درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 17:11   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10642صفحه نخست » ادامه مطلب دوشنبه، 27 اردیبهشت 1393 - 04:20
بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز روابط عمومی و ارتباطات
ساده از این روز نگذریم
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-بر کسی پوشیده نیست امروزه نقش روابط عمومی در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی جدی و مهم است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-بر کسی پوشیده نیست امروزه نقش روابط عمومی در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی جدی و مهم است. مهمترین ابزار مدیریتی برای فعالیت های حرفه ای، علمی و الکترونیکی، از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. بنابراین اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتاز است، دو چندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان ها، ادارات و شرکت ها و دوام شان در عرصه ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی های آن ها وابسته است.

 

بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز روابط عمومی و ارتباطات صرفاً یک عنوان در صفحات تقویم نیست، بلکه یک سرفصل از تعهد، تخصص، علم و هنر است. کار روابط عمومی کار دل است، عرصه ای که سنگ همه را به سینه می زند ولی عده ای به او سنگ می زنند!!!!

 

معتقدیم که روابط عمومی یک شغل نیست بلکه یک ویژگی اخلاقی و انسانی است و بی جهت نبود که مرحوم دکتر نطقی بنیانگذار علم روابط عمومی در ایران می فرمایند: روابط عمومی یک شغل اداری نیست بلکه یک شوق اداری است، چرا که تمامی فعالان در این حوزه با عشق، شور و نشاط، بهره گیری از تکنولوژی روز و ایده های نو و همچنین تزریق هنر و تفکر خلاق در حوزه اداری گام برمی دارند و روحشان با ایستایی و سکون منافات دارد.

 

بی شک روابط عمومی را با چشمی دیگر باید دید تا راز و رمزها، پیچیدگی ها و لطایف آن بیشتر نمایان شود و مدیر تا اعتقاد به روابط عمومی نداشته باشد، روابط عمومی نمی تواند معجزه کند. روابط عمومی ابزار دست مدیریت نیست؛ فلسفه مدیریت است، و باید همواره مورد توجه و حمایت مدیریت واقع شود تا پویایی و خلاقیت خود را حفظ نموده و فارغ از هرگونه دغدغه پیشقدم در حوزه های جدید گام بردارد و اگر روابط عمومی پویایی خود را از دست داده و ناکار آمد شود، مدیریت فرسوده و ناکارآمد می شود.

 

یقیناً باید گفت روابط عمومی مکمل مدیریت و تکمیل کننده نواقص و کاستی های یک سازمان به عنوان یک عنصر درونی و هم به فراخور دایره ارتباطی گسترده با بیرون سازمان به عنوان یک عنصر بیرونی می تواند عوامل بازدارنده از کارکردهای ایده آل و مطلوب یک سازمان را شناسایی و تشخیص داده و برای پیشگیری و درمان و بهبود آن گام بردارد.

 

نباید فراموش کرد که درب های سازمان، ساعتی باز و ساعتی دیگر بسته می شوند و این آغوش باز روابط عمومی است که همواره پذیرای دلواپسی ها و دغدغه ها و خواسته های عموم شهروندان در ساعات غیر اداری است و این خود بیانگر نقش برجسته دو سویه روابط عمومی که پاسخگویی و صداقت جهت تنویر و روشن کردن اذهان مردم، سهل الوصول بودن و اطلاع رسانی است. نکته مهم و قابل اشاره این است که روابط عمومی برای یک فرد کار نمی کند بلکه برای ارتقاء کارکرد مجموعه یک سازمان کار می کند پس باید با عقاید و افکار تنگ نظرانه و بسته نسبت به این حوزه فاصله گرفت.

 

باید اشاره داشت که روابط عمومی می تواند قدرت رقابت و پذیرش ریسک را بالا ببرد و هر چه مدیران به روابط عمومی های خود اختیار و مسؤولیت بدهند و محافظه کاری و ترس را کنار بگذارند شاهد سایر زوایای قدرتمند روابط عمومی خواهند بود و مدیر باید بر روابط عمومی احاطه و اعتقاد داشته باشد و نباید از یاد ببرد که سرکوفت زدن به روابط عمومی، تحقیر خویشتن است نه فردی که مسئول روابط عمومی است.

 

در خاتمه باید گفت: روابط عمومی یک سازمان خانه مردم و تریبون سازمان است و مسؤولیتی است که بر دوش تک تک مقامات اجرایی و در واقع بردوش همه اعضای آن سازمان می باشد و این انتظار می رود که مدیران به این حوزه مهم و اثرگذار نگاه حمایتی و جدی تری داشته باشند و تنها در 27 اردیبهشت به عنوان یک مناسبت فصلی و در قالب نشست، جلسه و همایش به آن توجه نداشته باشند، چرا همه  روزها روز روابط عمومی است و توجه به روابط عمومی کمک به جلب رضایتمندی شهروندان از سازمان مربوطه می باشد.

محمد محتاطی  مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد