درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 06:50   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9042صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 26 بهمن 1392 - 12:02
روابط عمومی یکپارچه؛ نیازمند همگامی است
دکتر محمد مهدی مظاهری - زمانی که موضوع روابط عمومی یکپارچه مطرح می شود، جلب مشارکت کارکنان واحدها و بخش های مختلف مجموعه روابط عمومی در فرآیند تصمیم گیری بسیار حساس و سرنوشت ساز است. زیرا قرار است با همکاری و مشارکت تمامی بخش های روابط عمومی به سوی هدفی واحد حرکت کنیم.
  

دکتر محمد مهدی مظاهری
رئیس دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تصمیم گیری و برنامه ریزی را می توان نخستین گام برای اجرای فنون و تکنیک های روابط عمومی قلمداد کرد. فرقی نمی کند که از کدام شیوه مدیریتی استفاده کنیم بلکه آن چه که حایز اهمیت است اعتقاد و باور به اصل فرآیند تصمیم گیری است. در حقیقت بدون تصمیم گیری، مدیریتی وجود ندارد.


برخی از صاحبنظران، مدیریت را علم و هنر اتخاذ تصمیم گیری منطقی، به موقع، قاطع و اثربخش برای نیل به اهداف سازمان از طریق بکارگیری منابع و امکانات مناسب دانسته اند. فرآیندی که ترسیم کننده شیوه تصمیم گیری، اهداف تصمیم گیری و نتایج آن است. اصولا فرآیند تصمیم گیری بخشی از فرآیند حل مسئله در یک روابط عمومی و سازمان تلقی می شود. زمانی که موضوع روابط عمومی یکپارچه مطرح می شود، جلب مشارکت کارکنان واحدها و بخش های مختلف مجموعه روابط عمومی در فرآیند تصمیم گیری بسیار حساس و سرنوشت ساز است. زیرا قرار است با همکاری و مشارکت تمامی بخش های روابط عمومی به سوی هدفی واحد حرکت کنیم.


روابط عمومی، یک حرکت انسانی برای گسترش میان سازمان و جامعه است که محورهای اصلی آن «چگونگی ارتباط» و «نتایج ارتباط» است. چنانچه این محورها مکمل یکدیگر و در راستای تقویت یکدیگر باشند، می توانند حوزه روابط عمومی را از منظر یکپارچه بودن در سطح متعالی آشکار سازند. همپوشانی متناسب عوامل اجرایی با یکدیگر، همگرایی مدیریت سازمانی، ارتباطات مردمی و رسانه ای را به همراه دارد.


فارغ از تمامی تعاریف ارایه شده از سوی صاحب نظران و اندیشمندان این حوزه، آن چه را که باید به خاطر داشت این است که برای ترسیم سیمای واقعی یک روابط عمومی یکپارچه که مبتنی بر مشارکت، هماهنگی میان اجزا و سایر عوامل اجرایی است، گام نخست یعنی تصمیم گیری را با حضور و مشارکت فعالانه تمامی دست اندرکاران و کارگزاران نهاد روابط عمومی سازمان باید برداشت چرا که تحقق روابط عمومی یکپارچه بیش از هر چیز نیازمند همگامی است و در این راستا می توان با اتخاذ شیوه مدیریت مشارکتی بر اهمیت و ارتقا بخشی به جایگاه فرد فرد عناصر حاضر در روابط عمومی صحه گذاشت و ایمان و باور و اعتماد به نفس ایشان را به گونه ای تقویت ساخت که متضمن و دربرگیرنده پایانی موفقیت آمیز برای روابط عمومی یکپارچه و در نتیجه مردم و شهروندان باشد.


مدیریت «روابط عمومی یکپارچه» چیزی نیست جز هماهنگی کامل همه اجزای روابط عمومی به اندازه، به موقع و صحیح مانند یک ارکستر سمفونیک که مدیر روابط عمومی نقش رهبر این ارکستر را بازی می کند. هر چه هماهنگی اجزاء، علمی تر و حرفه ای تر باشد حصول به اهداف سازمانی و همنوایی در ارسال و دریافت پیام ها آسانتر و قابل وصول تر خواهد شد و این همان چیزی است که ما به آن «روابط عمومی یکپارچه»می گوییم.


امید است دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی که با موضوع روابط عمومی یکپارچه برگزار می شود بتواند با ایجاد بسترهای مناسب به پویایی حرفه روابط عمومی در ایران کمک نماید.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد