درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 14:35   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1044صفحه نخست » یکشنبه، 11 تیر 1391 - 13:37
روابط عمومی در یک نگاه
بهروز هارونی - بسیاری از مشکلات سازمان ها، مشکل فنی نیست، مشکل ارتباطی است.
  

با نگرش ویژه به سمت اهداف روابط عمومی در یک سازمان مشخص است که توفیق وظایف برون سازمانی این واحد در هر سازمان موکول به موفقیت آن دربعد درون سازمانی است . از آنجا که حتی اگر روابط عمومی در بیرون سازمان به اهداف خود دست یافته باشد ولی در درون یک سازمان نتوانسته باشد وظایف خود را بدرستی انجام دهد توفیق زیادی در تعامل با اعضای خود ندارد و حتی ممکن است باعث گمراهی پرسنل سازمان برداشت آنان از وظایف روابط عمومی گردد که این امر باعث نارضایتی کارکنان شده وآنان را از مسیر همکاری لازم و مطلوب برای توفیق سازمان دور سازد که این نشانگر اهمیت روابط درون سازمانی نسبت به روابط برون سازمانی در روابط عمومی می باشد.
وظایف درون سازمانی مربوط به روابط عمومی :
۱- انتشار نشریه داخلی

 ۲- سازماندهی دریافت پیشنهادها

 ۳- مشارکت در غم و شادی کارکنان

 ۴- برگزاری مراسم ( از طریق اطلاع رسانی به کارکنان و اطلاع رسانی به مسئولان)

 ۵- سنجش افکار عمومی

 ۶- نصب تابلو اعلانات

 ۷- ترتیب دادن جلسات عمومی

 ۸- تهیه متون سخنرانی

 ۹- مشاوره و مدیریت
 

وظایف برون سازمانی روابط عمومی:
۱- شناخت، تجزیه و تحلیل چالش ها و موانع بازدارنده بالقوه و بالفعل موجود در مقابل شرکت و انتقال این مشکلات به مدیریت ها و تلاش برای یافتن موثرترین راههای ممکن برای غلبه بر آنها
۲- کوشش در برقراری ارتباط خبری و نیز اطلاع رسانی با مطبوعات و سایر رسانه های خبری به منظور کمک به ارتقاء سازمان در سطح جامعه وجلب توجه همکاری و همیاری افکار عمومی نسبت به آن
۳- برنامه ریزی مناسب به منظور برگزاری کنفرانس خبری، مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی برای مدیران شرکت جهت تبیین و توجیه سیاست ها و خط مشی ها و برنامه ریزی های سازمان با هدف تاثیرگذاری بر مخاطبان و جلب حمایت عمومی
۴- بررسی دقیق و منظم نشریات جهت آگاهی از مسائل روز و تهیه بولتن های برگزیده، مقالات و گزارش ها جهت بهره گیری مسئولان سازمان از آن (جهت صرفه جوئی در وقت و استفاده بهینه از این مطالب جهت پیشبرد سازمان )
۵- مطالعه دقیق اظهار نظرها، انتقادها و گزارش های مندرج در مطبوعات در ارتباط با عملکرد و سیاست های شرکت و سازمان . انتقال این مطالعات به مدیریت (و در ضروری) تهیه و ارسال پاسخ های منطقی و کارشناسی جهت درج در رسانه ها.
۶- برقراری ارتباط مفید و سازنده با سایر روابط عمومی ها به منظور کمک به پیشبرد روابط عمومی سازمان مورد نظر
۷- مبادله و اشتراک نشریات روابط عمومی سازمان ها و شرکت های مختلف.
۸- شرکت در انجمن ها و همایش های ویژه روابط عمومی ها به منظور تبادل نظر و تجربیات و بهره برداری از آن جهت ارتقاء کیفی سطح فعالیت ها.
۹- ارائه پیشنهاد و تشکیل دوره های آموزشی روابط عمومی، خبرنگاری، خبرنویسی و سایر دوره های آموزشی مفید برای کارکنان روابط عمومی با همکاری مراکز آموزشی ذیربط.
۱۰-هماهنگی و برنامه ریزی با زیرمجموعه های مختلف سازمان جت برگزاری نمایشگاه های تخصصی همچنین مشارکت در نمایشگاه های عمومی داخلی و خارجی
۱۱-توجه به افکار عمومی جامعه از طریق برگزاری نظرسنجی های اداری درباره عملکرد و موقعیت اجتماعی سازمان از مدیران و سازمان های عمومی و مخاطبان به منظور بررسی کارشناسی و نتایج حاصله و انتقال آنها به مدیریت شرکت .
بهمن توکلی فرد کارشناس روابط عمومی و دارای مقاله برتر جشنواره ششم مطبوعات در این زمینه می گوید: بسیاری از مشکلات سازمان ها، مشکل فنی نیست، مشکل ارتباطی است که باید با مشاوره صاحب نظران روابط عمومی و ارتباطات و افکار عمومی حل و فصل شود، اما یا رها می شوند و افکار عمومی را شخم می زنند و یا به دست اهل فن سپرده نمی شوند. بعنوان مثال دربحث سایت جامع روابط عمومی در یک سازمان به عنوان پل ارتباطی بین درون سازمان و برون سازمان متآسفانه سازمان ها یا شرکت ها به جای آنکه در سایت خود اطلاعاتی را به مخاطب خود ارائه دهند یا خدماتی و یا تسهیلاتی را به وی بدهند صرفاً به تبلیغات فانتزی خود پرداخته اند و بدون در نظر گرفتن مخاطبین سایت و نوع علائق و سلایق آنها اطلاعاتی که بعضاً تکراری یا فاقد ارزش خاص است را در اختیار مخاطب قرار می دهند و پایان سخن آنکه منبع گرانبهای یک مجموعه یا سازمان که نقش اساسی در تحقق اهداف و سیاست های کلی آن دارد نیروی انسانی است.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد