درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:08   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10560صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 22 اردیبهشت 1393 - 16:16
آمارهای دروغ از کارگزاران روابط عمومی
گاهی کارگزاران روابط عمومی در ارائه آمارها، بدون داشتن شواهد دقیق، مواردی را طرح می کنند که نه تنها وجاهتی برای حرفه روابط عمومی به همراه ندارد، بلکه از ارج و ارزش آن در نزد عموم مردم می کاهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سال هاست که روابط عمومی در دنیا بر یک استاندارد اتفاق کرده اند و آن اخلاق حرفه ای است و یکی از بندهای مهم آن پایبندی به صحت و سقم محتوای اظهارات کارگزاران روابط عمومی می باشد.


این در حالیست که گاهی کارگزاران روابط عمومی در ارائه آمارها، بدون داشتن شواهد دقیق، مواردی را طرح می کنند که نه تنها وجاهتی برای حرفه روابط عمومی به همراه ندارد، بلکه از ارج و ارزش آن در نزد عموم مردم می کاهد.


دست اندر کاران حوزه روابط عمومی در بسیاری موارد مورد پرسش خبرنگاران قرار می گیرند، نیازی به ارائه آماری که دقیق نیست، ندارند. آمارهای غیر دقیق و کلی گویی های فریبنده، تنها نشان از اهدافی دارد که پشت اظهارات یک کارگزار روابط عمومی اتفاق می افتد.


به عنوان مثال، ما هیچ آمار دقیقی در مورد میزان تخصص کارگزاران روابط عمومی در سراسر کشور نداریم. چراکه این امکان از طریق نهادهای مجری آمار کشور تاکنون محقق نشده است. لذا پرداختن به این مسائل باید در قالب و چارچوب های کوچک و مشخص انجام شود. بدین صورت که ما می توانیم نظری در مورد میزان تخصص کارکنان روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران ارائه کنیم، اما نمی توانیم چنین موردی را برای کل کارگزاران روابط عمومی کشور ارائه دهیم.


ارائه این آمارها که عموما در مطبوعات پر حاشیه امروز طرفداران زیادی دارد، در آینده چالش های جدی را در برابر متخصصان این حرفه قرار می دهد.


گذشته از مساله آمار، می توان به کمبودها و نقصان ها پرداخت، و این کار در جای خودش بسیار پسندیده است. چه دانش و آگاهی ما در باب نقاط ضعف و قوت حوزه صنعت روابط عمومی می تواند در آینده شرایط را برای توسعه این حوزه مهیا کند.


طرح مساله آمارها نیز یکی از مباحث مغفول در روابط عمومی است. اینک هیچ نهادی نمی تواند به ضرس قاطع اعلام کند که چه تعداد از کارگزاران روابط عمومی دانش آموختگان دانشگاه هستند و چه تعداد از آنها مدرک زیر دیپلم دارند.


این موضوع می تواند یکی از مباحث مورد توجه در سازمان نظام روابط عمومی و ارتباطات ایران باشد که چندیست، خبر تاسیس آن در میان اصحاب روابط عمومی مطرح است.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1393/2/22 - 20:02 |     3     1     |
... چرا همه در روابط عمومی همین شده اند ارتباط فریبکارانه و دروغ و نام های جعلی و .... وجهه روابط عمومی را خود مدعیان پایین آورده اند


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد