درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:05   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1047صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 12 تیر 1391 - 06:21
گام به گام با تغییرات/ شورای هماهنگی روابط عمومی طرحی برای فردا/ رویشی جدید از گیلان
انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان های گیلان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه اطلاع رسانی بیشتر و توانمندسازی روابط عمومی های کشور برای نخستین بار در گیلان برگزار می شود. این طرح ابتکاری بر آمده از ذوق، سلیقه، ذکاوت و تفکر ناب خدمتگزاران صدیق و دلسوز گیلان در بستر یکدلی و وفاق همچون الماس می درخشد و خدمتی ماندگار در تاریخ همیشه پرافتخار استان همیشه به نیکی یاد خواهد شد.
  

انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان های گیلان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه اطلاع رسانی بیشتر و توانمندسازی روابط عمومی های کشور برای نخستین بار در گیلان برگزار می شود.
این طرح ابتکاری بر آمده از ذوق، سلیقه، ذکاوت و تفکر ناب خدمتگزاران صدیق و دلسوز گیلان در بستر یکدلی و وفاق همچون الماس می درخشد و خدمتی ماندگار در تاریخ همیشه پرافتخار استان همیشه به نیکی یاد خواهد شد.
در سایه همدلی و دوستی می توان قله های پیشرفت و توسعه را فتح و خدماتی بس عظیم به ایران اسلامی به ویژه خطه سرسبز شمال که دارای ظرفیتهای بی نظیر در تمامی بخش ها برای توسعه پایدار با خود دارد، با خلق و ترسیم راهکارهای قوی مبتنی بر استعدادهای بومی ارائه کرد.

روابط عمومی علمی آغشته به هنر است
روابط عمومی علمی آغشته به هنر است و در عصر ارتباطات و اطلاعات به عنوان یک ضرورت انکار ناپذیر تلقی می شود؛ پیچیدگی روابط انسانی، اجتماعی و تغییر مدلهای ارتباطی باعث شده که نهاد روابط عمومی دیگر یک کار لوکس، تشریفاتی و در حاشیه سازمانها نباشد بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر و در متن اصلی یک سازمان قرار گیرد تا بتواند به عنوان چشم، گوش و زبان و با مدیریت مطلوب رویدادها، حافظ و تقویت کننده حسن شهرت، حیثیت و اعتبار هر سازمان باشد و با افکار سنجی و سنجش مستمر محیط به عنوان نهادی تصمیم ساز و مشاوری مطلع در راستای تحقق اهداف مجموعه خود گام بردارد.
به این ترتیب هیچ نهاد و سازمانی نمی تواند بدون موفقیت در حوزه روابط عمومی به عنوان یک سازمان موفق مطرح شود چرا که موفقیت هر سازمانی گره در موفقیت و نقش آفرین مطلوب روابط عمومی خود دارد.
از مباحث مهم در موفقیت روابط عمومی ها ضرورت حضور قدرتمند روابط عمومی در تشکیلات سازمان و همینطور بهره مندی از منابع و امکانات مناسب است.
روابط عمومی سرمایه گذاری بلند مدت سازمان برای افزایش رضایتمندی جامعه هدف خود، حافظ و تقویت کننده حسن شهرت و بهترین نحوه تبلیغات برای موفقیت در تحقق اهداف هر سازمان محسوب می شود.

مسئولان روابط عمومی باید از بهترین نیروهای هر سازمان انتخاب شوند
مسئولان، کارشناسان و کارگزاران روابط عمومی باید از بهترین نیروهای هر سازمان انتخاب شوند که ضمن برخورداری از انگیزه، تخصص، نشاط و پویایی، افراد با تدبیر و دانایی نیز باشند تا بتوانند در مسیر کمال سازمان وظایف و نقشهای مهم خود را به خوبی دنبال کنند.
علاوه بر این همیشه باید بسترهای به روز رسانی اطلاعات و کسب آموزشهای نوین برای عوامل روابط عمومی مهیا شود تا به عنوان افرادی آگاه، بروز، پویا بتوانند به خوبی در سازمانها انجام وظیفه کنند.
بدون شک انجام فعالیت های برنامه ای در موفقیت روابط عمومی تاثیر بسزایی دارد به طوری که اگر همه عوامل دیگر از قبیل حمایت مدیرارشد، جایگاه سازمانی مناسب، در اختیار داشتن منابع، امکانات و همچنین شایستگی نیروهای شاغل درروابط عمومی مهیا باشد ولی فعالیتهای روابط عمومی برنامه محور نباشد موفقیتی کسب نخواهد شد.
به این ترتیب نخستین انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستانهای گیلان دوازدهم تیرماه جاری به طور همزمان در استان برگزار می شود و اعضای این شورا متشکل از هفت نفر شامل پنج نفرعضو ثابت و دو نفر علی البدل است.
رئیس روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گیلان در این ارتباط گفت: فرماندار به عنوان رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان، معاون فرماندار جانشین این شورا و مسئول روابط عمومی فرمانداری نیز دبیر این شورا خواهد بود.
حسین راد افزود: مسئولان روابط عمومی اداره ها و دستگاههای شهرستان به عنوان اعضای مجمع عمومی، اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی را انتخاب می کنند.
وی اظهارداشت: اسامی کاندیداها نیز 72 ساعت قبل از انتخابات به روابط عمومی فرمانداری ارائه و بررسی شرایط و صلاحیت لازم انجام خواهد شد.

روابط عمومی ها بازوان پرتوان و چشمان بینای دستگاه ها هستند
رئیس روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گیلان ادامه داد: پس از تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در هر شهرستان، کمیته های تخصصی تشکیل و کارگروههای لازم برای برنامه ریزی جهت نیل به اهداف مدون و مشخص، کار خود را آغاز می کنند.
وی در ادامه هدف از تشکیل این شورا را ارتقای روابط عمومی در شهرستانها، آموزش رابطان خبری مستقر در ادارههای شهرستانها، ارتباط دو سویه بین شورای روابط عمومی استان با روابط عمومی شهرستانها و اطلاع رسانی منسجم تر از عملکرد دولت و دستگاههای اجرایی در شهرستانها عنوان کرد.
فرماندار شهرستان صومعه سرا نیز گفت: اهمیت و نقش روابط عمومی در تبیین مواضع و برنامه های یک سازمان، نهاد و انعکاس انتظارات مردم به مسئولان نقش بی بدیل و انکارناپذیر است.
کریم شعبانی با اشاره به اینکه توجه مثبت مدیران به جایگاه روابط عمومی در سازمان موجب تقویت این واحد می شود، افزود: روابط عمومی به عنوان هنر هشتم معرفی شده است.
وی همچنین به اهمیت جایگاه روابط عمومی ها در ایجاد بستر مناسب برای بهبود روابط بین کارکنان، مسئولان و ارباب رجوع اشاره کرد و اظهارداشت: روابط عمومی باید به دنبال تحول و فعالیتهای جدید باشد.
فرماندار صومعه سرا آموزش و بهره گیری از نیروی انسانی متخصص و برگزاری کارگاههای آموزشی را رمز پویایی نهاد روابط عمومی دانست و گفت: با برنامه ریزی در امور مختلف، به خدمت گرفتن نیروی انسانی مجرب، توانمند و استفاده از تجهیزات و ابزار مدرن و کارآمد می توان با اتخاذ استراتژی مشخص و مدون به قله رفیع رسالت روابط عمومی ها نائل آمد.
وی ادامه داد: روابط عمومی ها بازوان پرتوان و چشمان بینای دستگاهها هستند که می توانند با نگاهی تیزبینانه، آگاهانه و تحلیلی مسایل را رصد و برای مدیران و مسئولان مشاورینی قوی باشند.

روابط عمومی نه یک سامانه فرعی تشریفاتی و حتی اجرایی بلکه یک سامانه مشورتی و مدیریتی است
به یقین زمان حاضر که عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات نام گرفته روابط عمومی ها از جایگاه ویژه ای برخوردارند، نگاهی به کارکردهای روابط عمومی و نقش ارتباطات در عصر کنونی نشان می دهد که این نهاد نه به عنوان یک سامانه فرعی تشریفاتی و حتی اجرایی بلکه یک سامانه مشورتی و مدیریتی به عنوان عنصر اصلی در سیاستگذاری و هدایت سازمانها در توسعه و پیشرفت کشور نقش اساسی دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان دراین باره گفت: کارکرد روابط عمومی نه فقط تبلیغ و جلب مشتری بلکه کارکرد آن در دنیای امروز هنر مردمداری، ایجاد کننده حس اعتماد، شور و اشتیاق برای جذب کار، سرمایه و در نهایت توسعه و آبادانی کشور است.
منصور ایمانی افزود: روبط عمومی دانشی تخصصی است که مرزهای متنوعی را در نوردیده و به قله های ایده، خلاقیت و بینش مناسب برای جلب مشارکت و همراهی بیشتر مردم از طریق برانگیختن حس اعتماد و احترام آنان و همچنین حفظ منافع سازمانی در برابر رخدادهای فراروی، رسیده است.
وی اظهارداشت: برای شتاب بخشیدن به رشد، توسعه و پیشرفت همگانی، درک ظرفیت دنیای مجازی و اثر گذاری آن بر افکار عمومی، توجه به عکس العملهای رسانه ای در برابر مسائل اجتماعی و برای فضا سازی مناسب برای پایه گذاری ساختاری مستحکم و مردمی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: روابط عمومی به عنوان نهادی که یکی از کارکردها و وظایف اصلی آن آموزش و اطلاع ‌رسانی است می ‌تواند نقش موثری در " فرهنگ‌ سازی " داشته باشد.
وی افزود: این نهاد به دلیل ماهیت حرفه‌ ای خویش که بیش از همه چه در درون و چه بیرون سازمان با انسان سرو کار دارد از زمینه ‌ها، امکانات و ابزارهای خوبی برای اعتلا، رشد فرهنگ و رفتار مخاطبان برخوردار است.
ایمانی عنوان کرد: " مخاطب ‌شناسی " از وظایف مهم روابط عمومی است تا از طریق شناخت علمی و صحیح مخاطبان به راهبردهای معین برای اقناع و نفوذ در مخاطبان دست یابد.

مدیران توجه بیشتری بر تقویت بنیه روابط عمومی ها داشته باشند
وی یادآورشد: روابط عمومی می ‌تواند از طریق تدوین و اجرای برنامه ‌های مفصل و سازماندهی شده به اطلاع‌ رسانی وسیع برای ترویج و تبلیغ فرهنگ صحیح فردی و اجتماعی در ابعاد گوناگون آن بپردازد و با تعمیم و تعمیق‌ سازی و به اصطلاح جا انداختن رفتارها و الگوهای مناسب رفتاری به مقوله " فرهنگ‌ سازی " دست زند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: تبلیغ، ترویج، اطلاع‌ رسانی، آموزش، اقناع، زمینه ‌سازی و فضا سازی، روش ها و راهبردهایست که به عنوان وظایف و کارکردهای روابط عمومی در فرآیند فرهنگ ‌سازی نقش موثری دارند.
به هر حال تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در شهرستان ها با رویکردی توانمند سازی و ارتقای جایگاه این نهاد، ایجاد هماهنگی صنفی، توسعه فعالیتهای حرفه ای و علمی، بهبود جایگاه منزلت، کارآمدی، نظارت و ارزیابی بر عملکرد آنان یک ضرورت اساسی است.

منبع: خبرگزاری مهر

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد