شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- صادق نجفی ، با گرامیداشت 27 اردیبهشت ماه «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» خاطرنشان کرد: بخش های مختلف نهادها و دستگاه های اجرایی، هر قدر فعال و پرنشاط باشند، در صورت وجود کوچکترین نقص در شاکله روابط عمومی، نخواهند توانست، تاثیرگذاری خود را به منصه ظهور برسانند.
وی با اشاره به نوع کارکرد روابط عمومی ها خاطرنشان کرد: ادارات روابط عمومی از طرفی با توجه به وظایف ذاتی خود، پذیرای تاثیر افکار عمومی هستند و از طرف دیگر، باید با بهره گیری از روش های ارتباطی جدید، بستر فعالیت سازمانی را روان تر کنند.
شهردار تبریز تاکید کرد: نباید فعالیت روابط عمومی به گونه یا باشد که این دو رسالت ارزشمند در تناقض با یکدیگر تلقی شوند.
وی پرهیز از بزرگنمایی را لازمه تاثیرگذاری بخش های روابط عمومی دانست و افزود: مجموعه نقاط ضعف و قوت، اساس کارکرد یک سازمان را تشکیل می دهد؛ به عبارت دیگر هیچ مجموعه ای، از وجود نقاط ضعف و نقص، بری نیست؛ بنابراین اغراق گویی و تشریفات در خصوص بسترهای خدمتگذاری، با ارایه تصویر متناقض، می تواند اصل صداقت و واقع گرایی را در دستگاه ها و نهاد ها زیر سوال ببرد.
نجفی با بیان این که اگر خواهان تحقق ایده آل اهداف سازمانی هستیم باید از رویکردهای منسوخ روابط عمومی ها خودداری کنیم، خاطرنشان کرد: امروزه توسعه فن آوری های ارتباطی و همچنین گسترش فضای مجازی، ایجاب می کند که بخش های روابط عمومی، با به روز کردن امکانات و اختیارات خود، اهداف سازمانی را پیگیری کند.
شهردار تبریز در عین حال با تقدیر از روابط عمومی های مناطق ،سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تبریز گفت: این روز را برای تمامی فعالین در عرصه روابط عمومی تبریک می گویم و از رسانه ها و مطبوعات که در کنار روابط عمومی ها آهنگ تلاش و کوشش خادمین مردم را منتشر می کنند ، قدردان این فعالیت صادقانه آنان نیز هستم.
منبع: ایرنا
|