درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 19:03   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10669صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 27 اردیبهشت 1393 - 08:40
به مناسبت روز جهانی روابط عمومی؛ تو برای وصل کردن آمدی !
27 اردیبهشت در تقویم به عنوان روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات نامگذاری شده است .
  

 به مناسبت روز جهانی روابط عمومی؛ تو برای وصل کردن آمدی !

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  برای روابط عمومی و وظایف آن تعریفهای گوناگونی عنوان شده، بر اساس تعریف انجمن جهانی روابط عمومی ، ˈ روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریت سازمان و عملی ممتد، مداوم و طرح ریزی شده است که از طریق آن افراد و سازمان ها می کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سرو کار دارند، به دست آورند ˈ .

یا این تعریف متداول که ˈ روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن ˈ .

اما فارغ از هرگونه تعریف ، بی تردید ارتباط صحیح و حرفه ای با رسانه ها به ویژه رسانه های رسمی کشور جزو اهم وظایف روابط عمومی ها به ویژه روابط عمومی دستگاه ها ، سازمانها و ادارات دولتی بشمار می رود .

به عبارتی روابط عمومی کار مواجهه یک دستگاه ، اداره ، سازمان یا موسسه را با مخاطبانش از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری مرتبط با منافع مشترک هر دو طرف را انجام می دهد .

یقینا ، ایجاد وجهه مناسب از سازمان در میان مردم و مخاطبان اصلی سازمان یا دستگاه کاری است که تنها یک روابط عمومی حرفه ای و آگاه از عهده آن بر می آید.

در واقع یک روابط عمومی حرفه ای و کارامد مانند ویترینی نشان دهنده وضعیت موجود در بدنه هر سازمان است ، و کارامدی آن به نفع و عدم کارایی آن به ضرر سازمان یا دستگاه مربوطه تمام می شود.

از سویی با تعاریف ارائه شده از کتب مربوط به علم روابط عمومی ، روابط عمومی مثل تبلیغات تنها به سود سازمان خود فکر نمی کند و در واقع تلاش دارد تا با ارتباطی هدفمند و موثر، ضمن برآوردن نیازهای سازمان خود در جهت شکل دهی صحیح به ارتباط مشتریان و سازمانش اقدام کند و از این طریق ارتباط مخاطبان با سازمان را تسهیل کند.

بر اساس تعاریف علمی عنوان شده از روابط عمومی ، فعالیت روابط عمومی چندان مستقیم و ملموس نیست و همین فرق آن با تبلیغات است.

روابط عمومی های ضعیف و فاقد دانش و توان لازم نیز نسبت به مسئولیت اصلی خود که همان اطلاع رسانی مناسب و ارتباط حرفه ای با رسانه هاست، ناآگاه و بی تفاوت هستند و صرفا به عنوان یک مسئول نصب پرده نوشته های تبریک و تسلیت و غیره اقدام می کنند.

بدیهی است که یک روابط عمومی قوی و حرفه ای ، علاوه بر داشتن دانش و تخصص نیاز به ابزار و تجهیزات و در کنار آن اختیار و آزادی عمل متناسب با شغل و وظیفه اش دارد.

روابط عمومی که به دلیل فقدان آگاهی وتوجه مسئولان دستگاه و سازمان خود از کمترین اختیار برای اطلاع رسانی و یا حداقل امکانات و تجهیزات برای ایجاد ارتباط برخوردار نیست، قطعا نمی تواند چهره قدرتمندی از سازمان و دستگاه خود در معرض عموم قرار دهد.

و اما روابط عمومی آرمانی با شناخت صحیح از وظایف ومسئولیتهایش و با اختیارات و ابزار لازم برای انجام آن برای اطلاع رسانی شفاف و صحیح و ایجاد ارتباط مناسب بین اصحاب رسانه و دستگاه و سازمان متبوع خود و ایجاد تفاهم و اعتماد و شناخت متقابل با عموم به طور مستمر تلاش می کند.

این گونه روابط عمومی ها موجب نمایاندن چهره ای قدرتمند و کارامد از دستگاه، اداره و سازمان متبوع خود و رضایت مردم و در نهایت مسئولان سازمان خود می شوند .

و در پایان توصیه مولانا را به گوش جان بشنویم که فرمود ˈ تو برای وصل کردن آمدی ، نی برای فصل کردن آمدی ، تا توانی پا منه اندر فراق ، ابغض الاشیاء عندی الطلاق

!

منبع: ایرنا

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد