درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 01:46   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 905صفحه نخست » جهان روابط عمومیدوشنبه، 22 خرداد 1391 - 05:08
انتخابات ریاست جمهوری فرانسه: روابط‌عمومی و رسانه اجتماعی
تمایل توئیتر و فیس‌بوک به تمرکز بر روی خطاهاست بی آن که واقعا به موضوعی بپردازند، تیم روابط‌عمومی این ابزار برای نقد کردن جناح مقابل استفاده کردند
  

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه: روابط‌عمومی و رسانه اجتماعی چگونه به کارزار شکل ‌دادند
الین دوبوک
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- کارزار انتخابات 2012 میان نامزد محافظه‌کاران نیکولاس سارکوزی و فرانسوا اولاند سوسیالیست بیش از دوره های قبل پرجنب‌وجوش‌ بود.
این موضوع به خودی خود تازگی ندارد اما تغییر شگرفی در نحوه برپایی کارزار انتخاباتی نامزدها به وجود آمده است چرا که امروز آن‌ها از رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند.
دیگر نمی‌توان فیس‌بوک و توئیتر را به عنوان ابزارهای ارتباطات در حوزه سیاست فرانسه نادیده گرفت در حالی که در انتخابات 2007 سخنی از رسانه اجتماعی نبود.
امسال، تمامی نامزدها به وضوح از ارتباطات دیجیتال به عنوان مولفه کلیدی کارزارهای خود استفاده کردند. نیکولاس سارکوزی و فرانسوا اولاند به تنهایی 2 میلیون یورو در حوزه دیجیتال هزینه کردند.
صحبت از فیس‌بوک و توئیتر در رسانه‌ سنتی نیز بسیار معمول شده است. هر دو به دلیل سرعتی که در انتشار عقاید و احساسات عموم دارند به منابع باارزش (و غیرقابل اجتناب) تبدیل شده‌اند. اخبار گردهمایی‌های انتخاباتی به صورت لحظه به لحظه در توئیتر منتشر می‌شود و خطاهای روابط‌عمومی ظرف چند ثانیه افشا می‌شود. تمام این‌ها به رسانه و مردم امکان می‌دهد تا جریانات انتخاباتی را دنبال کنند.
بنابراین آیا این اشتیاق ناگهانی برای رسانه اجتماعی نشان‌دهنده آشتی مردم فرانسه با سیاست است؟
خب،‌ می‌توان گفت آری و نه.
تمایل توئیتر و فیس‌بوک به تمرکز بر روی خطاهاست بی آن که واقعا به موضوعی بپردازند، تیم روابط‌عمومی هر دو نامزد از این ابزار برای نقد کردن جناح مقابل استفاده کردند بدون آن که به قلب مسأله وارد شوند. برنامه‌ای مانند «لوپتی ژورنال» در کانال پلاس نیز به بیشتر به تفاوت‌ها و تعارضات دو گروه ‌پرداخت و کاری به برنامه کار سیاسی آن‌ها نداشت. زمانی که فرانسوا بایرو ، نامزد میانه‌رو، از طرفداران خود خواست تا تنها محصولات ساخت فرانسه را استفاده کنند، از یک رالی اُدی کنار گذاشته شد.
مردم همچنین نسبت به گذشته با آزادی بسیار بیشتری درباره سیاست نظر دادند. در حدود یک دهه پیش،‌ کارزار انتخاباتی هر نامزد به یک پوستر و شعار تبلیغاتی محدود می‌شد. امروز،‌ روابط‌عمومی تا جایی پیش رفته است که مشاوران یک نامزد خود به سخنگو تبدیل شده‌اند، مانند تیری سوسز ، مشاور سارکوزی.
بنابراین، انتخابات ریاست جمهوری به این شیوه اجرا شد؛ از طریق کارزارهای ارتباطی که نشان از کمبود دانش و تجربه در مهار رسانه اجتماعی برای ترویج عوامل اساسی یک کارزار سیاسی دارد. در نتیجه، اصلاحات،‌ عقاید، برنامه‌های زمانی کارزارها و میزان بودجه دیگر یک اولویت به نظر نمی‌رسند. آن‌ها نیز مانند بقیه به یک ابزار کارزار تبدیل شده‌اند.

 

[1] Aline Dubucq
[2] Nicolas Sarkozy
[3] Francois Hollande
[4] Francois Bayrou
[5] Audi
[6] Thierry Saussez
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد