درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 01:30   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9895صفحه نخست » سه شنبه، 19 فروردین 1393 - 18:09
اهمیت روابط عمومی در آموزش و پرورش
امیر عباس میرزاخانی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی، منافع سازمان از یک سو و از طرف دیگر منافع مخاطبانش (فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان) را در هم ادغام می‌کند و در پرتو توسعه پایدار، جامعه فرهنگیان را تکامل می‌بخشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی، منافع سازمان از یک سو و از طرف دیگر منافع مخاطبانش (فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان) را در هم ادغام می‌کند و در پرتو توسعه پایدار، جامعه فرهنگیان را تکامل می‌بخشد. واقعیت این است که در عصر جدید منافع هر دو طرف در فضایی آزاد و در پرتو برنامه‌ها امکان ارائه خدمات و تشویق فرهنگیان به ایفای نقش اصلی‌شان در جامعه می‌شود. این شرایط به معنای شکل‌گیری مسئولیت اجتماعی مشترک بر اساس تکوین روابط عمومی پویا در ساختار آموزش و پرورش خواهد بود.در یک ساختار منسجم و حرفه‌ای نقش روابط عمومی، پاسخگویی به نیازهای زمانه با بخش‌های مختلف آموزش و پرورش در قبال آگاهی به جامعه فرهنگیان و مردم است و به آن وجهی قانونمند و تشکیلاتی می‌دهد. به عبارت دیگر در عصر جدید حرفه روابط عمومی به عنوان یکی از وظایف مدیریت کلان در آموزش و پرورش ماموریت دارد تا پیام های گوناگون و بازخوردهای مختلف را طبقه‌بندی و تفسیر کرده و رابط گروه‌ها، تشکل‌ها و زبان‌های مختلف شود تا بدین‌ترتیب براساس تعامل تفاهم‌آمیز با گروه‌های مختلف در فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان به سوی توسعه پایدار اجتماعی‌گذار کند.


هدایت و ارزیابی برنامه‌های اجرایی و ارتباطی برای دستیابی به تفاهم گروه‌های تاثیرگذار و تحقق اهداف سازمانی یکی از وظایف روابط عمومی است. اجرای برنامه‌های وزارتخانه و سیاستگذاری‌های کلان اعم از تعیین هدف‌ها، برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، بودجه‌بندی، استخدام و آموزش کارکنان اداری و آموزشی، تهیه سایر تجهیزات و اداره منابع مورد نیاز برای اجرای تمامی این برنامه‌ها همگی در گرو مشورت‌پذیری، دخالت گرایش‌های مختلف و به رسمیت شناختن آنها در فرآیند تصمیم‌گیری در امور است.


با این وجود باید جایگاه روابط عمومی در آموزش را از یک بنگاه صرفا خبر پراکنی و صرفا مطبوعاتی و پخش آگهی ارتقاء داده و آن را به مثابه یک واحد عملیاتی سازمانی قدرتمند که برخلاف کالا فاقد تجلی عینی است برسانیم که نتیجه عملیاتش بر متغیرهای ذهنی مخاطبانش رنگ و تاثیر می‌گذارد. با توجه به تعدد کانال‌ها و شیوه‌های اطلاع‌رسانی در جامعه روابط عمومی در آموزش و پرورش باید برای مخاطبانش خوراک فکری و فرهنگی را در قالب وعده‌ها و افزارهایی فراهم کند که حاوی انتظارات واقع بینانه بوده و باید قید احتیاط، مشروط و یا تعدیل برنامه‌ها باشد. به عبارت دیگر در نگاه امروزی کار کرد روابط عمومی باید در جهت جلب مشارکت عمومی صاحبان فکر و اندیشه در راستای پیشبرد برنامه‌ها و نظارت موثر و پایدار آنها در عملکرد دستگاه و پیگیری امور باشد که رسیدن به این مهم در دولتی که مزین به نام «دولت تدبیر و امید» است نیاز به عزم تمام نیروهای موجود در آموزش و پرورش از یک سو و تدبیر و درایت مسئولان عالی وزارتخانه دارد.
منبع: روزنامه رسالت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد