درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:47   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10605صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 24 اردیبهشت 1393 - 19:47
عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران: روابط عمومی ها باید با آینده نگری، مصالح اجتماعی را به مدیران بازگو کنند
مدیران روابط عمومی باید با آینده نگری، مصالح اجتماعی را به مدیران بازگو کنند و با پیشگیری از بحران، اقدامات لازم را مد نظر قرار داده و راهکارهای اعتمادساز را بخوبی عملیاتی کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عضو موسس و هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران گفت: مدیران روابط عمومی باید با آینده نگری، مصالح اجتماعی را به مدیران بازگو کنند و با پیشگیری از بحران، اقدامات لازم را مد نظر قرار داده و راهکارهای اعتمادساز را بخوبی عملیاتی کنند.

 

به گزارش شارا به نقل از ایرنا، ˈمیرزا بابا مطهری نژادˈ روز چهارشنبه در نخستین هم اندیشی تخصصی ارتباطات و روابط عمومی نوین با رویکرد اطلاع رسانی در ˈفضای مجازیˈ که با حضور اساتید و صاحبنظران در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، افزود: با وضعیت کنونی به نظر می رسد نگاهی سنتی بر این بخش حاکم است، زیرا مسوولان روابط عمومی ها فقط باید نقش مسوول تشریفات، مبلغ، مداح و همراه مدیر را بازی کنند.

وی اظهارداشت: مهمترین رسالت روابط عمومی ها بسترسازی کارهای مردمی، فرهنگ سازی، اعتمادسازی، سخنگویی، نفوذ در افکارعمومی و تنویر افکار، اطلاع رسانی و اقناع عمومی است و مدیران باید با این ویژگی افراد حرفه ای را در این واحدها استفاده کنند.

مطهری نژاد اضافه کرد: روابط عمومی یک علم، هنر و فن و پل ارتباطی بین سازمان و مردم است و مدیران با استفاده از این جایگاه باید نیازهای مخاطب را شناسایی و برآورده کنند.

این کارشناس ارشد ارتباطات، مدیران روابط عمومی را مشاورانی امین برای مدیران دانست و گفت: از مسایل دیگر این است که روابط عمومی ها در کنار اطلاع رسانی و انعکاس عملکرد دستگاهها و آسیب شناسی مشکلات سازمان متبوع خود، می توانند مشاور خوبی برای مدیران باشند اما این موضوع نیز فراموش شده و مسوولان این جایگاه را نیز باور ندارند و از این مشورت استفاده نمی کنند.

مطهری نژاد گفت: البته استفاده از مشاوره زمانی محقق می شود که مسوولان روابط عمومی متخصص و با تجربه بوده و به کار اشراف داشته باشند تا بتوانند مدیر را با شرایط زمانی و مکانی مصاحبه و پاسخ ها و نیز عکس العمل های منطقی در برابر مخاطب مطلع کنند در غیر این صورت این مهم نتیجه عکس خواهد داد.

وی افزود: مسوولان روابط عمومی لازم است با ایجاد رابطه متقابل بین مردم و سازمان، دادن مشاوره به مدیر، ایجاد تفاهم و همکاری در جلب اعتماد مردم و با بهره گیری از افکار عمومی در مسیر اهداف سازمانی گام بردارند.

مدیر مسوول ماهنامه تخصصی روابط عمومی گفت: یک روابط عمومی خوب قادر به نظریه پردازی است و هدایت سازمانی را بخوبی انجام می دهد و با اطلاع رسانی به موقع و اصولی به نیاز مخاطبان پاسخ داده و به تقویت همبستگی درون سازمانی هم کمک موثری می کند.

مطهری نژاد، نیازسنجی، برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی را چرخه فعالیت در روابط عمومی دانست و یادآورشد: با نظرخواهی و تحلیل محتوا می توان نقاط ضعف سازمانی را پیدا کرد و از این ابزار به صورتی منطقی برای تحقق اهداف سازمانی بهره برد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: نبود افراد متخصص و کارآمد در روابط عمومی ها و اعتقاد نداشتن مدیران به این جایگاه، موجب تنزل این پل ارتباطی بین ادارات و مردم شده است.

مطهری نژاد ادامه داد: متاسفانه نیروهایی در روابط عمومی ها فعالیت می کنند که تخصص و تبحر لازم را ندارند و چون در جایگاه خود قرار نمی گیرند این ضعف دیر شناخته می شود و وقتی آشکار شد دیگر برای سازمان نمی توان کاری کرد.

دکتر ˈعلی اکبر جلالیˈ پدر علم فناوری اطلاعات ایران در این هم اندیشی افزود: روابط عمومی ها باید جایگاه خود را درون شبکه های اجتماعی پیدا کنند و در این شبکه ها ارزیابی شوند.

وی افزود: یک بخش از فضای مجازی دانایی است و با این دانایی می توانیم یک نقشه راه داشته باشیم بنابراین ابتدا باید جهت گیری ها و سیاست های بالا دست آن ایجاد شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت افزود: من اعتقاد ندارم که باید اصول روابط عمومی را تغییر داد بلکه باید از این ابزارها استفاده کنیم و دانایی خود را آسانتر و سریعتر انتقال دهیم.

جلالی با بیان اینکه باید در شبکه های اجتماعی جایی برای خود باز کنیم و تمام شبکه را تحت تاثیر قرار دهیم گفت: امروزه به دلیل وجود فضای مجازی باید نقاط ضعف و قدرت روابط عمومی ها را شناخت، برنامه های راهبردی تدوین و چهارچوب را بر اساس استاندارد تعیین کرد.

نخستین هم اندیشی تخصصی ارتباطات و روابط عمومی نوین با رویکرد اطلاع رسانی درˈفضای مجازیˈ روز چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه جاری در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد