شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به نظر می رسد که هیچ مهلتی برای انتشار خبرهای بد وجود ندارد. هنوز هفت هفته بیشتر از گم شدن هواپیمای مالزیایی با 239 نفر مسافر و خدمه نمی گذرد که در چهارمین حادثه هواپیمای MH370 به دلایل فنی پس از پرواز بار دیگر به فرودگاه مبدا بازگشت.
به گزارش گروه ترجمه شارا، به نقل از بیانیه شرکت هواپیمایی، این هواپیما که متعلق به یکی از شرکت های خطوط هوایی فرعی مالزی با نام کرم شب تاب می باشد، در ساعت 06:55 دقیقه این فرودگاه را ترک کرد و پس از 15 دقیقه به دلیل مسائل فنی مجبور به بازگشت به فرودگاه شد.
اگرچه هواپیمایی 64 نفره FY1002/MH9948 و چهار خدمه آن که با حادثه ای در حد فاصل شمال کوتا برو فرود آمدند، اما این حادثه بار دیگر شک و تردید را در استانداردهای نگهداری از خطوط هواپیمایی برانگیخت.
این حادثه تنها چند روز پس از فرود اضطراری پرواز MH192 بنگلور که به سوی فرودگاه کوالالامپور عازم بود، اتفاق افتاد.
در ماه مارس یکی از پرواز های ایرباس A330 خطوط هوایی مالزی در شرایط اضطراری به هنگ کنگ منحرف شد و پس از انحرافی مجدد به دلیل نقص در دستگاه های الکترونیکی به کره جنوبی رفت. این حادثه ضربه شدیدی به تصویر ایمنی پروازهای خطوط هوایی مالزی زد.
در همین حال جستجو برای بقایای پرواز MH370 ادامه دارد. بوئینگ 777 در 8 مارس مفقود شد. محققان بر این باورند که این پرواز چند صد کیلومتر دورتر از سواحل استرالیای غربی در اقیانوس هند سقوط کرده است.
خانواده مسافران و خدمه در انتظار اعلان رسمی برای دریافت گواهی مرگ عزیزان خود هستند و در صورتی که این گواهی صادر شود می تواند پرونده های حقوقی در مقابل شرکت هواپیمایی هموار شود.
مقامات دولت مالزی با بستگان درگذشتگان سانحه دیدار کردند تا در مورد ارائه کمک های مالی به آنها راهکارهای خود را ارائه دهند.
قسمت سهام شرکت هواپیمایی (MAS) مالزی به پایین ترین حد خود در دوازده سال گذشته رسیده است. می بانک در هفته گذشته اعلام کرد که سهام این شرکت پس از سانحه هوایی حدود 16 درصد کاهش یافته است.
منبع:http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=270602:malaysia-airlines-flies-into-turbulence-as-image-public-relations-trouble-mounts&Itemid=2#ixzz2zycG6JSz
|