درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:43   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1007صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 5 تیر 1391 - 16:21
توسعه یافتگی صنعت روابط عمومی در عصر ارتباطات جدید
امین افقی، کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی - روابط عمومی یک کارکرد مدیریتی است که به ایجاد و حفظ کانال های دو جانبه و درک و همکاریِ میان یک سازمان و مردمی که با آن سر و کار دارند، کمک می کند.
  

روابط عمومی یک کارکرد مدیریتی متمایز است که به ایجاد و حفظ کانال های دو جانبه ارتباطی و درک ،پذیرش و همکاری ِ میان یک سازمان و مردمی که با آن سر و کار دارند، کمک می کند و شامل کارکردهای حل مسئله، آگاه سازی مدیریت از افکار عمومی و پاسخگو بودن به آن ، تعریف و تاکید بر مسئولیت مدیریت در احترام به علائق عمومی است. همچنین روابط عمومی به عنوان یک سیستم هشدار دهنده اولیه در جهت پیش بینی گرایش ها و استفاده از پژوهش و شگردهای ارتباطی که مغایر با اخلاق نباشد، عمل می کند.
 روابط عمومی، در واقع تلفیقی از «هنر» و «علوم اجتماعی» و «مدیریت» است. بنابراین با توجه به تعریف کارکردی که به آن اشاره شد و در نظر گرفتن مولفه های هنر و علوم اجتماعی و مدیریت می توان گفت:« هنر روابط عمومی، مدیریت اقدامات و برنامه ریزی و ارتباط مستمر با موثران حوزه روابط عمومی برای ایجاد و حفظ اعتبار سازمانی، گسترش آن و درک متقابل میان سازمان و مراجعه کنندگان آن است.»
 بنابراین، گاهی برای کسی به عنوان کارگزار روابط عمومی، ساده تر این است که درباره ی « آن چه انجام نمی دهد» توضیح دهد، به این دلیل که حوزه های کاری و فعالیت در حیطه کاری روابط عمومی ها آن چنان گسترده و تابع سازمان و مسائل آن است که نمی توان آن ها را به طور منسجم برشمرد. روابط عمومی متکی بر تخصص و تجربه های مرتبط با بسیاری از حوزه ها است و با دیگر رشته ها همپوشانی دارد و بیش از آن که بخواهد از آن ها فاصله بگیرد، به ادغام در آنها گرایش دارد. این موضوع به لحاظ عملی نقطه قوت روابط عمومی است اما وقتی مسئله توصیف ها و تعریف ها مطرح باشد، به نقطه ضعف تبدیل می شود.
 در نظر بسیاری ارتباط ساده دیده شده است در حالی که در واقع، ارتباط مقوله ای پیچیده است و نه تنها باید به شخصیت فردی فرستنده و گیرنده ،ملزومات هر رسانه و ماهیت عمومی پیام ها توجه کرد، بلکه مواردی چون قدرت تاثیر گذاری مستقیم و غیر مستقیم بر جامعه به عنوان یک کلیت هم مطرح خواهد بود. از منظر روابط عمومی نوین، رسانه ها نقش مهمی را در برنامه های روابط عمومی ایفا می کنند. نقشی که رسانه ها در برنامه های روابط عمومی ایفا می کنند،تدوین «قوانین شغلی» برای کارگزاران این حوزه ، تفکیک میان تکنیک های مورد استفاده برای جلب توجه رسانه ها و ابزار پشتیبانی از این فرآیند ( از جمله کنفرانس خبری)، ارائه الگویی برای رسیدن به پوشش مثبت رسانه ای است.
 و در این بین رسانه های جدید و نقش آنان در روابط عمومی حائز اهمیت هستند. چهار پیشرفت رسانه ای دیجیتال شدن شبکه های رادیویی و تلویزیونی و تلفنی ، پیشرفت های تکنولوژیک فرآیندهای چاپی و طراحی، رشد سایت های کاربر- ساخته مثل وبلاگ ها،انجمن های گفتگو و شبکه های اجتماعی مجازی وجود نسخه های آن لاین و قابل دانلود رسانه های چاپی در قالب فایل های پی دی اف و. پادکست ها در سال های اخیر، باعث افزایش تعداد کانال های ارتباطی موجود برای کارگزاران روابط عمومی شده است.
 اهمیت این پیشرفت ها برای کسانی که خواهان استفاده از رسانه ها از جمله رسانه های آن لاین به عنوان بخشی از فعالیت های برنامه ریزی شده روابط عمومی هستند دو جنبه دارد اول اینکه امکان دسترسی به گروه های خاص تر از مردم به شکل دقیق تر از قبل فراهم می کند، مانند ارسال پیامک برای گروهی خاص با اهداف و مقاصد خاص دوم اینکه مخاطبان رسانه ای ِ طبقه بندی شده، دیگر گیرندگان منفعل پیام ها نخواهند بود، آن ها تنها به دنبال اطلاعاتی که می خواهند می روند و از طریق وبلاگ ها، وب سایت ها یا شبکه های اجتماعی مجازی واکنش های انتقادی نسبت به پیام ها یا انگاره سازی های شرکت یا سازمانی که با آن مخالف هستند را نشان خواهند داد.
 با این حال، گسترش تکنولوژیک اگر چه راه های اطلاع رسانی را ساده تر کرده است اما بروز این تغییرات عمده باعث عدم کنترل کارگزاران روابط عمومی بر پیام است. دیگر نه کارگزاران روابط عمومی و نه رسانه ها نقش دروازه بانی اطلاعات را در حوزه ی عمومی ایفا نمی کنند. عصر « روزنامه نگاری شهروندی» بدان معناست که پیام های شرکت ها یا سازمان ها دیگر بدون چالش پذیرفته نمی شود. کارگزاران روابط عمومی باید با استفاده از بهترین روش ها تمرکز را برای ایجاد روابطی با مخاطبان قدرتمند شده خود قرار دهند و منافع متقابل را تامین کنند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد