شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مترجم: عادل میرشاهی (مشاور سئو پی آر)- افکار روابط عمومی عموما معطوف به ارتباطات و شکل دهی به تماس های شخصی می باشد. در عصر رسانه های اجتماعی، همگان در رسانه حضور دارند و این نکته ای است که باید در هر یادداشت، توییت یا پین درک شود.
اما برای یک تغییر، به جای اینکه تنها به مواردی در بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا ارتباطات رسانه های اجتماعی فکر کنید، سعی نمایید به مواردی از بهینه سازی ارتباطات شخصی بیاندیشید.
من در اینجا در باب روابط رسانه ای سخن نمی گویم، بلکه درباره برقراری ارتباط با افراد و اشخاص ویژه سخن می گویم. آنها می توانند کارفرمایان، همکاران، چشم اندازها، مشتریان یا بیماران شما باشند، در واقع آنها می توانند کسی باشند که می خواهد یا می تواند با شما تعامل کند.
راهی که شما می توانید از طریق آن تعاملات رو در رویتان را انجام دهید برایتان حیاتی است. برای مثال، من تعدادی رزومه به طور روزانه دریافت می کنم، برخی برای یک جایگاه در شرکت هستند و یا می خواهند دوره طرح خود را در شرکت بگذرانند. در هر صورت من اگر احساس کنم که رزومه از یک آدرس ایمیل ساختگی ارسال می شود، کلید حذف را بر روی آن می زنم.
چرا؟ هرکسی که به زندگی شغلی خود کم توجهی کند، در درد سر می افتد. هر کسی که به اندازه کافی نگران نگارش نامه های شخصی خودش برای معرفی نمی باشد، کسی نیست که بخواهم با آن ملاقات کنم.
اگر کسی درباره کار برای شرکت من تماس بگیرد یا به یک آگهی تبلیغاتی پاسخ دهد بدین صورت که یک ایمیل معمولی برای ما ارسال کند یا رزومه ای ساده را به آن ضمیمه کند، وقتش را تلف کرده است.
برای چیزی که آن را می دانم ادامه می دهم و برای چیزی که نمی دانم مهم نیست چه اتفاقی می افتد و این یکی از اصول اساسی ارتباطات موثر است. بدین معنا که آنها که هیچ چیز درباره روابط عمومی نمی دانند، چرا باید به این جایگاه توجه کنند؟
شخصا وقتی شخصی را استخدام می کنم، یک رزومه را به کار نمی گیرم. بله، من باید در مورد گذشته، سابقه و تجربیات او بدانم، اما مهمتر از آن اینکه حس شخصی که این ایمیل را ارسال کرده است را درک کنم.
آنها باید خودشان را به من بفروشند. یک ایمیل که تنها یک رزومه به آن ضمیمه شده، چیزی نیست که من بخرم.
اینکه شما چگونه دنبال یک شغل می گردید تنها یک مثال است. اما اگر شما یکی از آن دسته افرادی هستید که رزومه خالی برای یافتن شغل ضمیمه می کنند، شانس شما در برقراری ارتباطات شخصی در حد سایرین است.
یک گام به عقب بردارید و یک ارزیابی ارتباطی انجام دهید. چقدر زمان و تلاش شما را در ارتباطات رو در رو موفق می کند؟ چه در فضای آنلاین یا آفلاین؟
به ظاهر ما فرصت ارتباطات رو در رو را با ورود به عرصه ارتباطات از طریق شبکه های اجتماعی از دست داده ایم. در حالی که ارتباطات رو در رو بخش مهمی از ارتباطات است که نباید آن را از دست داد.
این ممکن است احساس شود مکالمات به مراتب بیشتری را از طریق یادداشت ها یا توییت های توییتر انجام دهید اما آن به هیچ وجه دلیل نمی شود که فرصت ارتباطات رو در رو را نیز از دست بدهید.
بنابراین زمانی را به بهینه سازی ارتباطات شخصی خود اختصاص دهید، چراکه این ارتباطات مثل سحر و جادو عمل می کند.
منبع: http://topstorypublicrelations.com/2014/05/02/instead-of-seo-think-pco-personal-communication-optimization/
|