شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شرکت گارتنر پیشبینی کرده است شرکتها و سازمانها بودجه بازاریابی دیجیتال خود را در سال ۲۰۱۴ تا ۱۰ درصد افزایش خواهند داد.
به گزارش وبسایت گارتنر، بودجه بازاریابی دیجیتال سازمانها در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت. سال گذشته نیز بودجهای که سازمانها صرف بازاریابی دیجیتال کرده بودند با نرخی دو رقمی افزایش یافته بود. بر اساس برآوردهای گارتنر، شرکتها و سازمانها سال گذشته به طور متوسط ۷. ۱۰ درصد از درآمدهای سالانه خود را صرف فعالیتهای مرتبط با بازاریابی کرده بودند که از میان ۱. ۳ درصد کل این درآمدها صرف بازاریابی دیجیتال شده است. در سال ۲۰۱۲ حدود ۶. ۲ درصد از درآمد شرکتها و سازمانها صرف این نوع از بازاریابی شده بود.
شرکت گارتنر این برآوردها را بر اساس پیمایشی که در میان ۲۸۵ نفر از مدیران شرکتها و سازمانها در ایالات متحده آمریکا انجام داده است، به دست آورده است. عمده پاسخگویان این نظرسنجی در صنایعی مثل خدمات مالی و بیمه، فناوریهای پیشرفته، ارتباطات، صنایع تولیدی، رسانهای، فروشگاهی، سازمانهای دولتی و بهداشت و درمان فعالیت میکردهاند.
بر اساس این گزارش، حدود یازده درصد از پاسخگویان گفتهاند در سال ۲۰۱۳ بیش از نیمی از بودجه بازاریابی خود را صرف فعالیتهای دیجیتال کردهاند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۲ فقط ۳ درصد از پاسخگویان گفته بودند بیش از نیمی از بودجه بازاریابی خود را صرف بازاریابی دیجیتال کرده بودند. برآورد گارتنر نشان میدهد در سال ۲۰۱۳ به طور متوسط ۵. ۲۸ درصد از کل بودجه بازاریابی سازمانها صرف فعالیتهای دیجیتال شده است. تبلیغات دیجیتال نیز ۲. ۱۲ درصد از بودجه بازاریابی دیجیتال سازمانها را در سال ۲۰۱۳ از آن خود کرده است.
یافته مطالعات گارتنر همچنین حکایت از آن دارد که ۷۷ درصد از شرکتها در آمریکا پُست مدیر بخش مشتریان (CCO) را نیز برای خود تعریف کردهاند. هشتاد و یک درصد سازمانها و شرکتها نیز در سال ۲۰۱۳ پُست کارشناس فناوریهای بازاریابی را برای خود پیشبینی کرده بودند که این رقم یازده درصد بیشتر از سال ۲۰۱۲ است.
گارتنر همچنین دریافته است سازمانها و شرکتهای آمریکایی قصد دارند در سال جاری میلادی سرمایهگذاری در حوزه ابزارها و تکنیکهای بازاریابی همراه را افزایش دهند.
همکاران سیستم