درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:22   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10421صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 16 اردیبهشت 1393 - 06:48
شکست روابط عمومی اطلس مال و هدررفت هزینه های تبلیغات
نام اطلس مال که نوعی لوکس بودن را برای مخاطب تداعی می کند در سریالی که انسان های بدبخت و بیچاره اش آواره این طرف و آن طرف هستند یکی از پارادکس هایی بود که روابط عمومی این شرکت به آن توجه نکرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تبلیغات اطلس مال این روزها بر بیلبوردها و در و دیوار تهران سایه افکنده است. تبلیغاتی که اگرچه اطلس مال را مشهور کرد، اما اعتباری برای آن نیاورد.


روابط عمومی اطلس مال در سری سوم سریال نوروزی پایتخت که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، حضور داشت. نام اطلس مال که نوعی لوکس بودن را برای مخاطب تداعی می کند در سریالی که انسان های بدبخت و بیچاره اش آواره این طرف و آن طرف هستند یکی از پارادکس هایی بود که روابط عمومی این شرکت به آن توجه نکرده است.


در سریال «پایتخت 3» علاوه بر پیام‌هایی که به مخاطب ارایه می‌شد، مخاطب شاهد تبلیغ شرکتی چه در دیالوگ‌های بازیگران و چه در تصاویر بود که طبق گفته‌ مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزی برای تبلیغ کردن در این سریال تلویزیونی نداشته است.


از سوی دیگر، به‌گفته‌ مقامات مسؤول، بارها تأکید شده که از کلمات غیرفارسی نباید در نام‌ها استفاده شود؛ در حالی که این شرکت، پسوند «مال» را به معنی فروشگاه بزرگ یا چندمنظوره با خود یدک می‌کشید.

در همین زمینه، احسان‌الله حجتی - مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چنین تبلیغی، مجوز صادر کرده است، گفت: متأسفانه در حالی شاهد این تبلیغ در یکی از سریال‌های صداوسیما بودیم که این موسسه اجازه‌ تبلیغ از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نگرفته بود.

او ادامه داد:‌ شرکت «اطلس‌مال» به‌دلیل این‌که واژه‌ لاتین (مال) در نام خود دارد، موفق به دریافت مجوز برای تبلیغات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشد.

حجتی درباره‌ این‌که آیا برخوردی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جلوگیری از ادامه یافتن این تبلیغات شد؟ توضیح داد: به این شرکت در همین رابطه تذکر داده و درخواست شد که توضیحی مبنی بر این‌که با چه مجوزی اقدام به تبلیغ کرده است، داده شود.

این در حالی است که در قانون «ممنوعیت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه» مصوب 14 آذرماه 1375 مجلس شورای اسلامی آورده شده است: به‌منظور حفظ قوت و اصالت زبان فارسی به‌عنوان یکی از ارکان هویت ملی ایران و زبان دوم عالم اسلام و معارف و فرهنگ اسلامی، دستگاه‌های قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی کشور و سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات دولتی و کلیه شرکت‌هایی که شمول قوانین و مقررات عمومی بر آن‌ها مستلزم ذکر نام است و تمام شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مذکور در بند (د) تبصره (22) قانون برنامه دوم توسعه موظف‌اند از به‌کار بردن کلمات و واژه‌های بیگانه در گزارش‌ها و مکاتبات، سخنرانی‌ها، مصاحبه‌های رسمی خودداری کنند و همچنین استفاده از این واژه روی کلیه تولیدات داخلی اعم از بخش‌های دولتی و غیردولتی که در داخل کشور عرضه می‌شود، ممنوع است.


همچنین در تبصره‌ 7 این ماده آمده است: صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است از به‌کارگیری واژه‌های نامأنوس بیگانه خودداری کند و ضوابط دستوری فارسی معیار را رعایت کند، سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران و کلیه دستگاه‌های مذکور موظف‌اند واژه‌های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی را پس از ابلاغ در تمای موارد به‌کار برند.


صرف نظر از بی توجهی صدا و سیما به این تبصره، روابط عمومی اطلس مال باید در این خصوص دقت نظر بیشتری به خرج می داد. چراکه در عصر جامعه دانایی بنیان یکی از عناصر مهم، پیش بینی است. روابط عمومی باید با آگاهی کامل اقدام به اجرای فعالیت های تبلیغاتی و اطلاع رسانی کند. در غیر این صورت با تبعات ناشی از آن روبرو خواهد شد.


هزینه های تبلیغات میلیاردی اطلس مال در چند وقت اخیر می تواند در اثر این بی توجهی مسئولان روابط عمومی آن از بین رود و این نتیجه بی توجهی به قانون، روندها و عرف های جامعه است. این مساله صرف نظر از تبلیغات لوکس اطلس مال می تواند آینده این کسب و کار را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 6 نظر (فعال: 6 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
دانشجو
| 1393/2/16 - 07:38 |     10     3     |
سلام در مورد واژه های بیگانه بحث شما درست و با شما موافقم. اما در مورد اینکه واژه شکست را برای روابط عمومی و تبلیغات این شرکت به کار می برید این یک قضاوت شتاب زده و سطحی است چون من و شما از اهداف شرکت بی اطلاع بوده ایم. اما از بعضی جهات مجموعه فعالیتهای ارتباطی این شرکت در سالهای اخیر کشور ما یک استثناست. دلایل متعددی وجود دارد که بتوان گفت اثربخشی فعالیتهای آن شرکت در بعضی ابعاد، بسیار بالا بوده است؛ دست کم در زمینه آگاهی از برند.
حتی اگر قانون آن شرکت را ملزم به تغییر نام بکند، راههای علمی و کم هزینه ای وجود دارد که بتوان از هدر رفت فعالیتهای قبلی جلوگیری کرد. متشکرم

رسول قربانی
| 1393/2/16 - 09:03 |     5     8     |
اطلس مال واقعا کارش غیر حرفه ای بود

بهنام
| 1393/2/16 - 09:13 |     3     7     |
شرکت ها به روابط عمومی قوی نیاز دارند. مطالعات جهانی این موضوع را اثبات کرده اند. صرفا تبلیغات جوابگو نیست ضمنا نتیجه عکس هم می دهد.

یک منتقد روابط عمومی
| 1393/2/17 - 08:44 |     3     5     |
بحثتان کاملا صحیح است. چون برند اطلس مال ساخته شده اما گویا خلاف قانون بوده. بنابراین چهره بی قانونی اطلس مال، یکی از تصوراتی است که برای این شرکت به وجود آمده است که حتی اگر بتوانند با وزارت ارشاد مصالحه کنند، باز هم اطلس مال بازنده است. تحلیل بسیار خوبی بود. لذت بردم.

ناشناس
| 1393/2/17 - 15:23 |     3     3     |
تشکر از شما و خبرگزاری ایسنا به دلیل تحلیل خوب تان تحلیل کارهای روابط عمومیها رویکرد خوبی است .

حبیب رضایی
| 1393/2/18 - 16:03 |     4     3     |
دوست عزیز
در اینکه روابط عمومی اطلس پود ضعیف عمل کرده هیچ شک نیست. در مورد همین یادداشت شما... من فکر نمی کنم کارشناس روابط عمومی نباشد که شارا و کاوشگران را هر روز صبح نبیند. اما روابط عمومی اطلس پود هیچ واکنشی به بحث شما نشان نداده است. این یعنی ضعف...


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد