درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 اسفند 1402 - 14:43   

آیا آگاهی انسانی می‌تواند یک تحول تاریخی اخیر باشد؟

  آیا آگاهی انسانی می‌تواند یک تحول تاریخی اخیر باشد؟


ادامه ادامه مطلب یک

محاصره‌ مراکز رسانه‌‌ای آلمان توسط کشاورزان معترض

  محاصره‌ مراکز رسانه‌‌ای آلمان توسط کشاورزان معترض


ادامه ادامه مطلب دو

رهبری: چرا صاحبان مشاغل کوچک شادتر و سالم‌تر از مدیران عامل هستند

  رهبری: چرا صاحبان مشاغل کوچک شادتر و سالم‌تر از مدیران عامل هستند


ادامه ادامه مطلب سه

سیسکو موتیفیک را برای ساده‌سازی و تسریع استقرار هوش مصنوعی مولد راه‌اندازی کرد

  سیسکو موتیفیک را برای ساده‌سازی و تسریع استقرار هوش مصنوعی مولد راه‌اندازی کرد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ابزار جدید گوگل محتوای خبری را بازنویسی می‌کند
  8 گام برای تبدیل شدن به یک کارآفرین
  خودکارسازی در روابط‌عمومی: فرصتی برای دگرگونی/2
  سیسکو موتیفیک را برای ساده‌سازی و تسریع استقرار هوش مصنوعی مولد راه‌اندازی کرد
  رهبری: چرا صاحبان مشاغل کوچک شادتر و سالم‌تر از مدیران عامل هستند
  محاصره‌ مراکز رسانه‌‌ای آلمان توسط کشاورزان معترض
  آیا آگاهی انسانی می‌تواند یک تحول تاریخی اخیر باشد؟
  موانع پذیرش هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران/1
  چگونه مخاطب نمایشگاهی را به مشتری وفادار تبدیل کنیم؟
  هوش مصنوعی جمنای به اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل اضافه می‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10625صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 26 اردیبهشت 1393 - 07:53
هر مدیریتی سزاوار همان روابط عمومی است که دارد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی چیست؟ آیا اینه تمام نما است یا وکیل مدافع سازمان است و یا مدعی العموم مردم است، مغز ،چشم ، گوش وزبان سازمان است ، مدیریت فرهنگی است یا خدمات فرهنگی ،مشاور است یا تبلیغات چی.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی چیست؟ آیا اینه تمام نما است یا وکیل مدافع سازمان است و یا مدعی العموم مردم است، مغز ،چشم ، گوش وزبان سازمان است ، مدیریت فرهنگی است یا خدمات فرهنگی ،مشاور است یا تبلیغات چی.

 

مرحوم دکتر حمید نطقی (پدر روابط عمومی ایران): هر مدیریتی سزاوار همان روابط عمومی است که دارد

عموماً شاهد آن هستیم که واژه روابط عمومی در نوشتار و گفتار سازمان ها و مطبوعات و مردم به میان می آید بدون اینکه

 

اولاً بدانند که روابط عمومی چیست؟ آیا علمی است که مورد بررسی ها و پژوهش های علمی قرار  می گیرد و از علوم دیگر مانند ریاضیات ، آمار و..استفاده می کند، یا هنری است که از خلاقیت و تکنیک های جذاب بهره می برد و در ردیف هنرهای هفتگانه مانند موسیقی،نمایش ،تجسمی و.. قرار گرفته و هنر هشتم نامیده می شود، یا فنی است که برای پیشبرد اهداف خود از فنونی چون سخنرانی، خطابه، اقناع، ترغیب و..استفاده می کند.

 

ثانیاً چه تعریفی دارد، آیا اینه تمام نما، وکیل مدافع سازمان است، مدعی العموم مردم است، مغز ،چشم ، گوش وزبان سازمان است ، مدیریت فرهنگی است یا خدمات فرهنگی ،مشاور است یا  تبلیغ چی.
ثالثاً از چه جایگاه و موقعیتی برخورداراست؟ واحد است یا دفتر،اداره است یا معاونت، متن است یا حاشیه، فرصت است یا تهدید، واقعی است یا طفیلی.


همانطورکه میدانیم روابط عمومی ها در هر سازمان و یا دستگاهی نه تنها هم سطح و هم طراز با بخش های دیگر هستند، بلکه باید از لحاظ موقعیت و چایگاه و عملکرد بر سایر بخشها برتری و اشراف داشته باشند، ولی در حال حاضر چنین نیست و این موضوع در ساختار همه دستگاه ها به عنوان یک نقص و کاستی محسوب می شود و اساس این کاستی به دو عامل برمی گردد.


اول ضعف برداشت و عدم معرفت و خودشناسی مدیران و کارشناسان روابط عمومی ،زیرا خودشناسی سودمندترین دانش هاست و اگر یک روابط عمومی تعریف جامع و کامل خود را بداند، جایگاه و مقام خود را بشناسد با مسئولیت و وظایف خود آشنا و در اجرای آن کوشش کند، حقیقتاً به این کاستی و ضعف گرفتار نخواهد شد.


دوم ضعف برداشت و عدم شناخت و آگاهی مدیران ارشد نسبت به روابط عمومی،زیرا وجود یک روابط عمومی علمی و کارآمد در یک دستگاه ضروری است، در این میان مدیر ارشد سازمان باید بداند بدون داشتن یک روابط عمومی فعال، قوی و توانمند قادر به انجام قسمت اعظم فعالیت های ارتباطی و اطلاع رسانی خود نخواهند بود و مرحوم دکتر حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران میگوید: هر مدیریتی سزاوار همان روابط عمومی است که دارد.

 

محمد بصیریان

مدیر عامل انجمن روابط عمومی استان کرمان

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه مخاطب نمایشگاهی را به مشتری وفادار تبدیل کنیم؟


  هوش مصنوعی جمنای به اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل اضافه می‌شود


  موانع پذیرش هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران/1


  کارگاه آموزشی و کاربردی "کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی" برگزار شد


  مسئولیت‌ اجتماعی در زیست جمعی


  سیسکو موتیفیک را برای ساده‌سازی و تسریع استقرار هوش مصنوعی مولد راه‌اندازی کرد


  آیا آگاهی انسانی می‌تواند یک تحول تاریخی اخیر باشد؟


  محاصره‌ مراکز رسانه‌‌ای آلمان توسط کشاورزان معترض


  رهبری: چرا صاحبان مشاغل کوچک شادتر و سالم‌تر از مدیران عامل هستند


  خودکارسازی در روابط‌عمومی: فرصتی برای دگرگونی/2


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تاکید سخنران بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی بر اهمیت مهارت‌های نرم در عصر هوش مصنوعی