شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شهردار زاهدان با بیان اینکه نگاه مدیران به روابط عمومیها باید خاص باشد، گفت: مردم ما مردمی تیزبین و فهیم هستند لذا اطلاعرسانیها باید صادقانه و شفاف باشد.
به گزارش شارا به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری زاهدان، سیدمسلم سیدالحسینی ضمن گرامی داشت روز 27 ادیبهشت ماه که به نام روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده برخی از خصایص و ویژگیهای این عنصر تاثیرگذار در دستگاههای مختلف را تشریح کرد و گفت: با توجه به اینکه روابط عمومیها در خط مقدم ارتباط با مردم قرار دارند لذا نقش آفتزدایی و شفافسازی آنها در مسیر کاستن نارضایتیها و تغییر نوع نگرش مردم به سازمانها و دستگاهها بسیار حساس و کلیدی است.
شهردار زاهدان افزود: روابط عمومیها به عنوان سخنگوی دوطرفه بین مردم و مسئولان برای ایجاد ارتباط دوسویه نقش مهمی را ایفا میکنند و در این راستا عامل مشورتی بزرگی برای مدیران محسوب میشوند بنابراین هرچه تعامل مدیران با آنها بیشتر باشد قطعاً در مسیر ایجاد رضایتمندی شهروندان موفقتر عمل خواهند کرد.
وی گفت: امروزه روابط عمومیها باید به دو مقوله اطلاعات و ارتباطات به عنوان دو عنصر اصلی توجه ویژهای داشته باشند چراکه تولید اطلاعات، توزیع و استفاده از آنها و تسلط بر ارتباطات و استفاده مناسب و به موقع از رسانهها در مسیر شکلدهی به افکار عمومی بسیار حائز اهمیت است.
شهردار زاهدان اضافه کرد: روابط عمومیها مهمترین و با ارزشترین عامل در برقراری ارتباط مفید و موثر با شهروندان و کارکنان هستند لذا باید با نگاهی خاص به این عامل بنگریم و در واقع هرچه مدیران به این مقوله بیشتر توجه کنند به همان اندازه به اهداف دستگاه متبوع خود نزدیکتر خواهند شد.
سیدالحسینی تصریح کرد: مدیران باید روابط عمومیها را باور کنند و در کنار آنها باشند و در واقع اگر بخواهند در جهت برطرف کردن نگاههای اعتراضآمیز مردم و زدودن نارضایتیها پیش بروند بایستی به نقش تصفیهای این عامل مهم در درون سازمان بیشتر توجه کنند.
|