درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 22:34   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 905صفحه نخست » جهان روابط عمومیدوشنبه، 22 خرداد 1391 - 05:44
انتخابات ریاست جمهوری فرانسه: روابط‌عمومی و رسانه اجتماعی
تمایل توئیتر و فیس‌بوک به تمرکز بر روی خطاهاست بی آن که واقعا به موضوعی بپردازند، تیم روابط‌عمومی این ابزار برای نقد کردن جناح مقابل استفاده کردند
  

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه: روابط‌عمومی و رسانه اجتماعی چگونه به کارزار شکل ‌دادند
الین دوبوک
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- کارزار انتخابات 2012 میان نامزد محافظه‌کاران نیکولاس سارکوزی و فرانسوا اولاند سوسیالیست بیش از دوره های قبل پرجنب‌وجوش‌ بود.
این موضوع به خودی خود تازگی ندارد اما تغییر شگرفی در نحوه برپایی کارزار انتخاباتی نامزدها به وجود آمده است چرا که امروز آن‌ها از رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند.
دیگر نمی‌توان فیس‌بوک و توئیتر را به عنوان ابزارهای ارتباطات در حوزه سیاست فرانسه نادیده گرفت در حالی که در انتخابات 2007 سخنی از رسانه اجتماعی نبود.
امسال، تمامی نامزدها به وضوح از ارتباطات دیجیتال به عنوان مولفه کلیدی کارزارهای خود استفاده کردند. نیکولاس سارکوزی و فرانسوا اولاند به تنهایی 2 میلیون یورو در حوزه دیجیتال هزینه کردند.
صحبت از فیس‌بوک و توئیتر در رسانه‌ سنتی نیز بسیار معمول شده است. هر دو به دلیل سرعتی که در انتشار عقاید و احساسات عموم دارند به منابع باارزش (و غیرقابل اجتناب) تبدیل شده‌اند. اخبار گردهمایی‌های انتخاباتی به صورت لحظه به لحظه در توئیتر منتشر می‌شود و خطاهای روابط‌عمومی ظرف چند ثانیه افشا می‌شود. تمام این‌ها به رسانه و مردم امکان می‌دهد تا جریانات انتخاباتی را دنبال کنند.
بنابراین آیا این اشتیاق ناگهانی برای رسانه اجتماعی نشان‌دهنده آشتی مردم فرانسه با سیاست است؟
خب،‌ می‌توان گفت آری و نه.
تمایل توئیتر و فیس‌بوک به تمرکز بر روی خطاهاست بی آن که واقعا به موضوعی بپردازند، تیم روابط‌عمومی هر دو نامزد از این ابزار برای نقد کردن جناح مقابل استفاده کردند بدون آن که به قلب مسأله وارد شوند. برنامه‌ای مانند «لوپتی ژورنال» در کانال پلاس نیز به بیشتر به تفاوت‌ها و تعارضات دو گروه ‌پرداخت و کاری به برنامه کار سیاسی آن‌ها نداشت. زمانی که فرانسوا بایرو ، نامزد میانه‌رو، از طرفداران خود خواست تا تنها محصولات ساخت فرانسه را استفاده کنند، از یک رالی اُدی کنار گذاشته شد.
مردم همچنین نسبت به گذشته با آزادی بسیار بیشتری درباره سیاست نظر دادند. در حدود یک دهه پیش،‌ کارزار انتخاباتی هر نامزد به یک پوستر و شعار تبلیغاتی محدود می‌شد. امروز،‌ روابط‌عمومی تا جایی پیش رفته است که مشاوران یک نامزد خود به سخنگو تبدیل شده‌اند، مانند تیری سوسز ، مشاور سارکوزی.
بنابراین، انتخابات ریاست جمهوری به این شیوه اجرا شد؛ از طریق کارزارهای ارتباطی که نشان از کمبود دانش و تجربه در مهار رسانه اجتماعی برای ترویج عوامل اساسی یک کارزار سیاسی دارد. در نتیجه، اصلاحات،‌ عقاید، برنامه‌های زمانی کارزارها و میزان بودجه دیگر یک اولویت به نظر نمی‌رسند. آن‌ها نیز مانند بقیه به یک ابزار کارزار تبدیل شده‌اند.

 

[1] Aline Dubucq
[2] Nicolas Sarkozy
[3] Francois Hollande
[4] Francois Bayrou
[5] Audi
[6] Thierry Saussez
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد