درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:28   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10138صفحه نخست » ادامه مطلب سهدوشنبه، 1 اردیبهشت 1393 - 12:01
رسانه ها ، حامی سلامت و مروجان خود مراقبتی
نویسنده: حسین عبدالعزیزی - نقش تاثیر گذار رسانه ها در ترویج فرهنگ سلامت بر کسی پوشیده نیست و با قاطعیت می توان اذعان داشت که از رسانه ها می توان به عنوان بهترین حامی سلامت و مروجان خود مراقبتی یاد کرد.
  

رسانه ها ، حامی سلامت  و مروجان خود مراقبتی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، با توجه به اهمیت و ضرورت ترویج رویکرد خود مراقبتی برای پیشگیری اولیه از مهمترین عامل های خطر بیماری­های غیر واگیر، «یک عمر سلامت، با خود مراقبتی» که به عنوان شعار هفته سلامت امسال که از اول تا هفتم اردیبهشت ماه در کشور و به ویژه در استان خوزستان نامگذاری شده اجرایی کرد. ناگفته نماند که مردم می توانند با اصلاح سبک زندگی خود از سلامتشان مراقبت کنند و ضمن مهم دانستن اینکه،شهروندان باید بتوانند در صورت بیمار شدن با انجام اقدام های به موقع از شدّت بیماری و تشدید عارضه های آن بکاهند، که در این راستا آموزش زنان و جوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با این مقدمه کوتاه، نگاهی اجمالی به نقش رسانه ها به عنوان مهمترین حامیان سلامت و بهترین مروجان خود مراقبتی اشاره می کنیم. البته باید گفت که مطابق با سیاست های کلی سلامت، پیشگیری بر درمان تقدم دارد و به همین دلیل در شعار امسال این تقدم لحاظ شد و با تاکید می توان اظهار کرد که جهت گیری کلی نظم و سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مربوط به سلامت مردم، پیشگیری اولویت دارد همچنین نباید از این موضوع غافل شد که برنامه های هفته سلامت کشور و به ویژه استانمان هم  در همین راستا و آنهم با اولویت ها در زمینه های مختلف آموزش خود مراقبتی تنظیم شده است.البته باید گفت که سیاست های دولت تدبیر و امید برای اولویت دادن به نظام سلامت و اختصاص بخشی از درآمد ناشی از اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت، بیانگر اهمیت و جایگاه ارزنده بخش بهداشت و درمان است که در صورت تحقق این امور مهم بار اصلی تامین هزینه های درمان از دوش مردم برداشته و دولت بخش عمده ای از این هزینه ها را متقبل خواهد شد که باعث ارتقای شاخص های بخش سلامت می شود. همچنین باید تاکید کرد سلامت مناسبتی نیست و هفته سلامت فرصتی برای تأکید بیشتر است و با توجه به تعریف صحیح خود مراقبتی که شامل مجموعه فعالیت ها و اقداماتی است که فرد به صورت داوطلبانه، هدفمند و آگاهانه به منظور حفظ، بهبود، ارتقای سلامت خود و اطرافیان انجام می دهد که از سال های گذشته شعار و زمان برگزاری هفته سلامت کشورمان برگرفته از شعار جهانی بوده و امسال با درایت و تدبیر مسوولان و دست اندرکاران مربوطه شعار جهانی تغییر یافت و آن را بومی کردیم زیرا که شعار جهانی که «نیش کوچک،تهدید بزرگ» است در کشور ما تعیین کننده نیست. البته بدون اغراق می توان گفت که سیمای سلامت در کشورمان دگرگون شده و به سمت الگوی تقدم پیشگیری بر درمان می رود، هرچند که به گفته کارشناسان مهمترین بیماری های که باعث بیشترین دلیل مرگ و میر در کشورمان بوده بیماری های قلب و عروق، سوانح و حوادث، فشار خون بالا، دیابت ،رفتارهای آسیب زا نظیر کم تحرکی، استعمال دخانیات و غیره است که با توجه افزایش این بیماری ها، خود مراقبتی بهترین تضمین کننده سلامت در کشور است و ارکان اساسی خود مراقبتی؛ متولیان سلامت، رسانه ها، مدیران و مردم هستند.هرچند که کارشناسان معتقدند خود مراقبتی عملی آگاهانه و شامل دو رکن دانش و مراقبت است و فرد و اطرافیان وی در آن دخیل اند. بی تردید بایدتاکید کرد که استفاده از رسانه ها، همچون صدا و سیما، رسانه های مجازی، خبرگزاری ها، سایت ها، مطبوعات و نشریات بهترین را هکار سیستم بهداشتی برای ترویج خود مراقبتی قلمداد کرد که بهترین ابزار ، فضا، فرصت و استفاده از تمامی امکانات خود را برای افزایش خود مراقبتی قرار می دهند و نقش ویژه و تاثیر گذاری در خصوص ترویج خود مراقبتی تعیین می کنند.

 

کمک به اقتصاد با ترویج خود مراقبتی و ارتقای آموزش بهداشت

با ترویج خود مراقبتی و ارتقای آموزش بهداشت در تمامی زمینه ها اعم از خانواده ها، مدارس، دانشگاه ها و سایر حوزه های دیگر می توان کمک قابل توجهی به اقتصاد کرد.البته اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور ضرورت دارد و با ترویج خود مراقبتی و ارتقاء آموزش بهداشت در سطح عمومی مبالغ عظیمی پول صرفه‌جویی می‌شود و به اقتصاد کشور نیز کمک خواهد شد

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد