درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 17:04   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10657صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 27 اردیبهشت 1393 - 06:59
جدال سنت و مدرنیته در روابط عمومی ها
ثبت یک روز به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی در تقویم رسم کشور بیانگر اهمیت آن در توسعه مناسبات اجتماعی جامعه است، ولی امروزه فعالان این حرفه بیشتر وقت خود را صرف برطرف ساختن مشکلات و چالش ها کرده اند و توان و شرایط ایفای وظایف و رسالت خود را از دست داده اند و یا از روابط عمومی گری تنها نصب بنر و پوستر را یاد گرفته اند.
  

جدال سنت و مدرنیته در روابط عمومی ها

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  هر ساله با فرا رسیدن 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی چند مراسم به مناسبت نکوداشت و پاسداشت این روز و به همراه چند بیانه و سخنرانی در خصوص اهمیت و جایگاه این حرفه برگزار می شود ولی آیا براستی مسئولان و شاغلین این حوزه به  اهمیت این حرفه در نیل به اهداف و مأموریت سازمانی واقف هستند؟ آیا چالش ها و دغدغه های این حوزه بررسی شده است؟.

روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی مغتنمی که بار دیگر با مروری بر تهدیدات و آسیب های این حوزه در جهت  مرتفع شدن آنها  و اتخاذ تدابیر نو از سوی مسئولان و متولیان این امر ، زمینه های رشد و بالندگی این حرفه در کشور فراهم شود.

مشکلات ساختاری، تشیکلاتی، روز مره گی بودن، سنتی بودن، نگاه تبلیغاتی به روابط عمومیها و نبود امکانات لازم سبب شده تا روابط عمومی ها از حوزه اصلی وظایفشان بازمانند و درگیری برخی امور حاشیه ای و جانبی شوند.

این وضعیت درحالیست که به روز بودن، پژوهش محور بودن، ضرورت تامین اعتبار و امکانات مورد نیاز، لزوم تغییر نگرش مدیران و توجه به فعالان در پویایی و ارتقای وضعیت روابط عمومی امری تاثیرگذر است.  

 

عدم شناخت نقش و جایگاه روابط عمومی ها

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر مهر اظهار داشت : روابط عمومی در دستگاه های اجرایی یکی از مهم ترین واحدها هستند ولی آنطور که باید نقش و اهمیت کارکرد آنها شناخته شده نیست..  

علی جعفری افزود:روابط عمومی به عنوان مشاور مدیر با شناسایی چالش ها و فرصت ها و تهدیدها می تواند به کارایی بالاتر و روند مثبت اجرای امور بپردازد.

وی  ادامه داد: عدم شناخت از نقش و جایگاه روابط عمومی ها مشکل عمده این حوزه است، به طوری که در بسیاری از دستگاه ها روابط عمومی ها به کارهای تدارکاتی مانند تهیه و نصب بنر مشغولند.

جعفری با بیان اینکه فردی که  به عنوان مدیر روابط عمومی معرفی می شود باید دارای تخصص و تجربه باشد گفت: مسئول روابط عموی باید کاملترین فرد آن اداره باشد و شناخت کافی از کارکردهای واحدهای مختلف داشته و در واقع دایره المعارفی از فعالیتهای بخش های مختلف سازمان باشد.

وی ادامه داد: نداشتن امکانات شامل نیروی انسانی متخصص و ابزارها و تجهیزات تخصصی کار از دیگر مشکلات است و نیروی هایی که برای این بخش انتخاب می شوند باید تخصص های لازم را داشته باشند.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه روابط عمومی از مشاغل سخت و وقت گیر است گفت : رسالت کاری این حوزه ایجاب می کند که بیش از معاونت ها و سایر واحدها جهت انجام امور وقت صرف شود و فردی که در روابط عمومی کار می کند باید دارای اطلاعات جامع با صبر و شکیبایی بالا و توان اجرایی و علمی در رسته کاری داشته باشد.

 

عدم اختصاص بودجه و اعتبار به حوزه روابط عمومی

همچنین میثم میلادی مدیر روابط عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بودجه و اعتبار خاصی برای روابط عمومی که مهم ترین بخش اداره برای اطلاع رسانی و فرهنگ ساز ی  می باشد در نظر گرفته نمی شود.

میلادی افزود: نبود تجهیزات کافی برای انجام امور روابط عمومی عدم نیروی انسانی کافی از دیگر مشکلات این بخش است.

وی اعمال سلیقه های مدیریتی در روند اطلاع رسانی را از دیگر چالش ها عنوان نمود و گفت: نگرش مدیران نسبت به رویکرد اطلاع رسانی روابط عمومی باید تغییر یابد.



عدم بکارگیری پرسنل آموزش دیده در روابط عمومی

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران نیز با اشاره به نقش مهم روابط عمومی اظهار داشت: معضلات روابط عمومی بیشتر نداشتن پرسنل آموزش دیده است و از کسانی که فارغ التحصیل رشته روابط عمومی و یا رشته های مرتبط با روابط عمومی نیستند بکار گرفته نمی شود و روابط عمومی ها به صورت علمی و زیربنایی به انجام امور نمی پردازند و دچار روزمرگی می شوند.

حسین مرتضوی با بیان اینکه فقط 10 الی 15 روابط عمومی فعال در بین ادارات وجود دارند گفت: ادارت شهرستان وضعیت مناسبی از این حیث ندارند  در بسیاری از ادارات روابط عمومی کار دوم یا سوم فرد است.

وی افزود: نبود انگیزه و علاقمندی برای بهره گیری از علم روز ،اطلاعات و تکنیک ها از دیگر مشکلات است که روابط عمومی ها را دچار روزمرگی کرده است.

مرتضوی اظهار داشت:علاقمندی در این شغل از مهم ترین معیارهاست وبعد از آن برگزاری آموزش های کاربردی و بهره گیری از این آموزشها در انجام امور از راهکارهای عملی در مرتفع ساختن مشکلات است.

 

بسته بودن فضای اطلاع رسانی ادارات

مدیرعامل خانه مطبوعات استان به تعامل روابط عمومی ها با رسانه ها اشاره کرد و گفت: روابط عمومی ها اکثر موارد سعی می کنند فضای ادارت را بسته نگاه دارند در حالی که در تمامی کشورها رسانه ها محرم آن دستگاه ها هستند مطمئنا اگر بین روابط عمومی و رسانه تعامل باشد با حضور خبرنگارن در جلسات مشکلات شهر و روستا بهتر حل شده در اخبار در نهایت شفافیت و صحت به مردم انتقال داده خواهد شد.

 

ساختار تشکیلاتی ،تخصیص اعتبارات و نیروی انسانی عمده مشکلات روابط عمومی ها

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران در گفتگو با مهر ضمن گرامی داشت روز جهانی ارتباطات و  روابط عمومی اظهار داشت: مشکلات روابط عمومی در دوبخش است یکی در بخش تشکیلات و اعتبارات و دیگری در  بخش نیروی انسانی است.

احمد مظفری افزود: ساختار روابط عمومی ها در ادارت با گذر زمان و همراه با تحولات اجتماعی تغییر نکرده و وابستگی زیادی به مدیریت مجموعه دارد، درحالیکه تفاوت تشکیلات و ساختار روابط عمومی ها و نیز  وظایف آنها در دستگاه های  مختلف از دیگر چالش های موجود در این حوزه است.

مظفری اضافه کرد: روابط عمومی ها در حوزه نیروی انسانی نیز با کمبود نیروهای متخصص روبرو هستند و افراد بکار گرفته شده یا تحصیلات مرتبط ندارند یا فاقد تجارب لازم در آن حوزه است.

 

اغلب روابط عمومی ها سنتی هستند

وی خاطرنشان کرد: امروزه کارکرد روابط عمومی کارکرد مدیریتی است و روابط عمومی باید در خدمت مدیریت سازمان و دستگاه باشد ولی روزمرگی شدن و انجام فعالیتهای تکراری وقت بسیاری از مدیران روابط عمومی را به خود اختصاص داده است.

مظفری با بیان اینکه اغلب روابط عمومی های دستگاه ها سنتی هستند گفت: در بسیاری از دستگاه ها هنوز حرکت به سوی روابط عمومی دیجیتال و آنلاین  صورت نگرفته و روابط عمومی به شیوه سنتی مرسوم می باشد.

 

ضرورت ایفای نقش مشاوره ای روابط عمومی ها

وی با بیان اینکه در برخی دستگاه ها نگاه صرف روابط عمومی به عنوان واحد تبلیغاتی حاکم است، اظهار داشت: روابط عمومی ها با اطلاعات دقیق و به روز می توانند درفرآیند  تصمیم گیری و تصمیم سازی نقش اساسی بر عهده داشته و نقش مشاوره ای خود را ایفا نمایند.

 

اتخاذ رویکرد آموزش و پژوهش در جهت توانمندسازی

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران به راهکارهایی جهت حل مشکلات اشاره کرد و گفت : باید ساختار روابط عمومی ها به روز باشد و در توانمند سازی مدیران روابط عمومی باید برنامه های آموزشی از سوی نهادهای ذیربط تدوین شده و با همکاری دانشگاه ها اجرا شود.

وی افزود: افراد شایسته و متخصص در حوزه روابط عمومی بکار گرفته شوند و از کمک نهادهای تخصصی روابط عمومی برای ارتقاء اطلاعات فنی بکار گرفته شود.

مظفری با بیان اینکه رویکرد روابط عمومی ها باید پژوهش محور باشد اظهار داشت: پژوهش و تحقیق نقش بسزایی در توانمندسازی روابط عمومی ها و دستیابی به موفقیت در فعالیت های مربوطه دارند.

وی با اشاره به ضرورت تأمین اعتبارات و امکانات مورد نیاز روابط عمومی اظهار داشت: اعتبارات و امکانات باید  بر اساس نیازهای روز تأمین شود تا مدیران روابط عمومی بتوانند بدون دغدغه در این حوزه برنامه ریزی نمایند .

 

نقش رسانه ها و روابط عمومی در فرهنگ سازی و تحقق شعار سال

مظفری با اشاره به نقش رسانه ها و روابط عمومی ها در تحقق شعار سال گفت:با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد و فرهنگ است و روابط عمومی ها در فرهنگ سازی نقش اساسی دارند .

وی افزود: ارتباطات موجب تفاوت های فرهنگی شده و اگر قرار است که به سمت وحدت فرهنگی پیش رویم این رسالت روابط عمومی و رسانه ها است که با کمک یکدیگر وحدت فرهنگی را محقق نمایند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران ادامه داد: اگر فرهنگ را مجموعه ای از دانش ها و ارزش ها و تجربه ها تعریف کنیم که در زندگی مردم نقش اساسی دارند باز روابط عمومی ها و رسانه ها می توانند در این زمینه نقش آفرینی نمایند و در حقیقت توسعه و رونق فرهنگی با تلاش روابط عمومی ها و رسانه ها محقق خواهد شد.

مظفری به اقدامات روابط عمومی استانداری در طی ماه های اخیر اشاره کرد و گفت:  تشکیل  شورای اطلاع رسانی استان، ابلاغ مشاوران رسانه ای استان ، برگزاری جلسات کارشناسی جهت بررسی فعالیت ها ی شورا و طراحی پورتال پیشرفته برای روابط عمومی های استان که در همایش روابط عمومی فرهنگی و فرهنگ روابط عمومی که روز یکشنبه برگزار خواهد از نمونه ای از پرتال رونمایی خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته بر اساس ارزیابی مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور روابط عمومی استانداری در دو نوبت در بین روابط عمومی های استانداری های کشور حائز رتبه اول شد.



انتخابات شورای روابط عمومی برگزار می شود

مظفری با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی اظهار دشت: در سال جاری درتلاش هستیم با هماهنگی دانشگاه ها بخش آموزشهای تخصصی را اجرایی کرده و به آموزش های پایدار در این بخش دست یابیم.

مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران از برگزاری انتخابات شورای روابط عمومی دستگاه های اداری استان خبرداد و گفت:به زودی انتخابات شورای روابط عمومی استان را برگزار خواهیم کرد و اعضای شورا انتخاب خواهند شد و امید است که با شروع به کار شورای روابط عمومی و شورای اطلاع رسانی استان شاهد پویایی در اقدامات روابط عمومی ها باشیم.

بازنگری در رویکرد به روابط عمومی ها، بهره گیری از افراد صاحب فن و تخصص برای پیشبرد اهداف سازمانی و تعامل سازنده با جامعه هدف می تواند به پویایی این حوز کمک شایانی داشته باشد و فعالیت در این حوزه را از نگاه سنتی و روزمره گی به سمت تعالی و پویایی سوق دهد.

 

منبع: مهر

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد