درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:39   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10661صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 27 اردیبهشت 1393 - 08:09
همدلی راهبرد موثر ارتباطی روابط عمومی ها
سیدشهاب سید محسنی عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی - همدلی بایستی به عنوان یک اصل در تمامی برنامه های ارتباطی یک روابط عمومی گنجانیده شود تا بسترساز پایداری ارتباط را فراهم کند. همدلی از دیگر روش های  دل افزاری با مخاطبان درون و برون سازمانی محسوب می شود که نیازی به داشتن اعتبارات و امکانات و ... نیست
  

 
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شعار امسال انجمن بین المللی روابط عمومی ( ipra ) مبنی بر ایجاد همدلی برای پیشرفت و اعتلای روابط عمومی ها به واقع مبین یکی از اهداف مهم ارتباطی دراین حوزه محسوب می شود، چرا که همدلی به نوعی نزدیک کردن احساسات،عقاید و اندیشه ها در راستای یک هدف متعالی است و مهم و برجسته بودن این واژه و مفهوم تا به آنجاست که در بسیاری از تعاریف یکی از کارکردهای اصلی روابط عمومی ایجاد همدلی و هم اندیشی بین یک سازمان و مخاطبانش تعریف و تبین شده است.

 

به عبارت دیگر کارکرد نتایج فعالیت های ارتباطی یک روابط عمومی در نهایت باید به همدلی بین یک سازمان و مخاطبانش منجر شود که بتوان به عنوان یک شاخصه مهم ارزیابی،به موفقیت یا عدم موفقیت ارتباطی یک روابط عمومی پی برد. همچنین اهمیت واژه و مفهوم همدلی تا به آنجاست که در دفتر اول مثنوی مولوی آمده است:


         ای بسا دوترک چون بیگانگان                       ای بسا هندو و ترک همزبان                       
         پس زبان محرمی خود دیگرست                  همدلی از هم زبانی خوش تر است


لذا در یک جریان ارتباطی همدلی به مراتب از هم زبانی اهمیتی بیشتر و تأثیر گذارتردارد. چرا که با همدلی می توان شناخت دقیق تری از احساسات و عواطف و نیازهای مخاطب کسب کرد و یک ارتباط اثر بخش و پایداررابرنامه ریزی واجرا کرد.

 

ازسویی دیگرروابط عمومی ها امروزه بیش از هر چیزی نیازمند برقراری یک ارتباط همدلانه با مخاطبانش می باشند. استفاده از روش ها و شیوه های نظیر شنونده خوبی بودن، درک درستی از شرایط مخاطب داشتن، برخورد صادقانه و توجه به احترام متقابل از جمله ملزوماتی است که می تواند به افزایش همدلی بین روابط عمومی ها ومخاطبان یک سازمان کمک کند. با همدلی است که می توان مخاطبان یک سازمان را همراه، همفکر و مشارکت آنان را برای کمک به اجرای موفق تر برنامه های یک سازمان جلب کرد و یکی از مهمترین وظایف  و مأموریت های روابط عمومی را در این راستا برنامه ریزی و اجراء نمود.

 

از منظر دیگر نیز می توان گفت همدلی بایستی به عنوان یک اصل در تمامی برنامه های ارتباطی یک روابط عمومی گنجانیده شود تا بسترساز پایداری ارتباط را فراهم کند. همدلی از دیگر روش های  دل افزاری با مخاطبان درون و برون سازمانی محسوب می شود که نیازی به داشتن اعتبارات و امکانات و ... نیست بلکه در مرحله اول شناخت و احساسات مشترک و درک متقابل با مخاطبان را تشکیل می دهد که در پرتو آن سازمان می تواند از نیروی ارزشمند وپرقدرت مخاطبان همراه و مشارکت کننده نهایت بهره وری را برای اجرای موفق برنامه های سازمان به عمل آورد.
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد