شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، به شخصه در یکی از سال ها ضرر جدی از مالیات کردم. به گونه ای که پس از تجربه آن شرایط مسئول حسابداری ام به من گفت که در سال آینده شرایط کیف پولمان بهتر از امروز خواهد شد.
وقتی به اشتباه خودم فکر کردم به این نتیجه رسیدم که پرداخت مالیات شباهت زیادی میان پرداخت مالیات و روابط عمومی وجود دارد که عبارتند از:
شفافیت: اینکه بتوانید همه آنچه در چنته دارید و بر شما گذشته اعم از مثبت و منفی را مخفی نکنید. مطمئن شوید که کمپین روابط عمومی شما هیچ نقطه کوری ندارد و در مورد موارد پیش بینی های لازم را با شفافیت کامل انجام داده است. حتی اگر به اطلاعات مورد نیاز برای کمپین فکر می کنید، ریسک نکنید و قفل و کلید را در کنار هم قرار ندهید. بهتر است که درباره طراحی کمپین و نقاط ضعفی که در آن نیاز به آهن است، آن باز عمل کنید. ممکن است هزینه کاری که در کوتاه مدت انجام می دهید (در ضمن ناراحتی مشتری) بیشتر باشد اما در طولانی مدت از طریق شفافیت باعث حفظ مشتری و اطلاع رسانی کامل برای مشتریان می شوید.
صداقت: مطمئنا همه ما در معرض حساب و کتاب هایی قرار می گیریم و به آن فکر می کنیم که دولت دولت در مورد شرایط سخت آزادکاری که برای آن پنی پنی پول دریافت می کند چیزی نمی داند. اما واقعیت این است که اکثریت قریب به اتفاق امریکایی ها پرنده های مالیات خودشان را در نامه های بسیاری نگاه می دارند. این بخاطر یکپارچگی شخصی است که درگیر آن هستند. مشابه آن در روابط عمومی نیز وجود دارد. شما همیشه یک کمپین کارا برای پیروزی و تجلیل از رئیس خودتان برگزار نمی کنید. اما نشان می دهید که گام های عاقلانه برداشته اید که در همه مراحل می تواند منافع سازمان را از طریق ارتباطات بازاریابی مناسب و معقول تامین کند.
به موقع بودن: هیچگاه روابط عمومی خود را در جایگاه ضعف قرار ندهید، فقط به این دلیل که آخرین مهلت برای تشکیل پرونده مالیاتی تعیین شده است. بله پرداخت کنندگان مالیات می توانند از برخی مزایایی که برای پرداخت مالیاتشان ارائه می شود استفاده کنند، اما اما این برای روابط عمومی که می خواهد با سرعت آنچه دیکته شده را ترجمه کند صادق نیست. همچنان که کمپین خودتان را طراحی می کنید، برخی از مهلت های سخت و سریع را برای فرآیندهایتان قرار دهید. این کار را بری فعالیت هایی نظیر رویدادها، کنفرانس های مطبوعاتی و غیره انجام دهید. در صورتی که کارهای خودتان را به دقیقه 90 بیاندازید قطعا با شرایطی غیر از عصبانیت مشتری روبرو نخواهید شد. تشکیل پرونده مالیاتی می تواند یک تجربه اعصاب خرد کن و منزجر کننده باشد. اما در واقع این بدین معنا نیست که حتما باید اینطوری باشد. این کار می تواند به شما چیزهایی را درباره بهبود احکام روابط عمومی تان آموزش دهد.
منبع: http://www.prnewsonline.com/prnewsblog/index.php/2014/04/15/3-ways-that-filing-taxes-is-a-lot-like-public-relations/?hq_e=el&hq_m=2867667&hq_l=9&hq_v=472ca672b1
|