سازمانی قرار گرفته است . بنابراین باید به روابط عمومی و کارکرد های آن ، بهتر و منطقی تر نگاه کرد تا در فراز و نشیب های سازمانی بتوان سربلند و سرافراز شد .بطور کلی میتوان گفت اعم مشکات روابط عمومی ها عبارتند از :

 

1- عدم شناخت کافی مدیران از جایگاه روابط عمومی در زمینه ارتباطات اجتماعی و مشاوره ای

 

2- نامشخص بودن جایگاه و تشکیلات روابط عمومی در مجموعه سازمانی ( روابط عمومی را یک مجموعه خدماتی می دانند )

 

3- نبود بودجه و اعتبارات لازم و کافی برای انجام طرح های پژوهشی ونظر سنجی و اطلاع رسانی بطور کلی روابط عمومی به دلیل عدم قبول آن توسط دستگاهها دچار عدم تخصیص اعتبارات برای کلیه فعالیت های خود بوده و لذا با مشکلات عدیده روبرو می باشد .

 

4- یکی از مشکلات اساسی روابط عمومی ها اینست که درگیر کارهای جاری و روزمره می شوند و از برنامه ریزی های کلان و استراتژیک غافل می شوند .

 

به امید فردای بهتر

 *مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت

 

منبع: عصر دنا

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد