درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 آذر 1401 - 00:44   

فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

اختلاف بین توییتر و اپل، دو کمپانی عظیم آمریکایی، بالا گرفت

  اختلاف بین توییتر و اپل، دو کمپانی عظیم آمریکایی، بالا گرفت


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر کل روابط‌عمومی‌ دانشگاه علم و صنعت

  انتصاب مدیر کل روابط‌عمومی‌ دانشگاه علم و صنعت


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد

  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سرپرست جدید روابط‌عمومی‌ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی منصوب شد
  مدیر روابط‌عمومی‌ سازمان آب و برق خوزستان با مدیرکل صدا و سیمای استان خوزستان دیدار کرد
  حکایت همچنان باقی است
  گزینه‌هایی برای خبرنگارانی که با توییتر خداحافظی می کنند 
  اختلاف بین توییتر و اپل، دو کمپانی عظیم آمریکایی، بالا گرفت
  روابط‌عمومی شرکت گاز استان ایلام حائز رتبه برتر شد
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ دانشگاه پیام نور لرستان
  قابل توجه روابط‌عمومی‌های شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت
  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد
  ماجرای فیلم جنجالی یک خبرنگار به مجلس کشید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10625صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 26 اردیبهشت 1393 - 07:53
هر مدیریتی سزاوار همان روابط عمومی است که دارد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی چیست؟ آیا اینه تمام نما است یا وکیل مدافع سازمان است و یا مدعی العموم مردم است، مغز ،چشم ، گوش وزبان سازمان است ، مدیریت فرهنگی است یا خدمات فرهنگی ،مشاور است یا تبلیغات چی.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی چیست؟ آیا اینه تمام نما است یا وکیل مدافع سازمان است و یا مدعی العموم مردم است، مغز ،چشم ، گوش وزبان سازمان است ، مدیریت فرهنگی است یا خدمات فرهنگی ،مشاور است یا تبلیغات چی.

 

مرحوم دکتر حمید نطقی (پدر روابط عمومی ایران): هر مدیریتی سزاوار همان روابط عمومی است که دارد

عموماً شاهد آن هستیم که واژه روابط عمومی در نوشتار و گفتار سازمان ها و مطبوعات و مردم به میان می آید بدون اینکه

 

اولاً بدانند که روابط عمومی چیست؟ آیا علمی است که مورد بررسی ها و پژوهش های علمی قرار  می گیرد و از علوم دیگر مانند ریاضیات ، آمار و..استفاده می کند، یا هنری است که از خلاقیت و تکنیک های جذاب بهره می برد و در ردیف هنرهای هفتگانه مانند موسیقی،نمایش ،تجسمی و.. قرار گرفته و هنر هشتم نامیده می شود، یا فنی است که برای پیشبرد اهداف خود از فنونی چون سخنرانی، خطابه، اقناع، ترغیب و..استفاده می کند.

 

ثانیاً چه تعریفی دارد، آیا اینه تمام نما، وکیل مدافع سازمان است، مدعی العموم مردم است، مغز ،چشم ، گوش وزبان سازمان است ، مدیریت فرهنگی است یا خدمات فرهنگی ،مشاور است یا  تبلیغ چی.
ثالثاً از چه جایگاه و موقعیتی برخورداراست؟ واحد است یا دفتر،اداره است یا معاونت، متن است یا حاشیه، فرصت است یا تهدید، واقعی است یا طفیلی.


همانطورکه میدانیم روابط عمومی ها در هر سازمان و یا دستگاهی نه تنها هم سطح و هم طراز با بخش های دیگر هستند، بلکه باید از لحاظ موقعیت و چایگاه و عملکرد بر سایر بخشها برتری و اشراف داشته باشند، ولی در حال حاضر چنین نیست و این موضوع در ساختار همه دستگاه ها به عنوان یک نقص و کاستی محسوب می شود و اساس این کاستی به دو عامل برمی گردد.


اول ضعف برداشت و عدم معرفت و خودشناسی مدیران و کارشناسان روابط عمومی ،زیرا خودشناسی سودمندترین دانش هاست و اگر یک روابط عمومی تعریف جامع و کامل خود را بداند، جایگاه و مقام خود را بشناسد با مسئولیت و وظایف خود آشنا و در اجرای آن کوشش کند، حقیقتاً به این کاستی و ضعف گرفتار نخواهد شد.


دوم ضعف برداشت و عدم شناخت و آگاهی مدیران ارشد نسبت به روابط عمومی،زیرا وجود یک روابط عمومی علمی و کارآمد در یک دستگاه ضروری است، در این میان مدیر ارشد سازمان باید بداند بدون داشتن یک روابط عمومی فعال، قوی و توانمند قادر به انجام قسمت اعظم فعالیت های ارتباطی و اطلاع رسانی خود نخواهند بود و مرحوم دکتر حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران میگوید: هر مدیریتی سزاوار همان روابط عمومی است که دارد.

 

محمد بصیریان

مدیر عامل انجمن روابط عمومی استان کرمان

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی‌؛ بیم ها و امیدها


  سومین هم‌اندیشی روابط عمومی‌های سازمان و مدیران شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر


  وضعیت رسانه‌ها در ولایات مرکزی افغانستان از پس از قدرت‌گیری دوباره طالبان


  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد


  روابط عمومی‌های برتر استان ایلام معرفی شدند


  تصاویر جالب زنان در پوستر‌های جنگ جهانی دوم


  ماجرای فیلم جنجالی یک خبرنگار به مجلس کشید


  قابل توجه روابط‌عمومی‌های شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت


  حکایت همچنان باقی است


  روابط‌عمومی شرکت گاز استان ایلام حائز رتبه برتر شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد