درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 13:53   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به مدیران میانی در آینده کمک کند تا کمتر بدبخت باشند
  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه
  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1035صفحه نخست » خبر یکشنبه، 10 تیر 1391 - 05:33
اختصاصی/ مدرس روابط عمومی/ اصل مهم، تفکر و استراتژیِ ارتباطی ‌است که باید در پس محتوا وجود داشته باشد
البته باید توجه نمود که محتوا می تواند به کارکرد مطلوب و یا کژکارکرد منجر شود. به عنوان نمونه وقتی محتوای نشریات روابط عمومی به سمت معرفی، مأموریت، اهداف و برنامه های سازمان هدف گذاری می شود این محتوا می تواند دارای کارکردهای مطلوب باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا): با توجه به برگزاری هفتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی و اولین همایش تولید محتوی در تاریخ 25 تیر 1391، نقطه نظرات حامد رضا اسماعیلی عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی در این خصوص جویا شدیم که در پی می آید:
 در سال های پیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره ای را با عنوان روابط عمومی های برتر برگزار می کرد و فعالیت های شاخص در بخش های مختلف مانند انتشارات، تبلیغات، پژوهش، افکارسنجی و . . . را ملاک کارآمدی و گزینش برترین ها قرار می داد. کم کم این موضوع مطرح شد که فعالیت های روابط عمومی از پیکره واحدی تبعیت می کند که جدا کردن بخش های آن و امتیاز دادن به بخشی از این پیکره نمی تواند ملاک مناسبی برای تشخیص کارآمدی و یا عدم کارآمدی روابط عمومی ها باشد.
 اما در عین حال برگزاری جشنواره هایی همچون جشنواره ملی نشریات برای وضعیت فعلی روابط عمومی بسیار ارزشمند است چرا که به این زودی ها نمی توان انتظار تغییر و تحول بنیادی در روابط عمومی هایی را داشت که در بن بست های ساختاری و ذاتی خود گرفتار آمده اند.
 از سوی دیگر، شناسایی نقاط ضعف و قوت، امکان تبادل تجربیات، ارایه الگوهای مناسب و تشویق نیروی انسانی متخصص از دستاوردهای جشنواره های روابط عمومی است.
 رویکرد هفتمین جشنواره ملی انتشارات تمرکز بر تولید محتوا است موضوعی که در جشنواره های پیشین کمتر مورد توجه بوده است.
 البته باید توجه نمود که محتوا می تواند به کارکرد مطلوب و یا کژکارکرد منجر شود. به عنوان نمونه وقتی محتوای نشریات روابط عمومی به سمت معرفی، مأموریت، اهداف و برنامه های سازمان هدف گذاری می شود این محتوا می تواند دارای کارکردهای مطلوب باشد. اما اگر به جای آن، محتوا به سمت تعارفات، تقدیر و تشکرها، عکس مدیران ارشد و مصاحبه ها و اخبار بی محتوای آنها برنامه ریزی شود و در واقع شخصیت محور باشد کارکرد مطلوب فرآیند محوری به کژکارکرد شخصیت محوری تبدیل می شود، همچنین ممکن است تناسبی بین مطالب سرگرم کننده و علمی آموزشی نباشد درصورتی که این نسبت رعایت نشود تاثیر محتوا بر مخاطبان به حداقل می رسد. در بسیاری از نشریات، روابط عمومی ها به دلیل استفاده از مطالب آرشیوی و نه تولیدی و یا اصطلاحاً( مطالب صفحه پرکن) کارکرد مطلوب آموزش این نشریات به کژکارکرد محتوای سطحی و مطالب دم دستی تبدیل می شود.
 دیگر کارکردهای مطلوب مورد انتظار از این نشریات نقش تبیینی، تحقیقی و تحلیلی به صورت واقع گرایانه و بدون جهت گیری است که در بسیاری موارد این نقش ارزنده به کژکارکرد پنهان کاری، توجیه گری و دروغ پردازی تبدیل می شود.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد