درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 11:59   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1005صفحه نخست » دوشنبه، 5 تیر 1391 - 15:50
روابط عمومی ها بازوی اصلی فرهنگ سازی
آرام رشیدی - روابط‌عمومی باید ساختاری پویا داشته باشد و شاید بتوان گفت مهمترین ویژگی همین پویای است.
  

برداشت ها- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- نبود فرهنگ‌سازی یکی از عوامل تاثیر‌گذار در عدم رشد و گسترش صنعت بیمه در ایران است. درواقع فرهنگ‌سازی بستری مناسب از مقولات جدیدی را فراهم می‌کند که مردم آشنایی چندانی با آنها ندارند و این یکی از مهمترین وظایف روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه علاوه بر وظایف روزمره‌شان است که با استفاده از ابزار‌های مناسب می‌توان به اشاعه رفتار و باور‌های جدید میان مردم پرداخت. در این راستا می‌توان اطلاع‌رسانی و تبلیغات را در صنعت بیمه به دو بخش عمده تقسیم کرد؛ بخش نخست اطلاع‌رسانی درخصوص ارتقای سطح آگاهی‌ها و دانش بیمه‌ای جامعه است که هدف از آن، معرفی بیمه و مزایای آن و انواع رشته‌های بیمه‌ای یا خطرات قابل بیمه‌شدن است و بخش دوم اطلاع‌رسانی و تبلیغات مربوط به اقدام‌هایی است که هر یک از شرکت‌های بیمه در جهت معرفی امکانات و محصولات خود به‌عمل می‌آورند. با توجه به اینکه صنعت بیمه در جامعه ما صنعت نوپایی محسوب می‌شود و شاید هنوز به طور کامل در میان مردم جا نیفتاده است، مسئولیت روابط‌عمومی‌ها در معرفی و شناساندن این صنعت و نیز آگاهی بخشی به جامعه در مورد نیاز به صنعت بیمه، مسئولیتی سنگین‌تر است که باید به کمک رسانه‌ها برنامه‌های خاص و پیشنهادهایی ویژه برای ارتقای فرهنگ بیمه در جامعه ما چه از راه آموزش و چه تبلیغات در نظر بگیرند تا روز به روز شاهد پیشرفت این صنعت در جامعه ایران باشیم.

از دیرباز هنگامی که عنوان روابط‌عمومی را به کار گرفته‌ایم به دنبال آن واژه‌هایی چون آیینه تمام نمای یک سازمان و یا چشم و گوش سازمان آمده‌اند اما آیا تا این لحظه اندیشیده‌ایم که این عبارات تا چه حد عینیت یافته‌اند؟ واقعیت این است که در این حوزه امروز نیاز به حرکت‌های واقعی‌تر دیده می‌‌شود تا اینکه صرفا به صورت شعاری بخواهیم بگوییم به روابط‌عمومی اهمیت می‌دهیم و با به‌کارگرفتن واژه‌هایی زیبا بر ضعف‌هایی که در این حوزه وجود دارد سرپوش بگذاریم. اینکه چرا در ایران آن‌طور که شایسته است به روابط‌عمومی پرداخته نمی‌شود دلایل متعددی دارد که هر دلیل را می‌توان در قالب مقاله‌ای تحلیلی مورد بررسی قرار داد اما باید انگشت اتهام را به سمت خودمان در روابط‌عمومی‌ها بگیریم و بگوییم که هرچند ضعف‌های ساختاری بسیاری در سازمان‌ها و رویکرد آنها به روابط‌عمومی وجود دارد اما خود ما هم نباید در این حیطه اینقدر منفعلانه عمل کنیم و برای بهبود این حوزه باید از خودمان شروع کنیم. مدیران روابط‌عمومی بیش از هرچیز باید به جایگاه خود و مسئولیت خطیری که بر عهده شان قرار گرفته واقف باشند و خود را از سطح مدیران دیگر سازمان بالاتر بیاورند. حوزه روابط‌عمومی با ساختار اداری و اغلب منفعل تناسب چندانی ندارد و این عرصه نیازمند کسانیست که فعال و جستجوگرند و باید از قالب یک کارمند صرف خارج شده باشند. حوزه روابط‌عمومی همانند یک محیط آکادمیک هر لحظه پر است از تجربه‌های تازه برای اندوختن که هم می‌توان به راحتی از کنار این تجربه‌ها گذر کرد و هم می‌توان از آنها ابزاری ساخت برای ارتقای جایگاه خود در سازمان.

از سویی دیگر روابط‌عمومی باید ساختاری پویا و غیرمنفعل داشته باشد و شاید بتوان گفت مهمترین ویژگی همین پویاییست چراکه در یک محیط پویا ایده‌ها جنبه عملیاتی به خود می‌گیرند. همچنین بررسی فضای حاکم بر رسانه‌ها و نحوه انتقال اخبار اهمیت فراوانی دارد.

بدون شک طی سال‌های اخیر به کارگیری نیروهای مجرب و تحصیل کرده در مدیریت‌های روابط‌عمومی سازمان‌ها و نهادها این حوزه را از حالتی تزیینی در چارچوب چارت‌های سازمانی خارج کرده و اهمیت آن به صورت فزاینده‌ای مورد توجه قرار گرفته؛ اما با این‌حال همچنان فاصله زیادی میان آنچه در حیطه روابط‌عمومی ایران حاکم است با استانداردهای جهانی آن وجود دارد که امیدواریم با افزایش درکی که از ضرورت و ماهیت روابط‌عمومی‌ها به دست می‌آید این حرکت سرعت بیشتری به خود بگیرد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد