درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 18:32   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10638صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 26 اردیبهشت 1393 - 13:40
“روابط عمومی”به همین سادگی!
سید حسین پایدار اردکانی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- صبح زود، درب خانه را که باز میکنی تا ماشینت را برای رفتن به سر کار بیرون بیاوری، می بینی که همسایه عزیزت، ماشینش را درست گذاشته جلوی درب خانه ات. و این یعنی اینکه نمیتوانی به موقع به محل کارت برسی. در این شرایط میتوان به دوگونه برخورد کرد. یکی با ” روابط عمومی” و یکی” بی روابط عمومی”!
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  صبح زود، درب خانه را که باز میکنی تا ماشینت را برای رفتن به سر کار بیرون بیاوری، می بینی که همسایه عزیزت، ماشینش را درست گذاشته جلوی درب خانه ات. و این یعنی اینکه نمیتوانی به موقع به محل کارت برسی. در این شرایط میتوان به دوگونه برخورد کرد. یکی با ” روابط عمومی” و یکی” بی روابط عمومی”!


می شود در کمال عصبانیت، زنگ در خانه همسایه را زد و وقتی جواب داد با کلی سر و صدا و داد و بیداد، از او خواست تا ماشینش را بردارد و دیگر هم تکرار نکند، اما میشود آرام و متین و موقر و با سعه صدر، برایش توضیح داد که این کار او چه مشکلی را برای شما ایجاد کرده و بعد همان نتیجه را هم گرفت. در هر دو صورت، او به احتمال قریب به یقین ، ماشینش را از جلوی درب خانه ما بر خواهد داشت ، اما…
ماشین برداشته می شود، اما در صورت بروز شکل اول، حرمت بین ما و همسایه برای همیشه ریخته می شود. یک عمر، هر بار که نگاهمان به هم می افتد، یاد اوقات تلخی آن روز صبح می افتیم .
و همین جاست که نقش هنر روابط عمومی جلوه میکند. به همین سادگی!


روابط عمومی گرچه علمی تخصصی، و هنری جامع و بسیار وسیع المنظر است، اما همواره در زندگی، به همین سادگی ، در عین پیچیدگی، کنار و همراه ماست.
اگر هنر بهره گیری از آن را بیاموزیم، میتواند زندگی ما را از این رو به آن رو کند. باز هم به همین سادگی!


همه روابط عمومی را می شود در یک کلمه خلاصه کرد: ” لبخند” و لبخند را هم می شود چاشنی گفتگو، عقلانیت، متانت، سعه صدر، واقع نگری و اخلاق نمود.
امسال شعار روز جهانی ارتباطات، ” روابط عمومی، عقلانیت و اطلاع رسانی صادقانه ” است.


اگر تنها به تشریح همین شعار بپردازیم، می توانیم جلوه هایی ناب از هنر روابط عمومی را به منصه ظهور برسانیم.


عقلانیت، یعنی دور اندیشی، علم محوری، آرامش در عین نگرانی، دقت در عین سرعت، اندیشیدن به همه زوایای کار، صبوری و تکیه بر خرد جمعی، حرکت بر مدار اصول اثبات شده مدیریت و جمع همه این موارد، زیر چتر اخلاق انسانی. میشود راجع به همه این عرصه ها، یک مثنوی مطلب نوشت!


اطلاع رسانی صادقانه هم چیزی نیست جز اینکه به خودمان، به مردم و به مسئولین دروغ نگوییم. مباحث را آنچنان که هست، بازگو کنیم. در بازنمایی مطالب به نحو شایسته، بکوشیم. فضاسازی مطلوبی از اتفاقات پیرامونمان ایجاد کنیم و به منظور بهره گیری از بالاترین سطح هم افزایی سازمانی و استفاده از توان هم اندیشی جمعی بکوشیم.


اطلاع رسانی صادقانه یعنی اینکه آسیب های تهدید کننده سازمان از درون و بیرون را اول خوب بشناسیم، و سپس آنها راهکار درست و برنامه محور مقابله با آنها را، به اطلاع ذینفعان برسانیم. اما یک نکته را در رعایت این اصل هرگز نباید فراموش کنیم و آن، عقلانیت در بحث اطلاع رسانی صادقانه است.


به دیگر سخن، این دو محور، با هم ارتباط تنگاتنگ دارند. اطلاع رسانی صادقانه بدون بهره گیری از عقلانیت، یعنی حرکت یک سرباز در تیررس دشمن، آنگاه که او را ببیند و او دشمن را نبیند!


روابط عمومی، علم است، فن است، تخصص است، اما در کنار همه اینها و بیش از همه اینها، هنر است. هنر مردم دار بودن، هنر کار جمعی کردن، هنر پردازش نمودن موضوعات، هنر زیبا سخن گفتن و زیبا دیدن و زیبا شنیدن و زیبا عمل کردن، هنر جلب و جذب همه اندیشه ها و ایجاد هم افزایی و هم اندیشی و بهره گیری از توان همه صاحبان خرد و هنر با مردم زیستن است.


به سهم خود، به عنوان کسی که ۱۲ سال است در دنیای زیبا و پر جنب و جوش روابط عمومی سیر میکنم، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به همه اساتید، همکاران و دوستان ارجمند و عزیزم در عرصه پهناور روابط عمومی استان تبریک میگویم و به ویژه مراتب سپاس خود را به محضر عزیزان صاحب رسانه و فعالین با وجدان، امین، صادق و مسئولیت پذیر عرصه خبر استان و شهرستان اردکان- به عنوان یاران و همراهان روابط عمومی- عرضه میدارم و شادی و تندرستی همه شما عزیزان و بالندگی روزافزون و پویایی همواره روابط عمومی را از خدای یکتای بی همتا خواستارم.


بدانیم که روابط عمومی و ارتباطات ، نیاز ما، هنر ما و در دنیای امروز، همه زندگی ماست.
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد