شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| دورتی کرینشاو- همه رشته ها قوانین و قواعد نانوشته ای دارند که متخصصان آنها را می دانند و تا حد زیادی در زندگی حرفه ای خود از آن تبعیت می کنند؛ حرفه روابط عمومی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما تنها میزان کمی از کارهایی که انجام می دهیم سفید یا سیاه است. زمان هایی هستند که شما فقط نیاز دارید که قوانین روابط عمومی را بشکنید؛ حداقل وقتی که به جنبه هایی از روابط عمومی بر می خورید که در خصوص روابط رسانه ای می باشد، دوست دارید قانون شکنی کنید. در این نوشتار من فهرستی از این موارد تهیه کرده ام.
قوانین روابط عمومی و روابط رسانه ای که شما ممکن است بخواهید آنها را بشکنید
قانون 1: هرگز نگویید: «نظر ندهید.»
قانون 2: رسانه های را اذیت نکنید، مگر اینکه خبری دارید.
قانون 3: برای بدست آوردن پوشش خبری، محصول شما بایستی منحصر به فرد باشد.
قانون 5: آموزش رسانه ای مشتریان. معمولا نیاز نیست که یک بلندگوی خسته کننده یا صفحات تو درتوی یک مصاحبه بزرگ آماده کنید، چراکه با این کار امکان یک تعامل تجاری را که می تواند شانس هایی را برای مصاحبه های آینده به دست دهد را از میان می برید.
قانون 6: کارگزار روابط عمومی بایستی در پس زمینه باقی بماند. این یکی از حیله های معمولی است زیرا می تواند برای کارگزار روابط عمومی کشنده باشد و یا یک مشتری را تحت شعاع قرار دهد، و بسیاری افراد ضمن آن راحت تر در پشت صحنه می ایستند. اما هنوز چند متخصص روابط عمومی و ارتباطات هستند که نقش فعالی در مصاحبه مشتری بازی می کنند، و در مقابل دیدگان افراد نیستند. این به ویژه برای کمپین های حمایتی که در آن اطلاعات گمراه کننده زیادی وجود دارد، حیاتی است و نظرات و نتیجه گیری ها را به شدت مورد بحث قرار می دهد.
قانون 7: هنگامی که شک دارید، یک کنفرانس مطبوعاتی راه بیاندازید. من هیچ چیز در مورد متخصصان روابط عمومی که عمیقا به این مورد اعتقاد دارند نمی دانم. اما برخی از مشتریان فکر می کنند یک محصول یا خدمت جدید ارائه شده مستحق معرفی مختصر مطبوعاتی است و اینکه رسانه ها این کار را اجرا می کنند. احتمالش هم وجود دارد که آنها آن را پوشش ندهند، و به طور معمول آنطوری که مشتری می خواهد انجام نمی شود. رویکرد استراتژیک به رسانه ها می گوید که نه بار از ده بار ضربه می زند.
منبع: http://www.business2community.com/public-relations/break-media-relations-pr-rules-0832626#trMwCVdgGXcZCJcu.99
|