درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 15:44   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10650صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 27 اردیبهشت 1393 - 05:34
27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی:
روابط عمومی و تبدیل جهان به دهکده جهانی
روز معلم ، روز کارگر ، روز مهندس ، روز . . . و چه زیباست که در تقویم کشورمان نیز به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی روزی انتخاب شده است.
  

روابط عمومی و تبدیل جهان به دهکده جهانی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  روزی که تولد ارتباط انسانهاست، روزی که قبل از آن چه بسیار انسانهایی که در سراسر نقاط دور افتاده جهان زندگی می کردند و از هم خبری نداشتند.

زمانی که مارشال مک لوهان گفت دنیا به دهکده جهانی تبدیل خواهد شد شاید حتی در ذهن ما نمی گنجید که چگونه می توان کره خاکی عظیم را به دهکده ای تشبیه کرد؟! اما اکنون می توان دید که این دنیای بزرگ شاید کوچکتر از یک دهکده نیز باشد. دنیایی که انسانها بسیار بسیار به هم نزدیکند. آیا به نظر شما علت شکستن این همه فاصله و مکان و زمان از چیست؟ چگونه می توان مسافت های بسیار بسیار دور را در عرض چند ثانیه در نوردید؟ جواب سوال تنها در یک کلمه است و آن هم "ارتباط" .  ارتباط واژه ای است که معانی زیادی را در خود گنجانده است. باوجود این کلمه جادویی مسافت ها ، فاصله ها و بسیاری از واژه های که معنی دور بودن را می دهند مفهومی ندارد.امروزه رمز همه موفقیت ها تنها این کلمه جادویی است. براستی این کلمه زیبا و طلایی در کجا می تواند به جایگاه و رسالت اصلی خود دست یابد و تاثیر گذار باشد . اتاق شیشه ای با نام اتاق فکر. اتاقی که قلبهای تپنده ی آکنده از مهر و محبت ، پاهای تند و دونده، چشمهای تیزبین، مغزهای متفکر و آگاه، روح های ساری و جاری، گوش های شنوا و در نهایت جایی که انسانهای لایق از این واژه جادویی در آن کارِ خود را زندگی می کنند.

 

● روابط عمومی؛ هنر هشتم

پس از سالها تلاش و پیگیری دست‌اندرکاران روابط عمومی و جامعه روابط عمومی، روابط عمومی ایران صاحب روز ملی گردید. ۲۷ اردیبهشت ماه روزی که درسطح جهانی نیزبه عنوان روزارتباطات وجامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است، به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات تعیین گردید. این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را بعنوان هنر هشتم مرور کنیم.امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. بنا بر این،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است. اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

 

● روابط عمومی؛ از بنیادی ترین دانش ها

امروزه در عصر حاضر، ارتباطات اگرچه نگوییم اولین عنصر و اساسی ترین اصل مورد نیاز بشر است، اما به جرات می توان گفت یکی از بنیادی ترین دانش ها و مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و شالوده و اساس دیگر علوم قرن حاضر است. امروز عصر اطلاع رسانی است و رابطه ای معنادار میان قدرت اطلاع رسانی حکومت ها با جایگاه آنها در جهان وجود دارد. درواقع امروز نمی توان کشور قدرتمندی را دید که از نظر ارتباطات ضعیف باشد. حکومت در چنین جهانی بدون بهره مندی از روابط عمومی ممکن نیست و هر حکومتی باید در کنار برنامه های خود، نگاهی نیز به روابط عمومی داشته باشد و درواقع امروز اگر جنگی باشد، در درجه اول جنگ ارتباطات است.

 

● جایگاه روابط عمومی

با توجه به اینک از پیدایش روابط عمومی در ایران بیش از نیم قرن می گذرد هنوز روابط عمومی با مسایل مختلفی مواجه است . متاسفانه بررسی تاریخی این دانش در ایران نشان می دهد که به رغم وجود اندیشه ها و ایده های اصلاح طلبانه برای توسعه آن ، هیچ گونه اقدام عملی بنیادی در این زمینه صورت نگرفته است به همین دلیل است که امروزه روابط عمومی ها بیشتر وقت خود را صرف برطرف ساختن مشکلات خود می کنند . ورود به این مشکلات ، توان و شرایط ایفای وظایف و رسالت راستین را از روابط عمومی گرفته است . در حال حاضر این نهاد مؤثر در ایران با نوعی مظلومیت رسانه ای و فرهنگی مواجه است . امروزه به نظر می رسد که معیارهای قالب در جامعه ما بی توجهی به ارزش های نهفته در کار روابط عمومی هاست به طوری که این امر باعث شده که در بسیاری از سازمان ها بخش روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شود و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دو سویه بپردازد. در عصری که ما در آن بسر می بریم ، روابط عمومی به عنوان یک جریان همیشه پویا در عرصه جهانی ، ملی و منطقه ای می تواند نگاه  جامعه و به ویژه مسوولان را به خود معطوف نماید . نگاهی که بعضاً نیازمند توجه است و چشم پوشی از آن قابل اغماض نیست چرا که به حاشیه بردن روابط عمومی در سازمان می تواند برای یک سازمان تبعات ناگواری داشته باشد .

 

● روابط عمومی؛ هنر، خلاقیت، دانش و تخصص

امروزه نقش روابط عمومی و حیطه فعالیت آن بر هیچکس پوشیده نیست . تمامی فعالان جامعه در بخش های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... جویای روابط عمومی هایی هستند که آنان را در طراحی روش های معقول و تعیین خط مشی های مرتبط با آینده  یاری دهند اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.  هنر، خلاقیت، دانش و تخصص، آگاهی و ترسیم چشم اندازی روشن و شفاف، بیانی شیوا و دل نشین ازعملکرد ها و مواری این چنینی آدمی را در دنیای پرهیاهوی امروزی با واژه ای آشنا می سازد که متخصصان از آن به عنوان روابط عمومی یاد می کنند. روابط عمومی ها با برخورداری از دانش تخصصی و پایبندی به اصول حرفه ای و اخلاقی، ضمن شناخت صحیح مسوولیت ها، نیازها و منافع متقابل سازمان خود با رسانه ها را حفظ کرده و با استفاده از راهکارهای مناسب ارتباطی و پرهیز از انتظارات نامعقول و غیر منطقی و خودداری از دروغ پردازی و پنهان کاری، سعی در ارائه اطلاعات و اخبار شفاف سازمان دارد. بدون شک در موفقیت روابط عمومی، بخش های مختلفی دخیل هستند اما شاید یکی از مهم ترین این بخش ها به ارتباطات قوی و هنر نویسندگی باز می گردد.هنر نویسندگی به طور مستمر در تهیه گزارش، خبر، مقاله، بیانیه، آگهی، مصاحبه، سخنرانی ، تنظیم بروشور، کاتالوگ و ... مورد استفاده قرار می گیرد و اگر با درایت در این بخش عمل شود می توان بدون آنکه توجه مخاطبان جلب شود به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت، آنهم بدون کمترین ایجاد حساسیت طرف مقابل. هنر نویسندگی زمانی بیشتر به چشم می آید که می توان افکار و احساسات خود را در پوشش کلماتی دلنشین به خواننده القا کنیم تا وی بدون زحمت و به سهولت موضوع را درک و مقصود نویسنده را دریافت کند.از سویی دیگر اساس و ریشه روابط عمومی بر ارتباطات قوی و منسجم استوار است، این بخش نیز یکی از مهم ترین بخش های حوزه فعالیت روابط عمومی هاست و در هر شرایطی نباید آن را نادیده گرفت. در دنیای امروز فعالیت روابط عمومی ها صرفاً اطلاع سانی و خبر رسانی نیست بلکه روابط عمومی پویا علاوه بر انجام هر چه علمی تر و تخصصی تر وظایف و مسوولیت های سنتی خود، مهمترین وظیفه و مسوولیت خویش را جامعه شناختی، جهان شناسی و تحقیق در سطح جامعه می داند. تحقیق، گام نخست برای توسعه و رشد روز افزون است و هر گونه برنامه ریزی و تعیین استراتژی وابسته به انجام پژوهش و بررسی است.

 

● اطلاعات موثق و دقیق بزرگترین سرمایه یک سازمان

دنیای امروز دنیای ارتباطات است. در هر ثانیه میلیون ها واحد اطلاعاتی در سطح جهان رد و بدل می شود. از زمانی که تحولات زندگی بشر سرعت گرفت، نیاز به اطلاعات و ارتباطات هر روز افزایش یافت.در سازمان های دولتی داشتن اطلاعات موثق، دقیق و به موقع با توجه به هدف و ساختار، بزرگ ترین سرمایه یک سازمان است و حیات یک سازمان به داشتن یک ارتباط دو سویه درون و برون سازمانی و انجام تبلیغات و کسب اطلاعات به روز و مفید بستگی دارد و این جاست که لزوم وجود روابط عمومی واقعی در ایستگاه های روابط عمومی نمایان می شود. در دنیای امروز که مرزهای ارتباطات شکسته شده و انسان به دنبال کشف راهکارهای مطلوب زیستن و نگرش جامعه مدار است، آموزه های علمی ما را به کنکاش و توجه درباره وضعیت چگونگی تعامل و برخورد کردن رهنمون می سازد. بی شک یک سازمان و یا یک اداره نمی تواند خود را جزیره ای بی ارتباط فرض کند و از تکنولوژی و آورده های آن بی نیاز و با آن بیگانه باشد. روابط عمومی باید بر محور تفکر مداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان موثر باشد و با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و خود را با تحولات و پاسخگویی مرتب به افکار عمومی منطبق و هماهنگ سازد.

 

● روابط عمومی ؛ نهادینه سازی فرهنگ پاسخگویی

در این دوران که ما در آن هستیم دوران مشتری سالاری است. روابط عمومی ها در این دوران باید به دنبال جلب رضایت مشتری باشند، در این راه رضایت مشتری را باید شناسایی و مدیریت کنند و نیازهای مخاطبان را همگام با کالاها وخدمات عرضه شده خود کنند. در این بین تبلیغات رنگ و روی بیشتر و جایگاه خاصی را پیدا می کند، البته تبلیغات به معنای بیان جنبه های مثبت کالا یا خدمات ارائه شده، مشتریان ناراضی باید فرا خوانده شوند و از انتقاد آنان برای تقویت نقاط ضعف سازمان بهره بُرد.کار روابط عمومی خدمت به مدیریت، اهداف و برنامه های سازمان است و اساس کار آن، کسب منافع برای مجموعه خود است؛ بنابراین باید به روابط عمومی و کارکردهای آن، بهتر و منطقی تر نگاه کرد و در این صورت است که روابط عمومی می تواند در فراز و نشیب های سازمانی سربلند و سرافراز شود.در دنیای امروز، اهمیت نقش روابط عمومی بیش از هر زمان دیگر آشکار می شود؛ چرا که روابط عمومی، می تواند پل ارتباطی بین افراد جامعه و سازمان ها باشد. روابط عمومی که مورد تشویق، تایید و حمایت مجموعه خود باشد می تواند اهداف سازمانی را به نحو شایسته دنبال کند و موفقیت هایی را برای مجموعه به ارمغان آورد.در عصر امروز ارتباطات و اطلاعات، مدیر و یا مسئول روابط عمومی باید دارای ایده، فکر و اندیشه باشد و روابط عمومی که در حد یک کارمند عادی فقط به انجام وظیفه اداری و فعالیت های روزمره بپردازد و فکر، ایده و خلاقیتی از خود بروز ندهد، نمی تواند موفق باشد. به هر حال جوامع امروزی اینک در حال گذار به جامعه اطلاعاتی آینده هستند، جامعه ای که در فناوری های اطلاعات و ارتباطات تمامی ابعاد زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. جامعه ما نیز ناگزیر از این روند خواهد بود و خواه ناخواه به این سمت و سو کشیده خواهد شد.

نسرین کاری

 

منبع: پایگاه خبری و تحلیلی خوزستان

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
نسرین کاری
| 1393/2/27 - 10:44 |     1     0     |
با سلام و درود من نسرین کاری خبرنگارو نویسنده خوشحال شدم دیدم یادداشت روز روابط عمومی من در سایت شما نشر پیدا کرده است و مایل به همکاری می باشم ضمنا فکر کنم منبع رو اشتباه نوشتید . پایگاه خبری خاورستان باید باشد.

نسرین کاری
| 1393/2/27 - 11:02 |     1     0     |
با سلام و درود من نسرین کاری خبرنگارو نویسنده خوشحال شدم دیدم یادداشت روز روابط عمومی من در سایت شما نشر پیدا کرده است و مایل به همکاری می باشم ضمنا فکر کنم منبع رو اشتباه نوشتید . پایگاه خبری خاورستان باید باشد.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد