درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 13:06   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9042صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 26 بهمن 1392 - 11:26
روابط عمومی یکپارچه؛ نیازمند همگامی است
دکتر محمد مهدی مظاهری - زمانی که موضوع روابط عمومی یکپارچه مطرح می شود، جلب مشارکت کارکنان واحدها و بخش های مختلف مجموعه روابط عمومی در فرآیند تصمیم گیری بسیار حساس و سرنوشت ساز است. زیرا قرار است با همکاری و مشارکت تمامی بخش های روابط عمومی به سوی هدفی واحد حرکت کنیم.
  

دکتر محمد مهدی مظاهری
رئیس دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تصمیم گیری و برنامه ریزی را می توان نخستین گام برای اجرای فنون و تکنیک های روابط عمومی قلمداد کرد. فرقی نمی کند که از کدام شیوه مدیریتی استفاده کنیم بلکه آن چه که حایز اهمیت است اعتقاد و باور به اصل فرآیند تصمیم گیری است. در حقیقت بدون تصمیم گیری، مدیریتی وجود ندارد.


برخی از صاحبنظران، مدیریت را علم و هنر اتخاذ تصمیم گیری منطقی، به موقع، قاطع و اثربخش برای نیل به اهداف سازمان از طریق بکارگیری منابع و امکانات مناسب دانسته اند. فرآیندی که ترسیم کننده شیوه تصمیم گیری، اهداف تصمیم گیری و نتایج آن است. اصولا فرآیند تصمیم گیری بخشی از فرآیند حل مسئله در یک روابط عمومی و سازمان تلقی می شود. زمانی که موضوع روابط عمومی یکپارچه مطرح می شود، جلب مشارکت کارکنان واحدها و بخش های مختلف مجموعه روابط عمومی در فرآیند تصمیم گیری بسیار حساس و سرنوشت ساز است. زیرا قرار است با همکاری و مشارکت تمامی بخش های روابط عمومی به سوی هدفی واحد حرکت کنیم.


روابط عمومی، یک حرکت انسانی برای گسترش میان سازمان و جامعه است که محورهای اصلی آن «چگونگی ارتباط» و «نتایج ارتباط» است. چنانچه این محورها مکمل یکدیگر و در راستای تقویت یکدیگر باشند، می توانند حوزه روابط عمومی را از منظر یکپارچه بودن در سطح متعالی آشکار سازند. همپوشانی متناسب عوامل اجرایی با یکدیگر، همگرایی مدیریت سازمانی، ارتباطات مردمی و رسانه ای را به همراه دارد.


فارغ از تمامی تعاریف ارایه شده از سوی صاحب نظران و اندیشمندان این حوزه، آن چه را که باید به خاطر داشت این است که برای ترسیم سیمای واقعی یک روابط عمومی یکپارچه که مبتنی بر مشارکت، هماهنگی میان اجزا و سایر عوامل اجرایی است، گام نخست یعنی تصمیم گیری را با حضور و مشارکت فعالانه تمامی دست اندرکاران و کارگزاران نهاد روابط عمومی سازمان باید برداشت چرا که تحقق روابط عمومی یکپارچه بیش از هر چیز نیازمند همگامی است و در این راستا می توان با اتخاذ شیوه مدیریت مشارکتی بر اهمیت و ارتقا بخشی به جایگاه فرد فرد عناصر حاضر در روابط عمومی صحه گذاشت و ایمان و باور و اعتماد به نفس ایشان را به گونه ای تقویت ساخت که متضمن و دربرگیرنده پایانی موفقیت آمیز برای روابط عمومی یکپارچه و در نتیجه مردم و شهروندان باشد.


مدیریت «روابط عمومی یکپارچه» چیزی نیست جز هماهنگی کامل همه اجزای روابط عمومی به اندازه، به موقع و صحیح مانند یک ارکستر سمفونیک که مدیر روابط عمومی نقش رهبر این ارکستر را بازی می کند. هر چه هماهنگی اجزاء، علمی تر و حرفه ای تر باشد حصول به اهداف سازمانی و همنوایی در ارسال و دریافت پیام ها آسانتر و قابل وصول تر خواهد شد و این همان چیزی است که ما به آن «روابط عمومی یکپارچه»می گوییم.


امید است دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی که با موضوع روابط عمومی یکپارچه برگزار می شود بتواند با ایجاد بسترهای مناسب به پویایی حرفه روابط عمومی در ایران کمک نماید.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود


  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  چگونه روزنامه‌نگاران و متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند برای تقویت صداهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند


  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد