درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 02:31   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9709صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 7 فروردین 1393 - 19:05
روابط عمومی، جامعه و اخلاق حرفه ای
واژه روابط عمومی هر چند به لحاظ مفهومی گستره وسیعی از ارتباطات انسانی را شامل می شود، اما معنای اصطلاحی رایج آن در عرف مدیریت، عمدتا به روابط افراد با محیط با میانجی گری سازمان های رسمی و موقعیت های تعریف شده و با وساطت رسانه های جمعی محدود شده است. توصیه های اخلاقی عام مستفاد از منابع دینی، اگر چه عمدتا به معنای اول روابط عمومی راجع است، اما با اندکی جرح و تعدیل در تلقی دوم آن نیز جاری و ساری خواهند بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- زندگی اجتماعی نیازها و اقتضائاتی دارد که برای تامین و نهادینه کردن آن، سازمان ها و موسساتی در پهنه جامعه اعلان موجودیت کرده و هر یک به تناسب به مجموعه ای از ضرورت های کارکردی تعریف شده، به صورت مستقیم و غیر مستقیم پاسخ می گویند.

 

از منظر سیستمی، هر سازمان به صورتی اجتناب ناپذیر در طیفی از ارتباطات درونی و بیرونی درگیر خواهد بود. ارتباطات و کنش های سازمانی نیز همچون سایر سنخ های کنشی از قواعد رفتاری و معیارهای هنجاری متناسب و پذیرفته شده ای تبعیت می کند که در هر جامعه با محوریت الگویی گفتمان غالب فرهنگی و نظام ارزشی پذیرفته شده و سایر شالوده ها و بنیادهای مرجع، استنباط و به صورت مجموعه ایی از دستورالعمل ها، قواعد، آیین نامه ها و شیوه نامه های هدایت گر رفتار، متضمن بایسته ها و نابایسته های عملی به صورت مدون و نامدون در اختیار کنش گران قرار می گیرد.

 

در هر سازمان معمولا واحدی تحت عنوان روابط عمومی یا اسامی مشابه، با بهره گیری از فناروی های رسانه ای، متعهد به سامان دهی و مدیریت چرخه های ارتباطی درونی و بیرونی سازمان طراحی شده است. با توجه به تنوع و تکثر سازمان های اجتماعی و پوشش دهی عام به ساحت های مختلف زندگی اجتماعی، روابط عمومی تقریبا گسترده ترین و رسمی ترین نوع ارتباطات اجتماعی در جامعه شهری مدرن است و هرکس بسته به موقعیت اجتماعی وگستره ارتباطات و تعاملات سازمانی، روزانه، خواسته یا ناخواسته در انواعی از این نوع روابط، درگیر خواهد بود.

 

گروه ها و سازمان های غیر رسمی یا فاقد استحکام و اتقان سازمانی نیز هر چند به اقتضای موقعیت ساختاری و ضرورت کارکردی، روابط عمومی اجتناب ناپذیری با محیط و دریافت کنندگان پیام ها و خدمات خود دارند، اما به دلیل بافت سنتی، تنوع الگویی، ضعف ضابطه مندی سازمانی، کمیت معدود اعضاء، غلظت روابط عاطفی، محدودیت حوزه عمل، کیفی بودن کارکردها، بی واسطه بودن غالب ارتباطات؛ کمتر در معرض مداقه ها و کنکاش های پژوهشی علم ارتباطات و حوزه مطالعاتی «روابط عمومی» قرار گرفته است.

 

لازم به ذکر است که واژه روابط عمومی هر چند به لحاظ مفهومی گستره وسیعی از ارتباطات انسانی را شامل می شود، اما معنای اصطلاحی رایج آن در عرف مدیریت، عمدتا به روابط افراد با محیط با میانجی گری سازمان های رسمی و موقعیت های تعریف شده و با وساطت رسانه های جمعی محدود شده است. توصیه های اخلاقی عام مستفاد از منابع دینی، اگر چه عمدتا به معنای اول روابط عمومی راجع است، اما با اندکی جرح و تعدیل در تلقی دوم آن نیز جاری و ساری خواهند بود.
 

دانش آموخته حوزه علمیه و عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد