درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 15:45   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10481صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 20 اردیبهشت 1393 - 05:05
خاطرات روابط عمومی خود را بنویسید!
دانش روابط عمومی نیز همانند سایر حوزه های دانش به دو دسته عمده: دانش ضمنی و دانش آشکار تقسیم می شود. شاید یکی از نقاط ضعف کارگزاران روابط عمومی در این است که تنها به دانش آشکار تکیه کرده اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نویسنده: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- دانش روابط عمومی نیز همانند سایر حوزه های دانش به دو دسته عمده: دانش ضمنی و دانش آشکار تقسیم می شود. شاید یکی از نقاط ضعف کارگزاران روابط عمومی در این است که تنها به دانش آشکار تکیه کرده اند.


روابط عمومی به عنوان یک حرفه، نیازمند تجربه است. تجربه ای که هر شخص در سازمان، شرکت یا موسسه خودش بدست می آورد، نمودی از دانش آشکار در بافتی است که آن را اجرا می کنیم. در واقع دانش آشکار یک تجلی دارد و آن در دانش ضمنی بوجود می آید.


کارشناسان و کارگزاران روابط عمومی که در بخش های مختلف کار می کنند، خود می توانند تولید کننده دانش ضمنی باشند. این دانش ضمنی نه تنها برای خود آنها یک سرمایه تجربی به حساب می آید بلکه سازمان نیز باید از این دانش استفاده کند.


در سازمان های دانش بنیان که مدیریت دانش در آنها انجام می شود، این دانش از طریق مصاحبه های مداوم از کارمندانی که برای مدتی طولانی فعالیت کرده اند دریافت و مدیریت می شود. اما در حوزه روابط عمومی کشور معمولا مدیریت دانش انجام نمی شود.


روابط عمومی برای پویایی نیازمند شناخت بیشتر خود در بستری است که اتفاق می افتد. روابط عمومی در سازمان های تجاری، روابط عمومی در سازمان های امنیتی، روابط عمومی در سازمان های نظامی، روابط عمومی در سازمان های اقتصادی، روابط عمومی در صنایع، روابط عمومی در کارخانه ها، روابط عمومی در کسب و کارهای خرد، روابط عمومی در بیمارستان ها و محیط های درمانی، روابط عمومی در هتلداری و گردشگری و ... هر کدام اقتضائات خود را دارند.


ما در تمام واحدهای روابط عمومی تولید محتوا می کنیم، اخلاق حرفه ای را ارج می نهیم و در همه آنها با مخاطبان خود برخورد اصولی می کنیم. اما شکل مخاطبان، نحوه برخورد، نوع محتوای مورد نیاز در هر کدام از این سازمان ها متفاوت است.


این تفاوت شاید برای کسی که برای اولین بار وارد یک سازمان می شوید، ملموس نباشد. اما برای مثال به مرور زمان در می یابیم که در روابط عمومی گردشگری بیشتر از هر چیز دیگر به عکس و فیلم نیاز داریم. بنابراین گرایش تولید محتوای خودمان را بر همان اساس تنظیم می کنیم.


بهترین کاری که می تواند در کسب و استفاده از دانش ضمنی به ما کمک کند، نوشتن خاطرات است. نگارش خاطرات، ضمن اینکه خشکی دانش را در خود ندارد، باعث می شود که بعد از مدتی بتوانیم مواردی را بیرون بکشیم که پیش از نگارش در ذهن نداشتیم.


مثلا پی می بریم که رئیس یا مدیر سازمان ما چه سبک خبری را بیشتر می پسندد یا اینکه کدام اخبار ما بیشتر پوشش خبری دریافت می کنند. آنوقت به مواردی می رسیم که می توان آنها را به صورت 1، 2، 3 و ... بر شمرد. همین دانش می تواند در کتابچه ای جدای از کتابچه خاطرات روابط عمومی نگهداری شود. در صورتی که حتی نتوانستید از آن کتابچه ای منتشر کنید، می توانید آن را برای گروه های بعدی خود باقی بگذارید. این تجارب می توانند در قالب یک وبلاگ نیز درآیند.


فایده نگارش خاطرات روابط عمومی در وبلاگ این است که شما بازخورد دریافت می کنید و می توانید مفاهیم خود را تصحیح و بازتعریف کنید. البته در این مورد دقت داشته باشید که هیچ گاه نباید محتوایی از جانب شما منتشر شود که کیان سازمان را زیر سوال ببرد. یا به نوعی نشان دهنده ضعف شما در سازمان باشد.


تمام روابط عمومی ها دارای ضعف های بی شماری هستند اما مرور آنها توسط خود شما برای سازمان بازتاب بدی دارد. با توجه به این نکته و سعی در عمومی سازی محتوایتان می توانید با خیال راحت خاطرات خود را از فعالیت های روابط عمومی منتشر کنید و از نتایج خوب آن در دراز مدت بهره مند شوید.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
هاشمی
| 1393/2/20 - 16:31 |     2     0     |
ایده جالبی است. پیشکسوتان روابط عمومی می توانند تجارب شان را در اختیار جوانترها قرار دهند. در این زمینه در روابط عمومی ایران ضعف داریم


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد