درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:42   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10002صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 26 فروردین 1401 - 08:47
روابط عمومی؛ مدیریت پدیداری سازمان
عادل میرشاهی - روابط عمومی می خواهد اطمینان حاصل کند که سازمان در کجا دیده می شود؟ چگونه دیده می شود؟ ضمن اینکه می داند چرا دیده می شود؟ این دیده شدن یک مشاهده در زمان خاص نیست بلکه یک فرآیند مستمر است. روابط عمومی باید به طور مستمر در جریان دیده شدن قرار گیرد اما چگونه؟
  

روابط عمومی؛ مدیریت پدیداری سازمان

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| یکی از واژه های تخصصی روابط عمومی که به نوعی وظیفه اصلی روابط عمومی نیز می باشد، واژه «پدیداری» است که معادل «Visibility» است.

اگر روابط عمومی را «آینه تمام نمای سازمان» بدانیم که می خواهد روابط میان اعضای سازمان، روابط میان سازمان و مردم و روابط میان سازمان را با سازمان های دیگر و رسانه ها را شکل دهد؛ روابط عمومی در واقع مدیریت پدیداری سازمان را بر عهده دارد.

آیا دیده می شوید؟

روابط عمومی می خواهد اطمینان حاصل کند که سازمان در کجا دیده می شود؟ چگونه دیده می شود؟ ضمن اینکه می داند چرا دیده می شود؟ این دیده شدن یک مشاهده در زمان خاص نیست بلکه یک فرآیند مستمر است. روابط عمومی باید به طور مستمر در جریان دیده شدن قرار گیرد اما چگونه؟

ابزارهای مورد استفاده برای ارزیابی پدیداری

مهمترین ابزار روابط عمومی برای ارزیابی پدیداری، پیمایش و افکارسنجی است. سازمان هایی که روابط عمومی شان تنها فعالیت های اجرایی می دهند و پس از اجرای برنامه های شان آن را به محک آزمون نمی سنجند و یا اثرسنجی نمی کنند، نمی توانند گزارش کاملی از شرایط سازمان در افکار عمومی ارائه دهند. در واقع این نحوه روابط عمومی بسیار ابتدایی و کور است.

پدیداری در فضای وب

پدیداری در فضای وب با استفاده از ابزارهای سئو انجام می شود که در اینترنت به طور فراوان و رایگان وجود دارند. این حوزه از روابط عمومی که در مارس 2012 برای اولین  رونمایی شد، به سئو پی آر شناخته می شود و شامل روش هایی می شود که می توانید به واسطه آن نحوه مشاهده خودتان را در انظار عمومی به وسیله نرم افزارهایی استخراج کنید.

عدم پدیداری و روابط عمومی

گاهی اوقات نیز نباید دیده شد. این وظیفه روابط عمومی است که در برخی زمان ها با چراغ خاموش حرکت کند و هیچ اثری از خود باقی نگذارد. فکر کنید که ثابت شود یکی از محصولات شرکت شما اثر نامطلوبی بر محیط زیست دارد. آنگاه در خبری نام شرکت شما در کنار شرکت های رقیب قرار بگیرد و به عنوان شرکت هایی که ناقض یک سری قوانین زیست محیطی معرفی شوید. آیا می شود نام شما در آن فهرست قرار نگیرد؟ برای این کار چه باید کرد؟ اینجاست که وظیفه روابط عمومی ارتباط با رسانه ها برای عدم پوشش خبری از شما و خاموش کردن چراغ های اطلاع رسانی تا اطلاع ثانوی است. در واقع شما باید در آنجا یا دیده نشوید و یا بخش مورد نظر کارخانه را تعطیل کرده و بازگشایی آن را منوط به بهینه سازی شرکت کنید.

پدیداری یا عدم پدیداری در رویدادهای سیاسی

سیاست یکی از عرصه هایی است که گاهی اوقات با صنعت و تجارت در هم آمیخته می شود. گاهی اوقات بازاریان یا اصناف برای انتخابات از حزب و دسته خاصی طرفداری می کنند تا در صورت پذیرفته شدن کاندیدای آن حزب در مجلس یا ریاست جمهوری بتوانند از نتیجه فعالیت شان به نفع کسب و کارشان استفاده کنند. متاسفانه سیاست هرگز تضمین شده نیست و روابط عمومی باید قبل از هر اقدامی به این مساله کاملا توجه کند. گاهی این وابستگی و نشان دادن آن می تواند برای یک سازمان و شرکت دردسرساز باشد.

بنابراین چنانچه سازمان یا شرکتی می خواهد در فعالیت های سیاسی حمایتی را از حزب یا شخصی انجام دهد، روابط عمومی باید پدیداری برند سازمان را به طور کامل مدیریت کند. بدین معنا که در بسیاری از موارد نباید دیده شوید و حتی گاهی باید کاملا در پشت پرده فعالیت های خودتان را انجام دهید.

ابزارهای پدیداری

روابط عمومی برای ایجاد پدیداری برای سازمان از ابزارهایی استفاده می کند. ابزارهایی از قبیل: مطبوعات، صدا و سیما، ماهواره و اینترنت می توانند با توجه به نوع مخاطب روابط عمومی مورد استفاده قرار گیرند. روابط عمومی پیش از مدیریت پدیداری باید مخاطب شناسی خوبی انجام داده باشد یعنی ضمن شناخت مخاطبان از نیازها و سائق های درونی شان با خبر باشد تا با توجه به این داده ها بتواند بهترین کانال ارتباطی را برای برقراری ارتباط با آنها پیدا کند.

نتیجه گیری

روابط عمومی باید بداند کجا دیده شود، چگونه دیده شود، کجا دیده نشود، چرا دیده می شود یا نمی شود.

با این دانایی می تواند در شرایط خاصی کاملا از نظرها پنهان شود. همچنین با دانش در مورد این موارد علاوه بر اینکه از یک سری عواقب ناشی از پدیداری جلوگیری می کند، می تواند باعث شود که کانال های ارتباطی به جا و به موقع مورد استفاده قرار گیرند و اغلب این کار باعث صرفه جویی در فعالیت های روابط عمومی می شود.

 

نویسنده: عادل میرشاهی

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد