درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 03:36   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

کم بازده‌ترین کشور جهان

  کم بازده‌ترین کشور جهان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کم بازده‌ترین کشور جهان
  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد
  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است
  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی
  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور
  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟
  کاهش توهم هوش مصنوعی
  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10047صفحه نخست » چهارشنبه، 27 فروردین 1393 - 06:50
چگونه هنگام تصمیم‌گیری بر احساسات غلبه کنیم؟
وقتی می‌خواهید تصمیم بزرگی اتخاذ کنید، در صدر جایگاهی قرار می‌گیرید که به شدت احساس تنهایی می‌کنید.
  

چگونه هنگام تصمیم‌گیری بر احساسات غلبه کنیم؟

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، وقتی می‌خواهید تصمیم بزرگی اتخاذ کنید، در صدر جایگاهی قرار می‌گیرید که به شدت احساس تنهایی می‌کنید.

اما به‌عنوان رهبر یک بنگاه، تنها تصمیم گرفتن شرایط را سخت‌تر می‌کند. فشارهای موجود، خیلی زود به ترس تبدیل می‌شود و تحت تاثیر احساسات نمی‌توانید تصمیم واضحی بر اساس واقعیت‌ها بگیرید

فریک ورمولن، نویسنده و استادیار مدرسه کسب‌وکار لندن، می‌گوید: این طبیعی است که رهبران کسب‌وکار تصمیمات بدی بگیرند و بیشتر اوقات احساسات بر آنها غلبه می‌کند

او در این باره می‌گوید: «چه در مورد انتخاب‌های شخصی و چه تصمیم‌های استراتژیک کسب‌وکار، احساسات بر تصمیم‌های شما اثر می‌گذارد. به هر حال، مدیران هم انسان هستند و انتخاب‌های استراتژیک به‌دلیل اهمیتی که دارند، با استرس و ابهام همراه است. بنابراین، افراد هنگام این تصمیم‌گیر‌ی‌ها ناخودآگاه به صدای قلبشان گوش می‌دهند.» او سه نکته را معرفی کرده که بر اساس آن می‌توانید بر احساسات هنگام تصمیم‌گیری غلبه کنید.

قوانین تصمیم‌گیری خودتان را ایجاد کنید

پیشنهاد ورمولن این است که مجموعه قوانین واضح و بی‌طرفانه‌ای برای تصمیم‌گیری‌های آینده بنویسید. او داستان شرکت اینتل را مثال می‌زند که وقتی فقط بر تولید تراشه‌های حافظه متمرکز بود، مدیران شرکت «قانون تخصیص ظرفیت تولید» را ایجاد کردند تا در آینده در مورد اینکه کدام محصول در بخش تولید اولویت می‌گیرد، تصمیم‌ درست اتخاذ کنند. وقتی تراشه‌ها شروع به ضرردهی کردند، گوردون مور، از موسسان شرکت که تراشه‌ها را اولین محصول شرکت می‌دانستند و تعلق‌خاطر احساسی به آن داشتند، با قطع تولید آن مخالفت کرد. اما بر اساس قوانینی که تعیین شده بود، مدیران شرکت به این نتیجه رسیده بودند که کارخانه باید بر «ریزپردازنده‌ها» متمرکز شود. این انتخاب استراتژیک و غلبه بر احساسات، باعث نجات کارخانه قبل از بروز مشکلی حاد شد

تنها تصمیم نگیرید

ورمولن مدیران را به «بهره‌برداری از خرد نیروهای داخلی شرکت» تشویق می‌کند. تونی کوهن، مدیرعامل سابق شرکت رسانه‌ای «فریمنتل مدیا» که برنامه‌های معروف تلویزیونی تولید می‌کند، می‌گوید هیچ گاه در مورد اینکه شرکت باید بر کدام برنامه جدید سرمایه‌گذاری کند، تنها تصمیم نمی‌گیرد. او سیستمی داشت که نظر مدیران ارشد شرکت‌ را در سراسر دنیا جمع می‌کرد و به صورت اتوماتیک روی برنامه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌شد که اکثریت آنها پسندیده‌اند

از رویکرد «در گردان» استفاده کنید

رویکرد «در گردان» تکنیکی است که بر استفاده از یک چشم‌انداز خارجی تاکید دارد. مدیر بخش مهندسی شرکت اینتل در آن شرایط از گوردون مور پرسیده بود که اگر تیم مدیریتی جدیدی وارد شرکت شود، در این باره چه تصمیمی می‌گیرد؟ پاسخ مور مشخص بود: «تولید تراشه‌ها را متوقف می‌کند و محصول دیگری تولید می‌کند.» 

بنابراین، استفاده از چشم‌انداز شخص سوم، شما را در جایگاه بی‌طرفانه‌ای برای قضاوت قرار می‌دهد و بر اساس حقایق و پیش‌بینی عواقب می‌توانید تصمیم درستی بگیرید.

 منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۱۷۵

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا


  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  کم بازده‌ترین کشور جهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد