![کانال های ارتباطی روابط عمومی و مردم دچار مشکل است](/media/image/PR/shara%20-400318806.jpg)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیرمسوول و صاحب امتیاز هفته نامه نسیم جنوب افزود: در بسیاری مواقع روابط عمومی قبل از این که سخنگوی سازمان باشد، نقش تبلیغاتی را برای آنان ایفا می کند طوری که برخی از مدیران سازمان ها، روابط عمومی را وسیله ای برای ثبات جایگاه، ارتقا و موفق جلوه دادن خود می خواهند.
مشاور استاندار بوشهر در امور جوانان اضافه کرد: به این دلیل این گروه از مدیران انتظار دارند به جای انعکاس فعالیت های کل مجموعه، روابط عمومی دستگاه تنها به دنبال برجسته سازی فعالیت های مدیران باشد.
قیصی زاده گفت: انتظار سطحی از فعالیت های روابط عمومی باعث شده تا روابط عمومی ها کمتر به دنبال ایجاد نوآوری و خلاقیت فرهنگی، هنری و ارتباطی باشند و نیروهای فعال در این حوزه نتوانند از توانایی و خلاقیت های خود در توسعه روابط عمومی استفاده کنند.
وی اظهارکرد: روابط عمومی ها ضمن این که باید نسبت به برجسته سازی نقاط قوت سازمان اقدام کنند، باید ضعف ها را نیز شناسایی کنند تا مجموعه مدیریت و سازمان بتواند نسبت به حل آنها اقدام کند و باعث تفاهم بین مجموعه و مخاطبان شوند.
قیصی زاده افزود: در حالی که نیروهای زحمتکش و دلسوزی در روابط عمومی ها فعالیت می کنند ولی با این وجود هنوز روابط عمومی در کشور ما از وجود الگوی مدیریتی مناسب و پایدار بی نصیب است و خلاءهای قانونی دراین زمینه وجود دارد.
وی گفت: از آنجا که نگرش و برخورد برخی از مدیران نسبت به این مقوله مهم سطحی نگر و سلیقه ای است، اختیارات لازم برای تحقق اهداف اصلی روابط عمومی وجود ندارد.
مشاور استاندار بوشهر ارتباط ضعیف روابط عمومی ها با رسانه ها را از جمله آسیب های این حوزه دانست و افزود: یکی از اهداف مهمی که روابط عمومی باید دنبال کنند، اطلاع رسانی و پاسخگویی به افکار عمومی است که به دلیل ضعف ارتباط با رسانه ها، این مهم به خوبی انجام نمی گیرد.
این فعال رسانه ای گفت: تا زمانی که ارتباط صمیمانه و توام با احترام بین روابط عمومی و مطبوعات و رسانه ها بوجود نیاید، پاسخگویی به افکار عمومی تحقق نمی یابد.
وی با تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات به فعالان رسانه ای و روابط عمومی ها اظهار داشت: علیرغم فعالیت نیم قرن روابط عمومی ها در کشور، ولی فقدان اقتدار و عدم اختیارات قانونی و امکانات و ابزار لازم برای تسهیل در امر ارتباطات، اطلاع رسانی و اقناع سازی افکار عمومی همچنان از ضعف های موجود روابط عمومی درکشور است.
منبع: حقوق نیوز
|