درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 03:44   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9042صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 26 بهمن 1392 - 12:02
روابط عمومی یکپارچه؛ نیازمند همگامی است
دکتر محمد مهدی مظاهری - زمانی که موضوع روابط عمومی یکپارچه مطرح می شود، جلب مشارکت کارکنان واحدها و بخش های مختلف مجموعه روابط عمومی در فرآیند تصمیم گیری بسیار حساس و سرنوشت ساز است. زیرا قرار است با همکاری و مشارکت تمامی بخش های روابط عمومی به سوی هدفی واحد حرکت کنیم.
  

دکتر محمد مهدی مظاهری
رئیس دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تصمیم گیری و برنامه ریزی را می توان نخستین گام برای اجرای فنون و تکنیک های روابط عمومی قلمداد کرد. فرقی نمی کند که از کدام شیوه مدیریتی استفاده کنیم بلکه آن چه که حایز اهمیت است اعتقاد و باور به اصل فرآیند تصمیم گیری است. در حقیقت بدون تصمیم گیری، مدیریتی وجود ندارد.


برخی از صاحبنظران، مدیریت را علم و هنر اتخاذ تصمیم گیری منطقی، به موقع، قاطع و اثربخش برای نیل به اهداف سازمان از طریق بکارگیری منابع و امکانات مناسب دانسته اند. فرآیندی که ترسیم کننده شیوه تصمیم گیری، اهداف تصمیم گیری و نتایج آن است. اصولا فرآیند تصمیم گیری بخشی از فرآیند حل مسئله در یک روابط عمومی و سازمان تلقی می شود. زمانی که موضوع روابط عمومی یکپارچه مطرح می شود، جلب مشارکت کارکنان واحدها و بخش های مختلف مجموعه روابط عمومی در فرآیند تصمیم گیری بسیار حساس و سرنوشت ساز است. زیرا قرار است با همکاری و مشارکت تمامی بخش های روابط عمومی به سوی هدفی واحد حرکت کنیم.


روابط عمومی، یک حرکت انسانی برای گسترش میان سازمان و جامعه است که محورهای اصلی آن «چگونگی ارتباط» و «نتایج ارتباط» است. چنانچه این محورها مکمل یکدیگر و در راستای تقویت یکدیگر باشند، می توانند حوزه روابط عمومی را از منظر یکپارچه بودن در سطح متعالی آشکار سازند. همپوشانی متناسب عوامل اجرایی با یکدیگر، همگرایی مدیریت سازمانی، ارتباطات مردمی و رسانه ای را به همراه دارد.


فارغ از تمامی تعاریف ارایه شده از سوی صاحب نظران و اندیشمندان این حوزه، آن چه را که باید به خاطر داشت این است که برای ترسیم سیمای واقعی یک روابط عمومی یکپارچه که مبتنی بر مشارکت، هماهنگی میان اجزا و سایر عوامل اجرایی است، گام نخست یعنی تصمیم گیری را با حضور و مشارکت فعالانه تمامی دست اندرکاران و کارگزاران نهاد روابط عمومی سازمان باید برداشت چرا که تحقق روابط عمومی یکپارچه بیش از هر چیز نیازمند همگامی است و در این راستا می توان با اتخاذ شیوه مدیریت مشارکتی بر اهمیت و ارتقا بخشی به جایگاه فرد فرد عناصر حاضر در روابط عمومی صحه گذاشت و ایمان و باور و اعتماد به نفس ایشان را به گونه ای تقویت ساخت که متضمن و دربرگیرنده پایانی موفقیت آمیز برای روابط عمومی یکپارچه و در نتیجه مردم و شهروندان باشد.


مدیریت «روابط عمومی یکپارچه» چیزی نیست جز هماهنگی کامل همه اجزای روابط عمومی به اندازه، به موقع و صحیح مانند یک ارکستر سمفونیک که مدیر روابط عمومی نقش رهبر این ارکستر را بازی می کند. هر چه هماهنگی اجزاء، علمی تر و حرفه ای تر باشد حصول به اهداف سازمانی و همنوایی در ارسال و دریافت پیام ها آسانتر و قابل وصول تر خواهد شد و این همان چیزی است که ما به آن «روابط عمومی یکپارچه»می گوییم.


امید است دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی که با موضوع روابط عمومی یکپارچه برگزار می شود بتواند با ایجاد بسترهای مناسب به پویایی حرفه روابط عمومی در ایران کمک نماید.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد