شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سعید فیروزگاه امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: روابط عمومیها پل ارتباطی بسیار مهمی بین دستگاهها و مردم هستند که باید مدیران روابط عمومی بیش از پیش بر رسالت خود آگاهی داشته باشند.
وی ادامه داد: در عصری که انواع تجهیزات و امکانات الکتریکی و مجازی برای گسترش ارتباطات و تهیه و انتقال فرهنگ و نگرشهایی که اغلب آنها برای تخریب فضای مذهبی، اخلاقی و انسانی دست به دست هم دادهاند، هدایت این جریان بسیار دشوار و در عین حال حساس و حیاتی است.
این مسئول با تاکید بر این که ارتباطات، جریانی دوسویه و همهگیر است که نمیتوان به هیچ روی از گسترش و بسط آن جلوگیری کرد یا حتی در مواردی آن را تحت کنترل در آورد، افزود: اما میتوان با مدیریت صحیح و به کارگیری اعتبارات، امکانات و عوامل انسانی مناسب و شایسته، این جریان را به سمتی سوق داد که در نهایت به اهداف مورد نظر نزدیک شده و از میان خیل عظیم دادهها، محصول مناسب را در اختیار جامعه هدف قرار دهد.
فیروزگاه در بخشی دیگر از سخنان خود روابط عمومیها را مغز متفکر هر نهاد دستگاه عنوان کرد و گفت: به کارگیری صحیح جریان خبری و بهرهگیری مناسب از آن در قالب دستگاهها و به صورت سازمانی را هنر و حاصل تلاش روابط عمومیها است.
وی اظهار داشت: روابط عمومیها باید از توان تجزیه و تحلیل رویدادها و بررسی بازخورد اقدامات بهرهمند بوده و به نوعی مغز متفکر و ایدهپرداز یک مجموعه به شمار روند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج بر ساماندهی و جریان سازی اطلاعرسانی تأکید کرد و بیان داشت: ساماندهی جریان اطلاعرسانی و رفع نقاط تاریک ذهن مخاطبان نسبت به وظایف و عملکرد هر مجموعه، از طریق واحدی به نام روابط عمومی امکانپذیر است.
منبع: فارس
|