درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 21:26   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10425صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 16 اردیبهشت 1393 - 09:13
دکتر حسن بشیر:
از مهم‌ترین وظایف روابط‌عمومی‌ها، ایجاد «ذهنیت مشترک اجتماعی» است
«ساخت افکار عمومی» و ایجاد «ذهنیت مشترک اجتماعی» از مهم‌ترین وظایف روابط‌عمومی‌هاست که کمتر به آن توجه شده است.
  

از مهم‌ترین وظایف روابط‌عمومی‌ها، ایجاد «ذهنیت مشترک اجتماعی» است

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، دکتر حسن بشیر، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و استاد ارتباطات بین‌‌الملل با بیان این مطلب اظهار داشت: توجه به مدیریت افکار عمومی در روابط‌عمومی الکترونیک الزامات و پیش‌نیازهایی دارد که باید به آنها توجه شود. روابط‌عمومی در صدد است که بر اساس اهداف تعیین شده، محتوای تبلیغاتی و پیام‌رسانی خود را به گونه‌ای به مخاطبان مختلف برساند که آنان را با خود همسو و همدل سازد. بنابراین،‌ در این زمینه نوعی از «ساخت ذهنیت» که همان «ساخت افکار» ‌است، مورد نظر قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: اگر این حرکت «ساخت ذهنیت» به شکل طبیعی و غیر افراطی انجام گیرد، می‌تواند به عنوان یک جریان غالب فکری حداقل برای مدتی در میان مخاطبان ثبیت شود.

 

بشیر با اشاره به اینکه برای ایجاد «ذهنیت مشترک اجتماعی» ‌که نوعی از «ساخت افکار عمومی» است، روش مناسب را باید پیدا کرد، به تشریح برخی از این روش‌ها پرداخت و گفت: ابداع ایده مناسب و ممتاز برای سازمان برای تبدیل شدن آن به یک فکر عمومی، یکی از این روش‌هاست که این ایده باید از «وجهه کافی»، «هویت مناسب» و «معنای کافی» برخوردار باشد.

 

وی تولیدسازی ایده مزبور در اشکال مختلف قابل رمزگشایی توسط مردم را روش دوم ساخت ذهنیت توسط روابط‌عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: این مرحله بسیار مهم است. در حقیقت، کدها و رمزهای استفاده‌شده در تولیدسازی ایده، باید به گونه‌ای باشند که مخاطبان مختلف بتوانند آنها را رمزگشایی کنند. عدم رمزگشایی کدهای مزبور می‌تواند نه تنها رابطه را با بن‌بست روبه‌رو سازد، بلکه نوعی از سوء‌تفاهم را نیز ایجاد کند.

 

این پژوهشگر حوزه ارتباطات، سومین روش مدیریت افکار عمومی توسط روابط‌عمومی را «توزیع‌سازی ایده به اشکال گوناگون و مفید» دانست و افزود: ابداع و تولید ایده ممتاز زمانی می‌تواند مؤثر باشد که توزیع‌سازی مفید داشته باشد. توزیع‌سازی ایده و در حقیقت پیام سازمان، عبارت از فرایند شناخت مخاطبان و چگونگی رساندن پیام مناسب برای آنان در زمان، مکان و موقعیت مطلوب است. این حرکت نیازمند چندین محور مربوط به «شناخت» است که باید مورد توجه قرار گیرند: «شناخت کافی مخاطبان»، «شناخت لازم موقعیت‌های زمانی و مکانی»،‌ «شناخت شیوه‌های مناسب اطلاع‌رسانی»، «شناخت چگونگی به‌کارگیری شیوه‌ها برای اطلاع‌رسانی»‌ و بالاخره «شناخت چگونگی تأثیرگذاری پیام بر مخاطبان».

 

بشیر «تنوع‌سازی پیام» را نیز روشی مؤثر برای شکل‌دهی افکار عمومی عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین روش‌های مؤثر در ایجاد افکار عمومی، ‌تنوع‌سازی پیام بر یک یا چند محور خاص مرتبط با یکدیگر که بتوانند همدیگر را تقویت کنند و استمراریت پیام در اذهان مخاطبان است .

 

وی فهم افکار عمومی، احترام به افکار عمومی، تعامل دائمی با افکار عمومی و ارزیابی مستمر افکار عمومی را از الزامات روابط‌عمومی‌ها برای موفقیت هدایت افکارعمومی دانست.

 

گفتنی است نهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک با موضوع «روابط‌عمومی الکترونیک و مدیریت افکارعمومی» روز 27 اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

 

علاقه‌مندان جهت حضور در این همایش می‌توانند به وب‌سایت www.eprcenter.ir مراجعه کنند.

 

منبع: دبیرخانه نهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد